Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.187 discussies in dit forum
-
Veel zeezenderopnames vanmorgen met veel dank aan de Offshore Radio dowload groep, met dank aan Harm Koenders en Chris Visser Het zijn beperkte opnames en gaven een goede indruk hoe de zenders vroeger begonnen aan een uur 227-19670617-1245-1315-LookBoden [verborgen inhoud] 270-19660900-1030-1100-AlexDee [verborgen inhoud] 355-19670700-0956-1120-TonyMonson [verborgen inhoud] 390-19670300-2300-0002-DavidSinclair-Serenade [verborgen inhoud] 558-19880914-1200-1230-WalterSimons-EenBroodjeRoss [verborgen inhoud] 819-19890114-1300-1330-RaymondBalsink-TexasAmerikaanseTop40…
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server. Al heel lang geleden verzameld en toen nog in het begin van zo'n leuke zeezender verzameling aan opnames. Alles maar in 1 top gezet - een lading rommel, maar je weet nooit of er toch wat leuks tussenzit, waarvan je denkt .... Hoe kan dat nou ? Toch niet eerder gehoord, maar mogelijk zal dat wel niet voorkomen. Er zit zelfs een opname van Herbert Visser bij en een Mi Amigo studio opname. Toen ik die plaatjes bij een 60s station hoorde, dacht ik... het zouden de jaren 80 kunnen zijn, alleen dan op FM. Je hoorde o.a. I love candy. En toch zijn het de geluiden van zenders die we toen mooi vonden (en nu nog) british-pirate…
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Is er iemand die in het bezit is van de zee zenderspecial 1970-1974 (13 delen) uit 2010 samenstelling Oeds Jan Koster en deze hier wil uploaden. Groet Henk.
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Dit is er een voor Leen, het prijsje was dus 14 harde guldens en kijk ook eens naar de laatste prachtige zin
-
- 3 antwoorden
- 892 weergaven
- 1 follower
-
-
Heel diep in mijn archief zat, tot vorige week, een enveloppe met allemaal kleine knipsels en aanmoediging stencils die allemaal te maken hebben met de organisatie van tochten naar de toenmalige zeezenders in de jaren zeventig van de vorige eeuw. Vaak is de tocht, begin mei 1973, die nooit doorging beschreven. Uit de documenten in de enveloppe valt te herleiden dat er in 1971 al een samenwerking in organisatie was tussen Pirate Radio News en Rob Olthof als het ging om het organiseren van trips naar de schepen en het REM-eiland voor onze kust. Pirate Radio News bestond in die tijd al een jaar of drie en had een redactie waarin Jacob Kokje, Hans Knot en Willem H…
-
- 18 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kreeg het verzoek het volgende bericht te delen: Hoi allemaal, Ik heb vanmorgen onderstaande mailing uit doen gaan, hierbij voor degene die ik heb gemist. Delen graag. Radio evenement op Radiolichtschip Jenni Baynton 24 t/m 31 augustus 2024 Beste radio-collega’s/liefhebbers, Ik benader jullie in het kader van een radio evenement dat we gaan organiseren vanaf het radiolichtschip Jenni Baynton in Harlingen. Dit gaat plaatsvinden van 24 t/m 31 augustus 2024 onder de naam Radio 74. We willen 50 jaar na het sluiten van Radio Noordzee en Veronica, vanaf hun radio schepen, nog eenmaal de sfeer van voor die tijd terugbrengen op de radi…
-
-
- 5 antwoorden
- 963 weergaven
- 1 follower
-
-
PZC, 16 november 1962 Bron: http://zoeken.krantenbankzeeland.nl/
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Dit staat er op de nieuws site van Stichting Norderney onder Top 40 en tipparade 26 Maart 1966. "Zeg maar Burt! Meneer Bacharach, goed voor 73 hits in Amerika en 52 in de UK. En niet van die flauwe, gewoon Top 40 noteringen. Moon over Napels was een fraaie instrumentaal werkje, Al Martino mikt er een gezongen versie van op vinyl. Scoort niet onverdienstelijk. En zijn nummer wordt weer gecoverd door onder andere Elvis Presley, Engelbert Humperdinck en Homer Simpson. Ja, die Homer" Ik zou maar Bert zeggen, want Moon Over Napels is een compositie van Bert Kaempfert! Groet Nico.
-
- 2 antwoorden
- 830 weergaven
-
-
Hallo Radiovrienden , De vakantie zit er op , mooi weer en veel rommelmarkten en kringloop winkels bezocht . Ook een speurtocht naar Mi Amigo spulletjes leverde weer wat op . Zeer interessante Joepie bladen uit 1974/75 kwamen uit Aalst tevoorschijn . Een paar dagen België zijn soms wel heel mooi . Ik zal deze winter eens kijken of ik iets van deze bladen kan scannen en hier posten . Als ze hier liggen ruikt de boel muf wat een nostalgie uit een speurtocht door België. Groet van Peter ( Pd2pk)
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
Veronica 1969-08-07 Advertentie Autosporthuis Ebenhaezerstraat 33B Rotterdam (Het vrije volk) Zelfs op de maan ontvangt u Veronica
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Jaren geleden kocht ik een fijne cd van de Nederlandse groep Zen. De cd Zen 1967~1970. Daarop staan Jingles T.B.V Radio Veronica. Ik kan me niet herinneren dat er meer groepen op deze manier Veronica jingles hebben uitgebracht op officieel plaatwerk. Of toch wel? Wie weet meer ?
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Sinds vanavond staat de volgende advertentie op Marktplaats: Zendbuis van zendschip Veronica - Deze buis komt van het Veronica schip. (Met een foto er bij). mijn vraag is: kan iemand mij zeggen of dat zo is? gr.thijs
-
- 13 antwoorden
- 4,2k weergaven
-
-
Kwam dit tegen op Marktplaats, [verborgen inhoud] Zender lamp van Radio Veronica toen ze nog uitzonden vanaf het "piratenschip" de Norderney. Rond 18 x hoog23 cm, ca. 6 kg. Ik heb geen certificaat of zoiets. Mijn inmiddels overleden vader had als zendamateur contact met de zendertechnicus. Dat was allemaal illegaal toen. Omdat mijn vader hem kon helpen met een technische vraag kreeg hij deze lamp van de einddtrap als cadeau. Die lampen versleten nogal snel, ik heb iets onthouden van eens in de 2 a 3 weken een nieuwe. "Normaal" gingen de oude lampen dan overboord, maar deze is dus netjes mee terug aan land gebracht
-
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Hallo, wat ik me al een hele tijd afvraag, waar zijn de zenders die toen aan boord van de Nordeney stonden, wat ik heb begrepen is dat ze in beslag genomen zijn, zijn ze toen vernietigd, of staan ze nog ergens ? Groetjes, Richard de Heus
-
- 29 antwoorden
- 4,6k weergaven
-
-
Beste lezers, Wie weet er het exacte zendvermogen van de zenders op de Norderney. Ikzelf weet niet beter of 192 was 10kw en 538 was 15kw. maar klopt dit wel of niet ? Bedankt alvast voor jullie reacties
-
- 21 antwoorden
- 5,4k weergaven
-
-
Dag vrienden, Er is nog iets wat me bezig houd, het is die sterke zendmast zoals we die de laatste jaren van de MV gekend hebben. Hoe hoog was die eigenlijk? Speelde de hoogte een rol? Afgezien dan om de lengte van de antenne te bepalen? Hoe kan het nu, dat landzenders zoals Gold (GB ) met zo'n groot vermogen uitzendt en zeer moeilijk te krijgen is op het continent? Terwijl onze zeezenders het met veel minder moesten stellen en veel verder gingen Groeten Ricky
-
- 9 antwoorden
- 3,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Zendschip locaties op de webcam! Eigenlijk dekt de vlag de lading niet geheel, maar vooruit, om het in deze rubriek te plaatsen is een beetje gesjoemel toegestaan. Ik ben al jaren een gluurder, niet dat ik hier in Schildmeer aan Zee s avonds in het donker op de loer lig naar prompte 87jarige blondines maar ik ben een webcam gluurder. En niet zo maar webcams, ik ga voor twee belangrijke aspecten. Allereerst moet het een kwalitatief zeer goede cam zijn of een beetje compromis omdat de locatie uniek is. Ten tweede moet het een locatie aan de Noordzee zijn die in de nabijheid van een ex zeezender tussen 1985 en 1990 ligt, dit om de sfeer te pakken. …
-
- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Het is een wonder, het Radio London Big L 64/67 zendschip is boven water en na een inspectie op het droge kiest het schip weer het ruim sop. England...here we come! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Dank aan F. park voor de foto's.
-
- 3 antwoorden
- 924 weergaven
-
-
Ik vond op internet deze foto, dit lijkt wel een zendschip gezien de mast. Maar welk zendschip zou dat dan wel kunnen zijn?
-
- 16 antwoorden
- 7,1k weergaven
-
-
Niet gecontroleerde ne mogelijk fout gedateerde opnames van Radio Caroline. Ik heb ze al een tijdje in een map staan om uit te zoeken, maar kom er niet aan toe. Is er hier iemand die dat wil doen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 985 weergaven
-
-
Ik heb ooit eens 2 uurtjes uit de Caroline Top 50 van 12 mei 1979 gevonden (incompleet) Heeft iemand deze compleet? En.... zijn er meer afleveringen bewaard uit deze periode? Zou leuk zijn. Rob Hudson doet dit leuk.
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Gisteravond hielden we weer onze 5 jaarlijkse Veronica personeelsreünie. Gewoonte getrouw in Lapershoek. We mochten vele oud collega's begroten waarvan sommige elkaar al 50 jaar ! niet meer hadden gezien. Helaas waren er ook andere collega's helaas niet aanwezig. Ad en ik hadden "forum baas" Vincent ( met z'n onafscheidelijke foto toestel ) en de medforumlid Harm, fotograferen is zijn beroep, uitgenodigd. Het resultaat zullen vast wel zien de eerst komende tijd. Zelf heb ik niet zo veel foto's want ja, Ad en ik waren "gastheer" dus ben je druk met begroeten en de muziek en de films. Medeforum lid Alex liep de hele avond alles op video vast te leggen, wie weet…
-
- 19 antwoorden
- 3,8k weergaven
-