Spring naar bijdragen

Norderney in beslag/


Juul

Aanbevolen berichten

Juul, volgens mij is de foto gespiegeld. Kijk maar naar de arm van de platenspeler.

Rien

Ben ik blij dat er nog iemand oplet.

Inmiddels "verholpen". Ik heb de foto, die door Ruud Doets gemaakt is, 10 jaar geleden gescand. Met de gedachte, ik moet nog als controle ooit eens door alles heen lopen. Was dus nog steeds niet gebeurd. Druk, druk,druk.........

Juul


Officieel heet dat: Beslag gelegd op. Of bij schepen, aan de ketting gelegd.

Maar waarom slopen, de eigenaar moet verkopen, voor 1 Euro, vervolgens betaalt de koper de achterstand in Antwerpen.


Juul, wel eens gehoord van ene Sylvain Tack, zelfde Vlaamse achternaam, eigenaar Radio Mi Amigo.

Effe "terug lezen" dat schreef ik toch ook in een reactie "met zo'n achternaam" enz. enz.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Rien, goed gespot!

Noem het maar beroepsdeformatie ;)

Wanneer je al zoveel jaar storingen aan machines moet oplossen krijg je een getraind oog voor afwijkende dingen.

Zodra ik die foto zag bleef mijn blik bij de platenspeler hangen, niet wetend wat ik zag, totdat het kwartje viel.

Vorig jaar tijdens een bedrijfscursus werd deze vaardigheid getest met dia's en daarbij kwam mijn 'afwijking' ook al naar boven. Tot grote hilariteit van de cursusleider en collega's.

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noem het maar beroepsdeformatie ;)

Wanneer je al zoveel jaar storingen aan machines moet oplossen krijg je een getraind oog voor afwijkende dingen.

Zodra ik die foto zag bleef mijn blik bij de platenspeler hangen, niet wetend wat ik zag, totdat het kwartje viel.

Vorig jaar tijdens een bedrijfscursus werd deze vaardigheid getest met dia's en daarbij kwam mijn 'afwijking' ook al naar boven. Tot grote hilariteit van de cursusleider en collega's.

Rien

Dat is in jouw werk dan een prettige eigenschap.

Ook ik word geacht om op details te letten, in sommige gevallen zelfs op pixel niveau...


Now we're on the subject:

Onderstaande dia heb ik enkele jaren terug geretoucheerd voor Juul.

Het geluid heb ik er ook maar even bij gepakt...

4j38ZGqRobOi.jpg

http://www.mediafire.com/?c7ra9v8frg906qr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat heeft onze Harm erg mooi gedaan. En ik ben er ook erg blij mee.

Destijds, in 2002, heb ik de dia's gescand " as is" zoals ze in het Engels zeggen. Ik had geen tijd om al die ruim 2500 dia's van de collega's te corrigeren en ik sta op het standpunt "als ze geactiveerd" worden het dan te doen is. En dat was bij deze dia dus ook het geval.

En van de week ga ik dus die ruim 30 prachtige kleuren dia's die Ruud Doets gemaakt heeft tijdens het binnen varen in augustus 1975 ook scannen. Want ik heb begrepen dat het binnen varen hoofdzakelijk in zwart/wit te zien is op foto's.

Enfin, eerst zaterdag maar eens "door komen"..............Ik ben er klaar voor.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet je ze niet in te scannen op de hoogste resolutie van je scanner?!

Dat duurt iets langer, maar als er achteraf nog iets retoucheerd moet worden dan wordt dat een stuk mooier.

Ik ben trouwens reuze benieuwd want Ruud heeft eerder bewezen goeie foto's te kunnen maken.

Enfin, we zien elkaar zaterdag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enfin, eerst zaterdag maar eens "door komen"..............Ik ben er klaar voor.

Juul

Juul, je gaat zitten in een gemakkelijke stoel met een sigaar en een colaatje en je laat de mensen die jou willen spreken maar op audiëntie komen ;)

Veel plezier zaterdag. Ik zal er helaas niet zijn wegens drukke werkzaamheden.

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet je ze niet in te scannen op de hoogste resolutie van je scanner?!

Dat duurt iets langer, maar als er achteraf nog iets retoucheerd moet worden dan wordt dat een stuk mooier.

Ik ben trouwens reuze benieuwd want Ruud heeft eerder bewezen goeie foto's te kunnen maken.

Enfin, we zien elkaar zaterdag...

Ruud had al z'n zwart-wit foto's met zo'n groten formaat negatief gedaan, kan het 6bij 6 zijn?

Juul


Juul, je gaat zitten in een gemakkelijke stoel met een sigaar en een colaatje en je laat de mensen die jou willen spreken maar op audiëntie komen ;)

Veel plezier zaterdag. Ik zal er helaas niet zijn wegens drukke werkzaamheden.

Rien

Jammer Rien,

volgende keer weer.....

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

... en gelukkig hebben we de geluiden nog...

In de laatste weken van de zeezender Veronica zijn er filmopnamen aan boord van de Norderney gemaakt op 16mm.

Geluid werd in die tijd nog apart opgenomen en Ad was bij geest om op een aantal plekken aan boord opnamen te maken.

Ik heb er een kleine compositie van gemaakt.

Je hoort dekgeluiden als de Ger Anna langszij ligt, de generator aan boord, een bekend fragment als Cees het nieuws leest en het afschakelen van de zenderventilator.

http://www.mediafire.com/?qg9e85kbbyl59y6

Zijn deze opnamen nog ergens te beluisteren ?

Groetjes Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Frank,

Dan moet je de opnamen wel even "vrijgeven", staan op "private".

Alleen snap ik even iets niet, je hebt de opnamen want je hebt er een compilatie van gemaakt en tegelijkertijd vraag waar de opnamen te beluisteren zijn.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In maart een weekendje naar Antwerpen geweest en natuurlijk de Norderney opgezocht. Kippenvel toen ik 'm zag liggen, achter in het hoekje van het Kempisch Dok. De laatste keer dat ik 'm zag was in Zoutkamp (Gr.) toen het was omgebouwd tot discotheek. Het was een zielige toetsand in Antwerpen, maar het schip mag zeker niet gesloopt worden. Is er nou niemand die dit cultureel erfgoed wil hebben en er een muziekmuseum o.i.d. in wil vestigen. OIf is het iets voor de Nederlandse Staat; die koopt toch wel meer cultuur op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In maart een weekendje naar Antwerpen geweest en natuurlijk de Norderney opgezocht. Kippenvel toen ik 'm zag liggen, achter in het hoekje van het Kempisch Dok. De laatste keer dat ik 'm zag was in Zoutkamp (Gr.) toen het was omgebouwd tot discotheek. Het was een zielige toetsand in Antwerpen, maar het schip mag zeker niet gesloopt worden. Is er nou niemand die dit cultureel erfgoed wil hebben en er een muziekmuseum o.i.d. in wil vestigen. OIf is het iets voor de Nederlandse Staat; die koopt toch wel meer cultuur op!

Whahahaha, heb jij de afgelopen decennia onder een steen gelegen ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6407
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    strichacht
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.