Spring naar bijdragen

Kabinet-heft-kleine-religieuze-omroepen-o


Juul

Aanbevolen berichten

Religie hoort achter de voordeur ?

Wat is dat voor een opmerking ?

Zo van, je mag van mij geloven maar het niet aan anderen vertellen.

En verder las ik net al iets over financiering van omroepen op basis van de kwaliteit ..... ja ja, en wie bepaalt dan wat de kwaliteit is ?

Wat een gel*l toch !

Rien (die zelf wel uitmaakt of iets goed is of niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo van, je mag van mij geloven maar het niet aan anderen vertellen.

Je mag het aan anderen vertellen maar niet met (volledige) subsidie via de publieke omroep.

Begin maar lekker je eigen zender en b.v. tijdschrift of huur zendtijd bij b.v RTL.

En verder las ik net al iets over financiering van omroepen op basis van de kwaliteit ..... ja ja, en wie bepaalt dan wat de kwaliteit is ?

Dat doen dan de heren en dames bij de NPO.

Die mogen bepalen dat b.v. Pownews moet verdwijnen vanwege gebrek aan kwaliteit en De Wereld Draait Door mag blijven dankzij de z.g.n.

hoge kwaliteit.

( Van mij mogen trouwens allebei de programma's verdwijnen. ;-))

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is werkelijk hemeltergend hoe er in ons land met de publieke omroep wordt omgegaan. Een derde van het budget af. Inhoudelijke kleine omroepen die moeten verdwijnen. IKON dat al sinds 1946 uitzend voor acht kerkelijke stromingen. Maar ook de omroepen voor moslims, hindoes, boeddhisten, joden en humanisten moeten verdwijnen. Het is werkelijk te gek voor woorden.

Die grijnzende VVD staatssecretaris vindt het natuurlijk allemaal best. Zolang de rechtse roeptoeters WNL en Powniets maar kunnen uitzenden. Wedden dat er alles aan gedaan wordt om deze twee binnen het bestel te houden? Het liefst ziet de VVD natuurlijk dat we alleen nog maar kijken naar bagger als Sterren springen door het ijs en de Volgende non-artiest van Holland.

Geld krijgen de nieuwe fusievehikels straks na een "beoordeling op kwaliteit". Maar kwaliteit kost geld, en dat is er niet meer. 300 miljoen begroting weg, mediafonds weg. Sport tot je er bij neervalt, zoekende boeren, de wereld raast als een gierende gek door, dat wordt de "nieuwe" publieke omroep. Een grote, grote BAH!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is dat mijn dochter nog wel eens TV kijkt. Zodra zij de deur uit is (duurt nog wel even gelukkig), gaat ook het abonnement voor radio en TV eruit. Publieke omroep is niets meer en bij de commerciëlen zie ik vrijwel alleen pulpprogramma's.

Radio luisteren doe ik voornamelijk via internet. Een veel groter (en beter) aanbod dan bij welke kabelaar ook.

En voor de 4 katten hoef ik het abonnement ook niet aan te houden, die vermaken zich prima met de sneeuw. Voor hen de mooiste televisie die er is :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul dat valt toch best mee?

Ik kijk ook (praktisch) geen tv meer. En als ik deze filmpjes moet geloven, mis ik niets aan het grote-mensen-journaal. http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/30/de-nos-op-drift-doorgeschoten-verleuking-en-beroepsethische-erosie/

Dit niveau (en dan met name die paardenrenbaan) is toch om te janken :s

Er is meer dan televisie. Voor achtergronden kun je ook terecht op internet, de krant, de radio, opinieweekbladen.

----

Een paar weken geleden heb ik heel toevallig wel de tv aangehad en kwam middenin een documentaire over nomaden in Tibet van de Boedhistische Omroep. Daar heb ik dan wel geboeid naar gekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, ik kreeg net Spreekbuis, het blad voor omroep medewerkers, ook commercieel, met een aardig artikel.

Vooral de eerste zin spreekt mij aan. Dat is als oud OR lid al jarenlang mijn ervaring.

Politici willen wel graag in een actualiteiten programma van de PO om een "kwootje" weg te geven. De voorlichters blijven de hele dag maar bellen. "zeg, minister xxxxx, kamerlid xxxxx, heeft wel even tijd hoor, moeten we even naar Hilversum komen?"

Mijn voorstel is wel eens geweest dat we die politici die zo graag bij de PO willen komen maar eens een weekje geen podium moeten bieden, merken ze wat ze missen.

Maar als er geregeerd gaat worden "doen ze maar wat". En wij op de werkvloer werden er gek van!

Zo'n nieuwe staats Dekker (VVD), zowiezo al geen voorstander van de PO, is nog geen twee weken in functie en heeft al een lange nota die dan nog eens onduidelijk is geschreven. ?!

Als je aan hem vraagt noem eens een programma van de PO wordt het toch wel even stil.......... Ja, "Top Gear" vindt ie wel leuk, maar ja, da's van een commerciele zender.

Ja, ik vond het in mijn kontakten met "Den Haag" vaak onthutsend hoe weinig kennis ze hadden.

In mijn periode als OR lid (12 jaar) nam er maar één de moeite om nu eens met "de makers" te praten en dat was Jan Marijnissen. Die heeft een hele dag meegelopen op de werkvloer. Hulde!

Ik weet wel, ik zal wel weer een hoop commentaar krijgen ,maar dat is vaak van de stuurlui die aan de wal overal commentaar op hebben. En die heel erg makkelijk over een bedrijfstak oordelen waar de meeste mensen met hart en ziel programma's maken. Ik was er één van en ben er trots op.

Juul

bron: Spreekbuis. ( hier staat het artikel in een wat handzamer formaat: http://www.spreekbuis.nl/content/3007/Publieke_omroep_heeft_pr_offensief_nodig.html

J1ZMxzAlCkw.jpg

aSydkYj.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus je kijkt ook geen nieuws, achtergrond e.d.?

Dan mis je een stuk algemene ontwikkeling.

Ik moet er niet aan denken.......

Ik moet er juist niet aan denken om afhankelijk te zijn van de publieke omroepen, voor het (gekleurde) nieuws, achtergrond, infantilliteit ect...

Ik wil zelfs beweren, dat mijn algemene ontwikkeling er op vooruit is gegaan, door de TV (publieke omroepen) te mijden en gericht (o.a. informatie) online te zoeken.

Robin


Er is meer dan televisie. Voor achtergronden kun je ook terecht op internet, de krant, de radio, opinieweekbladen.

Zelfs de laatste drie heb je niet echt meer nodig voor de achtergronden.

Echt vrijwel alles kan via internet.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Juul. Daar heb je een punt. Eigenbelang eerst bij de heren en dames politici. Zo is het altijd al geweest. 'Hoe profileer ik mezelf'. Verdeel en heers. Waarom zou je je inlezen? Dat kost alleen maar tijd. Marijnissen lijkt me een goede gozer. Ik houd me verder echter niet met politiek bezig. Ik vind het een spel van niets. En het gaat ook nog nergens over.

Ik ben best trots op onze PO. Veel programma's vind ik de moeite waard. Ook een aantal niet trouwens.

Het kan wel allemaal een beetje goedkoper denk ik. Vooral in de 'lagen'. Maar ja de economie moet ook draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Juul. Daar heb je een punt. Eigenbelang eerst bij de heren en dames politici. Zo is het altijd al geweest. 'Hoe profileer ik mezelf'. Verdeel en heers. Waarom zou je je inlezen? Dat kost alleen maar tijd. Marijnissen lijkt me een goede gozer. Ik houd me verder echter niet met politiek bezig. Ik vind het een spel van niets. En het gaat ook nog nergens over.

Ik ben best trots op onze PO. Veel programma's vind ik de moeite waard. Ook een aantal niet trouwens.

Het kan wel allemaal een beetje goedkoper denk ik. Vooral in de 'lagen'. Maar ja de economie moet ook draaien.

Ja, Jan was ( is) een prima vent.

Ik had 'em uitgenodigd en hij zei;"op één voorwaarde, ik wil een dag mee lopen en geen bijeenkomst met de bazen".

Een paar dagen daarna kreeg ik een mooie kaart met "bedankt voor de leuke dag. Groeten uit Oss"......

Zegt genoeg denk ik.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou dan wel eens willen weten waar ik dan mijn met televisie vergelijkbare informatieve programma's moet halen op internet. Een goede documentaire, actualiteiten- of discussieprogramma. Of het betere amusement. Naast het feit dat de bibberende rif raf kwaliteit me na een paar minuten de lust tot kijken doet vergaan.

Internet is tegenwoordig het toverwoord, en de oplossing "voor al uw problemen". Ook bij de publieke omroep trouwens. Een stukkie film nodig? Dan gaan we niet naar zeer uitgebreide archief van Beeld en Geluid, maar we raggen wel wat van de joetoeb. Dat de beeldkwaliteit te vergelijken is met de tv-piraat uit de jaren '80, daar hebben we het verder niet over.

Ik weiger te kijken naar de tenenkrommende bagger van RTL 1 tot en met 10, SBS de campingzender enzovoort. De VVD speelt (zoals zo vaak) een heel naar spelletje. Eerst heel hard roepen dat goedbekeken programma's "net zo goed naar de commerciëlen kunnen". En als er dan daardoor weinig mensen naar de publieke netten kijken "kunnen die wel opgeheven worden, want er kijkt toch niemand meer".

Vanavond zijn er gelukkig nog een paar mooie programma's op de kijkbuis, dus ik ga er maar eens lekker voor zitten. Nu het nog kan.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ook ik heb niks met dat "toverwoord" Internet.

En al helemaal niet als je net als ik alleen maar een koperdraad hebt met een lage download snelheid. Want glasvezel leggen ze niet aan hier. Dat is de tol die wij bewoners buiten de grote stad wonend moeten betalen. ( ik woon aan de rand van het bos, Veluwe hé)

CmKfXLc.jpg

En natuurlijk ook ik lees veel nieuws op Internet ( www.headliner.nl ) maar een mooi programma met de nodige inhoud ga ik dus tot mij nemen bij de PO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

René,

dus je kijkt ook geen nieuws, achtergrond e.d.?

Dan mis je een stuk algemene ontwikkeling.

Ik moet er niet aan denken.......

Juul

Juul,

via internet is het mogelijk om op ieder uur van de dag en op alle mogelijke manieren aan informatie te komen.

Via nieuwsgroepen (usenet) zijn de mooiste documentaires te downloaden (vaak zonder irritante reclames).

Ooit van NZB-bestandjes gehoord?

Ook telt het internet vele forums en radio luisteren (en eventueel TV kijken) kan ook via internet. Het aanbod is dan vele malen groter dan wat mijn kabelexploitant mij ooit kan (en wil) bieden.

Maak je over mijn algemene ontwikkeling dus vooral geen zorgen :-)

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul,

via internet is het mogelijk om op ieder uur van de dag en op alle mogelijke manieren aan informatie te komen.

Via nieuwsgroepen (usenet) zijn de mooiste documentaires te downloaden (vaak zonder irritante reclames).

Ooit van NZB-bestandjes gehoord?

Ook telt het internet vele forums en radio luisteren (en eventueel TV kijken) kan ook via internet. Het aanbod is dan vele malen groter dan wat mijn kabelexploitant mij ooit kan (en wil) bieden.

Maak je over mijn algemene ontwikkeling dus vooral geen zorgen :-)

René

René,

zeker mijn reactie hierboven niet gelezen? ( jij hebt waarschijnlijk een snelle verbinding dus)

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"René,

zeker mijn reactie hierboven niet gelezen? ( jij hebt waarschijnlijk een snelle verbinding dus)

Juul "

****

Ook met een dergelijke verbindingssnelheid is het mogelijk om nieuwssites en forums te bezoeken en hoef je niet persé afhankelijk te zijn van radio en televisie om het nieuws te kunnen volgen.

Wat die RTV betreft ben jij blijkbaar aangewezen op de standaard zenders met het standaard aanbod?

En daar moet IK dan weer niet aan denken, al is het nog zo mooi wonen daar aan de 'overkant' :-)

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via nieuwsgroepen (usenet) zijn de mooiste documentaires te downloaden (vaak zonder irritante reclames).

Ook via BitTorrent zijn er buiten de vele (bioscoop) films , (kwaliteits) series en muziek echt duizenden documentaires te downloaden en inderdaad heel vaak zonder reclames en andere irritante onderbrekingen.

Ook Juul kan dat allemaal binnenhalen met zijn (lage) download snelheid en wel door gedurende de nacht, terwijl je slaapt, de computer aan te laten staan en alles (langzaam) maar gestaag binnen te laten komen.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook via BitTorrent zijn er buiten de vele (bioscoop) films , (kwaliteits) series en muziek echt duizenden documentaires te downloaden en inderdaad heel vaak zonder reclames en andere irritante onderbrekingen.

Maar als we dat allemaal zouden doen, en we kijken niet meer naar die irritante commerciele zenders, en we schaffen ook nog eens de publieke omroepen af, wie gaat al die bioscoopfilms, kwaliteitsseries en duizenden documentaires dan nog financieren?

Het is maar goed dat de meeste kijkers gewoon nog naar het legale aanbod kijken.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal leuk en wel, maar neem aan dat jullie zelf ook wel begrijpen dat dit geen vervanging is. Het is allereerst geen legale oplossing. Ten tweede moet je maar net weten welke documentaires er zijn en ten derde moeten ze er ook nog eens op staan. Dit kun je toch niet daadwerkelijk een gebruikersvriendelijk alternatief noemen.

Ik heb maar even de proef op de som genomen. Zoals eerder gezegd toevallig in een docu gevallen een tijdje terug. Ik heb net even opgezocht hoe deze heet: Summer pasture. Een internationale documentaire en als ik het zo in de zoekresultaten zie onder andere ook door de pbs uitgezonden. De docu heeft een eigen website. Via de mij bekende website is deze niet te vinden of niemand biedt deze meer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt nog eens bij dat ik niet alleen buitenlandse documentaires of series wil zien, maar met name Nederlandse. Komt weer een, naar mijn verwachting, mooie 13-delige serie aan over de gouden eeuw. Zonder publieke omroep kunnen we dit in de toekomst wel vergeten.

Een forum is wel leuk als je een mening wilt delen over een gemeenschappelijke liefhebberij. Als nieuwsvoorziening is het natuurlijk niets waard. Ik zit niet te wachten op 1001 meningen. Integendeel! Ik erger me al aan de "vox populi" itempjes in het Journaal. Wat kan het mij nou schelen wat blonde Sjaan en schele Peet er van vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een mooi stuk in de NRC over de journalistiek In Nederland. En of alles op internet wel te vertrouwen is........

Ik heb er wel het NRC voor gekocht. En ook vanwege het "onthutsende verhaal" over onze minister president.

Of je dit alles gratis op Internet kunt lezen is twijfelachtig. ( ja een kleine samen vatting)

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb maar even de proef op de som genomen. Zoals eerder gezegd toevallig in een docu gevallen een tijdje terug. Ik heb net even opgezocht hoe deze heet: Summer pasture. Een internationale documentaire en als ik het zo in de zoekresultaten zie onder andere ook door de pbs uitgezonden. De docu heeft een eigen website. Via de mij bekende website is deze niet te vinden of niemand biedt deze meer aan.

Ha Harmen,

Als ik het goed zie, is die docu wel legaal te downloaden, voor 10 dollar via itunes: http://www.pbs.org/independentlens/summer-pasture/, en dan 'buy the film on iTunes'. Het is natuurlijk aan jou om te beslissen of je dat ervoor over hebt... Je kunt ook wachten tot het weer eens wordt uitgezonden via b.v. de BBC.

Voor wie het niet weet, PBS is de Amerikaanse publieke omroep, niet heel bekend hier, maar ze doen mooie dingen. Ik zag jaren geleden eens een prachtige docuserie van PBS over de Amerikaanse burgeroorlog, ook via de BBC. Onlangs heb ik de officiele dvd-box daarvan gekocht bij Amazon.co.uk, als cadeautje voor mezelf. Dat vind ik echt iets om te koesteren.

Maar goed, we dwalen nogal af...

Paul


Komt nog eens bij dat ik niet alleen buitenlandse documentaires of series wil zien, maar met name Nederlandse. Komt weer een, naar mijn verwachting, mooie 13-delige serie aan over de gouden eeuw.

Met Hans Goedkoop, toch, de presentator van Andere Tijden? Lijkt mij ook wel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als we dat allemaal zouden doen, en we kijken niet meer naar die irritante commerciele zenders, en we schaffen ook nog eens de publieke omroepen af, wie gaat al die bioscoopfilms, kwaliteitsseries en duizenden documentaires dan nog financieren?

Dan zou het (vrijwel) niets uitmaken voor de Engelstalige films, series en documentaires en daar wordt hier bij mij thuis het meest naar gekeken.

Mijn favoriete series b.v. worden vrijwel allemaal door mensen in de USA via (betaal) zenders opgenomen en zijn vaak al een uurtje na de uitzending via BitTorrent beschikbaar.

Als je het trouwens (iets) te moeilijk vindt om zo'n nieuwe aflevering in het Engels te bekijken, zijn er ook nog veel vrijwilligers, die zorgen dat alles in het Nederlands vertaald wordt en je de ondertiteling binnen enige dagen kunt downladen en afspelen via b.v. de DIVX player.

De site waar vrijwel alle series oud en nieuw vertaald worden kun je hier vinden: http://www.bierdopje.com/

De site waar Nederlandse ondertiteling is te vinden voor heel veel speelfilms en ook series: http://www.nlondertitels.com/

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.