Spring naar bijdragen

NOS moet stoppen met nieuws.......


Juul

Aanbevolen berichten

Volgens de adjunct van de "Televaag' moet de NOS stoppen met de nieuwsvoorziening.

Dat zei Jan Kees Emmer, adjunct-hoofdredacteur van De Telegraaf.

De totale gekte heeft toegeslagen aan de Basisweg in 020. Waar zijn toch de tijden van Kees Lunshof gebleven?

http://www.radio1.nl/items/69043-nieuws-geen-publieke-taak-meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt iets genuanceerder, begrijp ik: Emmer heeft vooral bezwaar tegen de nieuwsvoorziening op internet, vanwege de oneerlijke concurrentie die dat zou geven: http://www.totaaltv.nl/nieuws/11487/Telegraaf:_NOS_moet_stoppen_met_nieuws.html

Maar het blijft een onzinnig standpunt, natuurlijk. Internet, radio, tv, social media, programma's on demand: het raakt allemaal steeds meer met elkaar verweven. De Telegraaf is toch zelf ook op meerdere platforms actief? Het zou zonde zijn (en weggegooid geld, beste belastingbetaler!) als je de deskundigheid van de journalisten bij de NOS ook niet op andere manieren kon inzetten.

Op totaaltv zegt Emmer: ''Iedereen kan tegenwoordig een nieuwswebsite beginnen." Dat klopt. Maar lang niet iedereen heeft de bronnen, de kwaliteiten en de deskundigheid tot zijn beschikking om daar iets goeds van te maken.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, De Telegraaf.... Daar wisten ze in 1979 al raad mee bij Delmare.

In een uitzending vertelde Kees Kaas Mulder de volgende grap:

"Komt Jantje bij de hemelpoort. Petrus legt de spelregels van de hemel uit. Eén daarvan is dat er een belletje afgaat als er iemand staat te liegen. Het wordt avond en Jantje gaat naar bed. Om twee uur wordt de stilte ernstig verstoord. Bellen maken een enorm kabaal. Jantje uit bed en hij vraagt bij Petrus wat er aan de hand is. Oh, zegt Petrus, niks aan de hand. De Telegraaf wordt gedrukt!."

Jan-Fré

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat slecht met die krant. Is ook niet zo gek met zo'n hoofdredacteur als Sjuul Paradijs. Was Kees Lunshof ( † ) er nog maar. Dat was een goeie.

Heeft ons bij de 2e kamerdebatten in 1973 heel erg geholpen toen.

En ik heb met hem gewerkt bij het TROS journalisten forum uit Den Haag.

En de markt van advertenties is natuurlijk ook slecht.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan doe ik even een Godwinnetje

Wel een beetje fout.

: de Telegrof was in de tweede wereldoorlog ook al ernstig fout.......

Het ligt iets genuanceerder.

http://deoorlog.nps.nl/page/mappen/780535/De+Telegraaf+fout%3F?afl=2&d=780534

http://www.elsevier.nl/Algemeen/nieuws/2009/10/Het-geheim-van-de-Telegraaf-ELSEVIER248661W/

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad, de enige telegraaf die ik heb komt uit 1942 en is duits propaganda.

wat nieuws betreft van websites... nu.nl? alleen al nu jij..

in engeland lees ik het plaatselijke krantje, voor pagina nieuws was: redding brigade red hond, of grafitie gespoten op kunstwerk. veel leuker.

en de oude kranten van mijn werk waren grappig, norderney gestrand, beatles uit elkaar...

van modern nieuws word je alleen maar depressief, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En binnenkort moeten bezoekers ook gaan betalen om de content op de site van de Telegraf te kunnen lezen.

Die lui zijn echt gek geworden.

Nog meer lui (Financieele Dagblad, de Volkskrant en NRC Handelsblad) rijp voor het gekkenhuis:

http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/nieuws/2013/1/Nederlandse-krantensites-verdwijnen-achter-betaalmuur-1143515W/

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/01/nederlandse-kranten-gaan-zichzelf-opblazen-werken-aan-betaalmuur

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote voorbeeld voor al die kranten is The New York Times, die vorig jaar een betaalmuur heeft opgezet, en met succes (400 000 digitale abonnees). Er blijken daar genoeg mensen te zijn die nog wel iets over hebben voor kwaliteit. Maar de NYT biedt dan ook veel meer diepgang en feitelijke informatie dan de gemiddelde gratis nieuwssite (of al die politiek eenzijdige blogs, zoals in Nederland 'de dagelijkse standaard').

Begin januari zijn in Nederland de oplagecijfers van het afgelopen jaar bekend gemaakt. De Telegraaf blijft de grootste krant, maar incasseert ook het grootste verlies: minus 5 procent. Ook de Volkskrant (minus 2,5 procent) en regionale kranten hebben het moeilijk.

De enige twee kranten die een lichte stijging van het aantal abonnees zagen, waren NRC en Trouw. Bij NRC kwam dat door een opvallende stijging van het aantal digitale abonnementen: vooral mensen die hun krant op een iPad lezen.

Het is nu al zo bij de NRC dat je een abonnement moet nemen om online de hele krant te kunnen lezen. Www.nrc.nl is niet meer dan een visitekaartje.

Dus het is geen wonder dat de kranten het nu in die hoek zoeken. Ik vraag me alleen af hoeveel bezoekers van www.telegraaf.nl het straks de moeite waard vinden om een digitaal abonnement te nemen.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de NYT biedt dan ook veel meer diepgang en feitelijke informatie dan de gemiddelde gratis nieuwssite (of al die politiek eenzijdige blogs, zoals in Nederland 'de dagelijkse standaard').

Je kunt de krant NYT niet echt vergelijken met de Nederlandse situatie vind ik en de 'dagelijkse standaard' bekijkt het nieuws juist op een andere manier dan de meeste andere politiek correcte (linkse) sites en kranten en daarom leest de (rechts) mens deze site ook zo graag.

Ik vraag me alleen af hoeveel bezoekers van www.telegraaf.nl het straks de moeite waard vinden om een digitaal abonnement te nemen.

Lees de reacties op de artikelen uit Elsevier en De Dagelijkse Standaard en je weet het antwoord, heel weinig mensen dus.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.