Spring naar bijdragen

Film over Radio Veronica (Steven de Jong)


Aanbevolen berichten

Er komt een film over Radio Veronica van de maker van De Hel van '63, de regisseur Steven de Jong.

Op Radio 5 Nostalgia was op14 mei over deze plannen een interview met Tineke de Nooy.

Hier is het:

http://webmail.versatel.nl/horde/services/go.php?url=http%3A%2F%2Fwe.tl%2FvmcOmWVjA0

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er niet goed uit. Lijkt op een fantasie van Steven de Jong net als in The Boat That Rocked gedaan is. Doet veel afbreuk aan de echte historie, waar toch veel mee te doen valt. Het begin in een rokering kamertje in Amsterdam, de eerste signalen vanuit een naburig pand, de intrigues met de radiocontroledienst, verraad, verliefdheden, onenigheid, campagne voor behoud Veronica, demonstratie, stranding, kamerdebatten, artiesten, connecties met platenindustrie enz. Veel zaken die voor het gemiddelde bioscooppubliek niet echt bekend zijn.

Zomaar een paar gedachten. Mag natuurlijk best wel wat romantiek in, dat hoort bij de Nederlandse film, mits het maar niet te klef is en ter zake.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het fragment beluisterd en eerlijk gezegd vind ik de regisseur maar een fantast die helemaal niet weer waar hij het over heeft. De laatste woorden van Rob Out kent hij niet eens. Vaag allemaal en helemaal nog geen geld... De Hel van '63 was ook zo'n film die veel te ver van de werkelijkheid afstond.

We hoeven geen tweede Boat that Rocked...

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar in tegen was de 'Hel van 63' wel een film die het bekijken waard was, dat kunnen van 'The Boat that Rocked' niet echt zeggen.

Groet Hans

ps benieuwd of de bom er ook inkomt, misschien maar even een mailtje sturen :-)

Als ik de scenario-filmmaker was zou ik de bom er in doen. Het is de geschiedenis hé?

En.....ik weet hoe gevoelig dat bij jou ligt Hans. (hi)

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die bom komt er vast wel in. Een beetje film moet het nu eenmaal van drama hebben (in welke vorm dan ook), en als die bom geen drama was, dan weet ik het niet meer.

De Hel van 63 is niet onverdeeld positief ontvangen. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.moviemeter.nl/film/56502

Maar goed, eerst maar eens zien of het ervan komt. Alleen al financieel valt het niet mee om zo'n project op touw te zetten, zeker in deze tijden.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het fragment beluisterd en eerlijk gezegd vind ik de regisseur maar een fantast die helemaal niet weer waar hij het over heeft. De laatste woorden van Rob Out kent hij niet eens. Vaag allemaal en helemaal nog geen geld... De Hel van '63 was ook zo'n film die veel te ver van de werkelijkheid afstond.

We hoeven geen tweede Boat that Rocked...

Theo

Ik vraag mij ook af of mijn "gefortuneerde ex-collega's" er geld in willen steken..........

Lex steekt liever heel veel geld in een film over de natuur in de Oostvaarders plassen. Gelijk heeft ie.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste film van Steven de Jong wordt zeer slecht beoordeeld in de Volkskrant.

Het begint bij de Veronica film al met een foutje in het persbericht.

Ik dacht toch echt dat de Norderney in 1964 in dienst kwam, en niet volgens het bericht in 66.

Of zit ik nu helemaal fout?

(Lees net op Norderney site, historie van Juul, 16 november 1964)

Het voorgstelde scenario kan niet waar zijn, lijkt wel een grap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met alle respect maar Bart van Leeuwen een relatie laten beginnen met Patricia Paay ? Dat wiilen we hem toch niet aan doen ?

Ik vind het fijn dat Veronica hierdoor weer zal gaan leven in het land , maar ik hield niet van The Boat That Rocked dus ik hou mijn hart vast

bij deze film.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Voor wie het gisteren gemist heeft: Tineke, Ad en Steven de Jong bij degids.fm, VARA radio1.

Please login or register to see this link.

Niels

Ai, Tubular Bells..........is niet uit de zeezendertijd en daar zou de film toch over gaan?.......

Aanvulling.......enige tijd later.

Ai, ai, heb ik het mooi fout. is uit '73.

Ja, ik wordt ook een daggie ouder...................

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.