Spring naar bijdragen

vacantie?


Juul

Aanbevolen berichten

Nee Juul, ik niet hoor. Maar het is inderdaad stil hier.

Het was hier in de regio vanaf donderdag wel te merken dat de vakanties waren begonnen.

Verder draag ik de laatste weken hier op het forum ook niet veel bij.

Gewoon een beetje forum moe en weinig inspiratie om iets te knutselen met de computer.

Het wordt tijd dat ik op vakantie ga, geloof ik ..... ;)

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zitten op de camping :)

Gedurende de vakantieperiode is het hier heel erg druk. Voorthuizen barst van de campings en ik hoorde in een paar oude Veronica programma's dat er ook nogal wat Scheveningse collega's hier vertoefden in de jaren 70.

Ons dorp hier heeft in de zomer zo'n 4x meer inwoners. En op de gehele Veluwe zijn zo'n 100 campings.........Maar wel gezellig,

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar gaan we niet naar de Veluwe in de zomer, wel in de mei vakantie. Wij willen in de zomer zee en strand, dus deze zomer een weekje Zeeland! (bij gebrek aan geld voor Zuid Frankrijk :-)

Toch een aantal keren op de Landal parken op de Veluwe in de zomer geweest, met onze dochter van 10 hoeven we ook niet naar het buitenland, ze haat lange autoritten...

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar gaan we niet naar de Veluwe in de zomer, wel in de mei vakantie. Wij willen in de zomer zee en strand, dus deze zomer een weekje Zeeland! (bij gebrek aan geld voor Zuid Frankrijk :-)

Toch een aantal keren op de Landal parken op de Veluwe in de zomer geweest, met onze dochter van 10 hoeven we ook niet naar het buitenland, ze haat lange autoritten...

Groet Hans

hoi Hans,

Ben je al eens bij Landal in Kootwijk geweest? Wel in Putten geloof ik hé?

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Hans,

Ben je al eens bij Landal in Kootwijk geweest? Wel in Putten geloof ik hé?

Juul

Is dat Landal Rabbit Hill ? Daar zijn we de laatste keer in mei geweest, is een heel mooi niet te groot park met prachtige vrijstaande huisjes, en een mooie konijnen heuvel met wel 100 konijnen. Kim was daar niet weg te slaan, zo leuk die konijnen! In Putten zijn we een aantal keren geweest, in Voorthuizen hebben we wel eens een vakantie huisje van een goede vriend geleend. Dochter Kim is helemaal weg van dit soort parken.

Mijn vakanties speelde voordat ik getrouwd was meestal in Engeland af, tussen het varen met kleine bootjes naar zendschepen in de Knock Deep bezocht ik Museum spoorlijnen en vooral Pubs met veel Engels bier.

Zie : http://www.thevandijks.nl/miamigo009.htm

Is echt een ander leven nu met een kind...

Groet Hans

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat Landal Rabbit Hill ? Daar zijn we de laatste keer in mei geweest, is een heel mooi niet te groot park met prachtige vrijstaande huisjes, en een mooie konijnen heuvel met wel 100 konijnen. Kim was daar niet weg te slaan, zo leuk die konijnen! In Putten zijn we een aantal keren geweest, in Voorthuizen hebben we wel eens een vakantie huisje van een goede vriend geleend. Dochter Kim is helemaal weg van dit soort parken.

Mijn vakanties speelde voordat ik getrouwd was meestal in Engeland af, tussen het varen met kleine bootjes naar zendschepen in de Knock Deep bezocht ik Museum spoorlijnen en vooral Pubs met veel Engels bier.

Zie : http://www.thevandijks.nl/miamigo009.htm

Is echt een ander leven nu met een kind...

Groet Hans

Groet Hans

Nee wat ik bedoel is Landal - De Berkenhorst. Ligt vlak naast de grote zandvlakte genaamd Kootwijkerzand. Prachtig kun je uren lopen. Lopen wij vaak met de hond.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kootwijkerzand

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het hier stil.....

Iedereen op vakantie?

Juul - ( Voorthuizen is 4x zo groot met al die campings)

Hi Juul,

Wij gaan morgen - na aankomst van de tijdelijke bewoners hier - drie weken naar de Franse Alpen waarvan de laatste dagen naar Leendert en Marjo aan de Cote d'Azur. Leendert heeft de eerste onderwerpen om aan de rand van zijn zwembad te bespreken al opgeworpen!

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Juul,

Wij gaan morgen - na aankomst van de tijdelijke bewoners hier - drie weken naar de Franse Alpen waarvan de laatste dagen naar Leendert en Marjo aan de Cote d'Azur. Leendert heeft de eerste onderwerpen om aan de rand van zijn zwembad te bespreken al opgeworpen!

Douwe

Leuk Douwe,

Wil je Leendert en Marjo vooral mijn hartelijke groeten overbrengen?!

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Juul,

Wij gaan morgen - na aankomst van de tijdelijke bewoners hier - drie weken naar de Franse Alpen waarvan de laatste dagen naar Leendert en Marjo aan de Cote d'Azur. Leendert heeft de eerste onderwerpen om aan de rand van zijn zwembad te bespreken al opgeworpen!

Douwe

Het boek? Komt er toch een boek?

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, ik zag het bericht van Hans "Het boek? Komt er toch een boek?" voor een bericht van Juul aan. Ik vond het al wat "hijgerig" voor Juul. Maar ik zal de groeten van Juul overbrengen en voor Hans naar "het boek" vragen al is het antwoord al bekend. Leendert was een eind op weg toen zijn computer crashte en heeft geen zin om opnieuw te beginnen.

Groet uit La Faurie, Franse Alpen 28 graden en veel wind. Extra scheerlijntjes gespannen zojuist en de Prius als "windbreker" ingezet.

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, ik zag het bericht van Hans "Het boek? Komt er toch een boek?" voor een bericht van Juul aan. Ik vond het al wat "hijgerig" voor Juul. Maar ik zal de groeten van Juul overbrengen en voor Hans naar "het boek" vragen al is het antwoord al bekend. Leendert was een eind op weg toen zijn computer crashte en heeft geen zin om opnieuw te beginnen.

Groet uit La Faurie, Franse Alpen 28 graden en veel wind. Extra scheerlijntjes gespannen zojuist en de Prius als "windbreker" ingezet.

Douwe

Computer crash?. Beetje stom van Leendert, weer geen backup zeker? Ik begrijp dat echt niet.

Ik backup hier alles op z'n minst 2x, want 1 backup is geen backup.

Maar Douwe, spring maar in Leendert z'n mooie zwembad! (zonder je computer dus).

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Computer crash?. Beetje stom van Leendert, weer geen backup zeker? Ik begrijp dat echt niet.

Ik backup hier alles op z'n minst 2x, want 1 backup is geen backup.

Maar Douwe, spring maar in Leendert z'n mooie zwembad! (zonder je computer dus).

Juul

Ja, ga ik doen aanstaande vrijdag Juul. Leendert heeft de wifi code al gemailed voor het geval we eerder arriveren dan zij thuis zijn, hij kent mij. Maar om hem een plezier te doen zetten wij restaurants met hen altijd de telefoons uit. En Hans, ik doe de groeten,

Groet, Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ga ik doen aanstaande vrijdag Juul. Leendert heeft de wifi code al gemailed voor het geval we eerder arriveren dan zij thuis zijn, hij kent mij. Maar om hem een plezier te doen zetten wij restaurants met hen altijd de telefoons uit. En Hans, ik doe de groeten,

Groet, Douwe

ok Douwe,

Mooi weer hier ook, strak blauw maar wel erg druk met vakantiegangers. Niks verder te melden in onze woonplaats.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi weer hier ook' date=' strak blauw maar wel erg druk met vakantiegangers. Niks verder te melden in onze woonplaats.[/quote']

Het is lekker rustig in de randstad, iedereen is naar de Veluwe of Frankrijk :)

Vincent (op de 'camping in Rotterdam-zuid, met een wijntje en een vuurtje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Een week geleden op vrijdagmiddag telefoon. Zin om morgen mee te gaan zeilen over het Duitse wad richting Nederland? Een dag later zat ik in de auto richting Neuharlingersiel om daar aan boord te stappen van de Spiekeroog 1 richting Spiekeroog. Voor mij was het het tweede Duitse waddeneiland dat ik heb bezocht (na Borkum).

Het eiland is klein en knus en de enige voertuigen die er rondrijden zijn electrische golfkarretjes. De jachthaven ligt op een steenworp afstand van het dorpje en was zeker de moeite van het bezoeken waard.

De volgende ochtend vertrokken we met opkomend water onderlangs en over het wantij naar Langeoog. De jachthaven ligt vlak naast de veerhaven in een kom en net als op Spiekeroog waren ook hier gelukkig niet al te veel Nederlanders te vinden. Het dorp ligt op een halfuurtje lopen afstand, maar is ook met een treintje te bereiken. Ook dit eiland is autovrij. Het dorp is een stuk groter dan Spiekeroog en er was een dorpsfeest met veel gezelligheid en worstkraampjes (hoe kan het ook anders ;)) etc. Twee dagen hebben we op Langeoog doorgebracht en een mooie strandwandeling naar het dorp is een aanrader. Erg rustig en genoten van de stunts van de kitesurfers, die soms wel een meter of 30 door de lucht vlogen.

Het volgende doel was Norderney. De boot steekt 1 meter 50 diep en met een verminderde hoogwaterstand van 20 cm op een diepte van 1 meter 45 leek het ons niet verstandig om over het wantij bij Baltrum naar Norderney te gaan. Buitenom dus. Met de stroming tegen de wind in flinke golven, dus dat was lekker hakken op zee. Baltrum en Norderney voorbij en vervolgens de hoek om de waddenzee weer op te gaan aan de westzijde van Norderney. De betonning loopt vlak langs het dorp en zo hadden we een prima uitzicht op het eiland.

Op Norderney zelf hebben we fietsen gehuurd en het eiland verkend. Eerst naar het dorp; wat een verschil met de twee voorgaande eilanden! Je kan zien dat het een kuuroord is. Badhuizen, hotels, veel terrasjes en winkels en een grote promenade langs het strand. De fietstocht ging verder langs het Noordzeestrand en de duinen richting de vuurtoren, die midden op het eiland staat, om vervolgens via de waddenkust weer naar het dorp te gaan. Inmiddels was er een oude bekende in de haven komen liggen en hebben we een gezellige avond gehad.

Gistermorgen dan de volgende etappe. Van Norderney naar Delfzijl (en verder). We moesten tweemaal een wantij over en hadden goede hoop dat dit door flink op tijd te vertrekken in een keer zou lukken. Twee uur voor hoogwater het eerste wantij onder Juist. De dieptemeter gaf twee meter aan, dat ging dus goed. Op richting de Osterems, de stroming tussen Juist en Borkum en vervolgens het tweede wantij richting de Eemshaven, waar de energiecentrale in aanbouw al van verre was te zien. Vlak na hoogwater het tweede wantij genomen en in de buien doorgevaren naar Delfzijl, alwaar we besloten om maar direct door te varen naar Groningen. 's Avonds aangekomen in de Oosterhaven en nog een overnachting aan boord gemaakt; vanmorgen was het vanaf het CS nog een paar minuten met de bus naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.