Spring naar bijdragen

montage hits


Juul

Aanbevolen berichten

Ik weet her, ik heb 'em al eens eerder ter beschikking gesteld.

Het is een montage van veel hits uit de jaren 50-60 en 70. We hebben 'em eens voor poster gebruikt. Uit m'n hoofd is de montage gemaakt door toenmalig technicus van de NOS Pieter Leen. Met behulp van een handvol Telefunken M15 recorders . Wel knap, want we hadden nog geen computer hé?.

"downloaden maar................"( ook de anonieme vrienden die niet willen weten dat ze hier in het café komen). hi.

http://www66.zippyshare.com/v/55210695/file.html

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hels karwei en volgens mij heb ik het ooit gehoord toen 'ie werd uitgezonden.

Toe ik 40 werd, 11 jaar geleden, heb ik een gelijksoortige montage gemaakt op de computer met soms héél korte fragmenten.

De uitdaging was ondermeer om het in analogische volgorde en als het kon ritmisch in elkaar te laten overlopen.

Zal ik hem hier plaatsen? Hij duurt 30 minuten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag net dat de maker volgens mij, Pieter Leen, zich inmiddels ook aangemeld heeft.

Juul


Een hels karwei en volgens mij heb ik het ooit gehoord toen 'ie werd uitgezonden.

Toe ik 40 werd, 11 jaar geleden, heb ik een gelijksoortige montage gemaakt op de computer met soms héél korte fragmenten.

De uitdaging was ondermeer om het in analogische volgorde en als het kon ritmisch in elkaar te laten overlopen.

Zal ik hem hier plaatsen? Hij duurt 30 minuten!

"it's up to you" maar hij hoort dan wel in een andere rubriek thuis hé?. Want het is geen PO.

"Kom maar op dan".

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb destijds voor poster montages gemaakt van de amerikaanse, engelse en nederlandse nummer 1 hits vanaf de jaren 50 t/m 70, maar deze is geloof ik niet van mijn hand.

pieter

Hoi Pieter, het gekke is dat op de band waar ik 'em destijds van gekopieerd heb jouw naam stond. een hle NA xxxxx vol.

Trouwens die montage die jij bedoeld het ik ook. Zal ik als ik effe tijd heb ook uploaden.

Groet maar weer,

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is de montage die je bedoeld Juul.

De US nr 1 hits,uitgezonden op 8-1-1981 bij de Tros.

Als je goed luistert naar de montage hoor je een paar platen die niet nr 1 hebben gestaan.

Het zijn de nr 1 hits op het laast van de montage.(1980).

kenny rogers - coward of the county

teri desario & kc yes i'm ready

donna summer - on the radio

bette midler - the rose

air supply - all out of love

Mijn vraag waarom was dat?Was het om de tijd vol te maken?

Dirk

http://www25.zippyshare.com/v/83840820/file.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is de montage die je bedoeld Juul.

De US nr 1 hits,uitgezonden op 8-1-1981 bij de Tros.

Als je goed luistert naar de montage hoor je een paar platen die niet nr 1 hebben gestaan.

Het zijn de nr 1 hits op het laast van de montage.(1980).

kenny rogers - coward of the county

teri desario & kc yes i'm ready

donna summer - on the radio

bette midler - the rose

air supply - all out of love

Mijn vraag waarom was dat?Was het om de tijd vol te maken?

Dirk

http://www25.zippyshare.com/v/83840820/file.html

Hoi Dirk, "Belgische vriend",

Scheelt mij weer upload tijd........als we het over dezelfde uitzending hebben, deel 70 zegt Tom in de kop.

Da's een goeie vraag. Die zou je eigenlijk even aan Pieter Leen moeten stellen. Want hij produceerde dit. Z'n naam staat in de afk. hé?. Samen met die van oud collega John Eshuis. ( † )

Juul

UPDATE,

Ik bedoel deel 70 over de geschiedenis van de Engelse popmuziek.

"moet ik toch nog 135 mByte uploaden........'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet her, ik heb 'em al eens eerder ter beschikking gesteld.

Het is een montage van veel hits uit de jaren 50-60 en 70. We hebben 'em eens voor poster gebruikt. Uit m'n hoofd is de montage gemaakt door toenmalig technicus van de NOS Pieter Leen. Met behulp van een handvol Telefunken M15 recorders . Wel knap, want we hadden nog geen computer hé?.

"downloaden maar................"( ook de anonieme vrienden die niet willen weten dat ze hier in het café komen). hi.

http://www66.zippyshare.com/v/55210695/file.html

Juul

Wat is de uitzenddatum Juul?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"...techniek Pieter Leen, Poster is een Tros-programma van..." hoorde ik talloze malen als tiener (12-13 jaar). In die tijd (mei 1979) kreeg ik op mijn verjaardagspartijtje van klasgenootjes het HitDossier (editie maart 1979) met daarin het overzicht van Nederlandse nummer-één-hits van 1965 - 1978. Vanuit het radioprogramma De Geschiedenis van de Nederlandse Popmuziek werd er ook zo'n collage aangeboden (laatste uitzending meen ik). Als kind / puber deze collage vele malen afgespeeld terwijl ik de pagina's met het nummer-één-hitoverzicht tegelijk las en als een tafel van tien kon dromen bijna door het almaar herhalen. Hierdoor kan ik nu ik mijn omgeving soms nog mensen verbazen door - indien geboren tussen 1965 en 1982 - de geboortedag-nummer-één-plaat te raden. Met dank dus aan Pieter Leen en andere programmamakers, die op die manier in mijn leven meer gebracht hebben dan mooie radio-uitzendingen. RR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier liet mijn geheugen mij niet in de steek: Woman in Love van Barbra Streisand tevens de plaat van het jaar bij de Nationale Hitparade).

Klinkt misschien goedkoop (want te checken via Top40.nl), maar toch was dit het eerste wat in mij opkwam, serieus.

RR

P.S. Ik zit er natuurlijk ook wel eens naast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is het deel 70 van de serie De Engelse popmuziek in de jaren 50 en 60. Het is de laatste aflevering van deze serie. Subtitel is Overzicht van alle nummer 1 hits van Engeland van 1956 t/m 1970.

Ik had deze nog niet. Mooie aanvulling. Bedankt.

Na geluisterd te hebben twijfel ik of dit hem wel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb destijds voor poster montages gemaakt van de amerikaanse, engelse en nederlandse nummer 1 hits vanaf de jaren 50 t/m 70, maar deze is geloof ik niet van mijn hand.

pieter

He Pieter, leuk je hier te treffen!

Ik kan me als luisteraar herinneren dat bij de Geschiedenis vd Popmuziek, in 1980, per jaar een overzicht van de nummer 1 hits werd gedraaid, en dat aan het slot van die serie al die jaaroverzichtjes aan elkaar waren geplakt voor de laatste uitzending. Misschien heb jij toen niet het 'grote plakwerk'gedaan en kun je het je daarom niet herinneren.

groet,

Edwin (oud-Rijnmond-collega).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.