Spring naar bijdragen

[24-11-2011] - Laatste dag serious request 2011


Harmen

Aanbevolen berichten

Serious request is dit jar in Enschede. Vorig jaar stonden ze in Leiden. Hier is de laatste dag van dit evenement.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is het mooi dat mensen in beweging komen om een goed doel te steunen. Maar ik snap niet dat mensen zich een rad voor ogen laten draaien. Onze Radio 3 dj's zitten een week in een glazen hok om "zonder te eten" geld in te zamelen voor een bepaald goed doel. Van dat niet eten verhaal geloof ik al geen zak. "Radio is het theater van de fantasie" zei Tom Mulder ooit. Daarnaast heeft dat gegeven geen enkel meerwaarde.

Ik kan me voorstellen dat de eerste editie vrij spontaan is ontstaan. Daarna is het echter steeds meer een voor-geproduceerd vehikel geworden. Groter en grotere "huizen". Halve pleinen die daartoe werden gebruikt. En de uiteindelijke opbrengst die "heel toevallig" elk jaar weer hoger is. Overigen schatte ik die dit jaar in op 13 miljoen, en zat er maar iets naast. Op de radio roepen ze dan vlak voor het einde héél hard dat 10 miljoen geweldig zou zijn. Alsof op dat moment nog niet bekend is dat dit bedrag al bereikt is.

"Ze" zijn de volkshelden die door hun verblijf in de inkijkstudio hun marktwaarde aan het vergroten zijn. Een weekje publiciteit op radio en tv doet wonderen voor je schnabbels. En dan is er nog de vraag hoe het hele circus wordt betaald. Komen de kosten van vele tonnen aan euro's voor dit jaarlijkse evenement uit de begroting van Radio 3, of gaat het van de opbrengst af. Zelf gok ik op het laatste.

Serieus Verzoek is dus absoluut niet "radio zoals radio bedoeld is". Het is het failliet van wat radio zou moeten zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik begrijp de geweldige "ophef en het vertier" ook niet.

Nou luister ook al geen 3FM dus het gaat aan mij voorbij.

En het is al helemaal niet "radio zoals het bedoeld is".

Want dan zijn de andere stijlen-manieren dat dus kennelijk niet?

En zulke "helden" zijn het nu ook weer niet. Grote ego's dat weer wel..............want vervolgens stappen ze weer in hun ongetwijfeld grote BMW's en Golfjes en rijden richting het westen van het land.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

“Hoe radio bedoeld is†laat ik graag in het midden. Maar het lijkt me ook weer wat overdreven om hier heel cynisch over te gaan doen. Het programma is populair bij jongeren, en als ook maar een klein deel van de luisteraars wat meer tot het besef komt dat de wereld groter is dan hun achtertuin, en dat er meer mensen op aarde zijn dan hun Facebook-vrienden, dan heeft het zijn nut al bewezen.

Ik behoor niet tot de doelgroep, maar er is hoe dan ook meer aan te beleven dan aan dat slaapverwekkende top 2000-gedoe.

Paul


Van dat niet eten verhaal geloof ik al geen zak.

Wat denk je dan, dat ze stiekem op de wc gaan zitten eten? Ik zie werkelijk geen enkele aanleiding om te denken dat dit bedrog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het is al helemaal niet "radio zoals het bedoeld is".

Want dan zijn de andere stijlen-manieren dat dus kennelijk niet?

En zulke "helden" zijn het nu ook weer niet. Grote ego's dat weer wel..............

Juul

Natuurlijk zijn er ook talloze andere mooie vormen van radio. Ik herinner me een programma dat 'Poster' heette. Gelukkig maakt de BBC nog steeds zulke programma's.

Maar dit is toch echt een nieuwe manier van omgaan met een door velen allang opgegeven medium. En al luister jij geen 3 FM, Juul, ik geloof echt niet dat dit volledig langs je heen is gegaan. Dan kijk je ook geen nieuws en lees je ook geen kranten.

En die ego's: iedereen die ooit besluit achter een microfoon te kruipen, moet een bepaalde behoefte voelen in de belangstelling te staan. Maar je kunt het zeker Giel (een van de twee bedenkers van dit fenomeen) niet kwalijk nemen dat hij nu de vruchten plukt. In 2005 was het echt een gok of mensen zouden gaan betalen om een plaat op de radio te krijgen. Pas de laatste jaren is ook 'de maatschappij' op de trein gesprongen, en doen alle lagen van de bevolking (lees: alle leeftijdsgroepen en sociale klassen) mee aan Serious Request.

En dat gezeur over die BMW's: deze jongens offeren echt wel wat op, hoor: voor hen geen sfeervol kerstdiner op eerste en tweede kerstdag. Dat zijn de dagen van langzaam weer wennen aan het vaste voedsel.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is het mooi dat mensen in beweging komen om een goed doel te steunen. Maar ik snap niet dat mensen zich een rad voor ogen laten draaien. Onze Radio 3 dj's zitten een week in een glazen hok om "zonder te eten" geld in te zamelen voor een bepaald goed doel. Van dat niet eten verhaal geloof ik al geen zak. "Radio is het theater van de fantasie" zei Tom Mulder ooit. Daarnaast heeft dat gegeven geen enkel meerwaarde.

Ik kan me voorstellen dat de eerste editie vrij spontaan is ontstaan. Daarna is het echter steeds meer een voor-geproduceerd vehikel geworden. Groter en grotere "huizen". Halve pleinen die daartoe werden gebruikt. En de uiteindelijke opbrengst die "heel toevallig" elk jaar weer hoger is. Overigen schatte ik die dit jaar in op 13 miljoen, en zat er maar iets naast. Op de radio roepen ze dan vlak voor het einde héél hard dat 10 miljoen geweldig zou zijn. Alsof op dat moment nog niet bekend is dat dit bedrag al bereikt is.

"Ze" zijn de volkshelden die door hun verblijf in de inkijkstudio hun marktwaarde aan het vergroten zijn. Een weekje publiciteit op radio en tv doet wonderen voor je schnabbels. En dan is er nog de vraag hoe het hele circus wordt betaald. Komen de kosten van vele tonnen aan euro's voor dit jaarlijkse evenement uit de begroting van Radio 3, of gaat het van de opbrengst af. Zelf gok ik op het laatste.

Serieus Verzoek is dus absoluut niet "radio zoals radio bedoeld is". Het is het failliet van wat radio zou moeten zijn!

Hoe cynisch kun je zijn: inderdaad kan radio het medium zijn dat de fantasie prikkelt. Meer dan de door jou aangehaalde Tom Mulder heeft bijvoorbeeld Peter van Bruggen dat een carrierelang bewezen.

Maar daarnaast kan radio ook een medium zijn om mensen te mobiliseren. Niet waar, Veronica ?

De een gebruikt dat gegeven om zijn (radio-)schaapjes op het droge te krijgen, de ander om de minder bedeelde medemens te helpen.

Gek dat al die mensen (van basisscholier tot negentig-jarige) daar in trappen en bij nacht en ontij in de stromende regen komen kijken hoe hen een rad voor ogen wordt gedraaid.


Is meer een verkapte marketingactie om 3fm in stand te kunnen houden.

Dat heeft 3 FM helemaal niet nodig. ELKE zender in Nederland is in de week voor Kerst jaloers op wat 3 FM zelf heeft weten te bedenken en uit te bouwen.

En ook in de rest van het jaar staat de zender rotsvast in de Top 3, met een volstrekt eigen koers, die veel breder is dan het 'alleen maar hitjes draaien' van 538 (citaat Ruud de Wild tgv 20-jarig bestaan in het AD).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vergeet niet dat er ook nog afschrijvingen moeten plaats vinden van het bedrag zoals: Bier, biologische blendersapjes, licht, geluid, marketingplan, reclame, stadionnetje hier, deal met Marktplaats daar. Overhead van het Rode Kruis er af. Het salaris deze zes dagen met overuren. Even kijken. Aftrekken hiervan af. Ja, hebbes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zullen ongetwijfeld her en der kosten gemaakt worden. Ik vind het al te bezopen voor woorden om dit überhaupt ter discussie te stellen, maar goed. Van een aantal leveranciers die hieraan hebben meegewerkt weet ik dat dit belangeloos of als sponsoring is gedaan. De kosten zullen in vergelijk met de opbrengsten marginaal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

H.Bosman, dank voor de aanvulling, marginaal? Het salaris van de dj's is 175,00 per uur, en dat 5 dagen maal 24 uur x 3 ...reken dat maar vast uit, en dan heb ik het alleen maar over "3 dj's".

De tijd dat medewerkers van een radiostation echt iets met hart en ziel deden ligt ver achter ons..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

H.Bosman, dank voor de aanvulling, marginaal? Het salaris van de dj's is 175,00 per uur, en dat 5 dagen maal 24 uur x 3 ...reken dat maar vast uit, en dan heb ik het alleen maar over "3 dj's".

De tijd dat medewerkers van een radiostation echt iets met hart en ziel deden ligt ver achter ons..............

De mensen van de lokale omroep Noordoostpolder hebben met hún versie van het glazen huis ruim 62.000 euro opgehaald.

Die jongens verdienden niets, dus hoezo niets meer met 'hart en ziel' doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.