Spring naar bijdragen

Martijn Krabbé - TROS


Juul

Aanbevolen berichten

Onze Martijn mocht in de jaren 80 ook eindelijk "solo" achter de dj tafel. Misschien is dit een foto uit z'n Top 50 tijd?.

Het was 16.36 uur.....

Dat was in ons TROS gebouw. De gehele boven verdieping was omgebouwd tot studio. Er kwamen de TROS programma's van Ra1 t/m R5 vandaan. En omdat er een spoorlijn lag vlak voor het TROS gebouw was besloten de studio's te bouwen volgens het "doos in doos" principe....dat was nog in de tijd dat het in een studio doodstil moest zijn. De binnenstudio stond op gummetjes en die kwamen gewoon bij de HEMA vandaan. De studio was ontworpen en gebouwd door de ingenieurs van het NOB.

De studio's zijn inmiddels bijna afgebroken en het TROS gebouw is bijna verlaten. Het staat te huur.

Enfin, ik kwam een hele hoop "Martijn foto's" tegen, tenslotte moest ik hem begeleiden bij z'n stage bij de TROS.

Dit is zo'n foto.

Je ziet hem samen met dj Daniél Dekker. En precieze datum weet ik niet meer. ( schande Juul, je bent altijd zo zorgvuldig....)

foto's © Juul

2z9jrbr.jpg

2v2uqme.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te weten dat de TROS toen al een eigen studio voor Radio 3 had. Ik dacht dat dit pas tegen het einde van de jaren '90 was; toen de TROS de zaterdag van de VOO had overgenomen. Weer wat geleerd over die periode :)

We hebben de bouw helemaal vast gelegd op video. Duurt zo'n twee uur. Prachtig om te zien.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De TROS-zondag op Radio 3, dan vermoed ik dat de tijd is van het programma 'Wereldhits'. Tussen 15.00 en 19.00 uur draaiden Martijn (15-17) en Daniel (17-19) een vrije keus uit de hitparades van over de hele wereld, inclusief de albumlijsten, afgewisseld met af en toe een goeie gouwe ouwe (Ik herinner me dat Martijn een keer opende met Don't Look Back van Boston).

Dat was dus een stuk interessanter en afwisselender dan de zoveelste hitparade. De Mega Top 50 werd in die tijd gepresenteerd door Gijs Staverman op zaterdag. Dat duurde tot de VOO weg ging uit het bestel en de TROS de zaterdag -en de hitlijst- overnam.

Toch jammer van Wereldhits.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De TROS-zondag op Radio 3, dan vermoed ik dat de tijd is van het programma 'Wereldhits'. Tussen 15.00 en 19.00 uur draaiden Martijn (15-17) en Daniel (17-19) een vrije keus uit de hitparades van over de hele wereld, inclusief de albumlijsten, afgewisseld met af en toe een goeie gouwe ouwe (Ik herinner me dat Martijn een keer opende met Don't Look Back van Boston).

Dat was dus een stuk interessanter en afwisselender dan de zoveelste hitparade. De Mega Top 50 werd in die tijd gepresenteerd door Gijs Staverman op zaterdag. Dat duurde tot de VOO weg ging uit het bestel en de TROS de zaterdag -en de hitlijst- overnam.

Toch jammer van Wereldhits.

Edwin

Dat was inderdaad een leuk programma. Men draaide ook nieuwe platen die je nog erg weinig op de radio hoorde en ik kan me ook nog wel herinneren dat bij 'Wereldhits' muziek werd gedraaid die (nog) alleen in op het Britse eiland bekend was. Kwam dat programma trouwens niet uit boosheid? Het was toen een klein relletje omdat de TROS eerst de 'Mega Top 50' op het tijdstip van 'Wereldhits' had en de VOO nog de 'Top 40'. De VOO nam de "Mega Top 50' over per 1 januari 1994 en dat nieuws kwam daarvoor al uit. De TROS was toen dermate boos dat ze prompt de 'Mega Top 50' staakte en daarvoor 'Wereldhits' in de plaats kwam, met dezelfde dj's. De laatste edities van de 'Mega Top 50' is toen nog tijdelijk uitgezonden op vrijdagmiddag door de (misschien ondenkbare) combinatie VARA/NCRV tussen 14.00 uur en 17.00 met Carola Hamer (die toentertijd normaliter erg alternatief draaide) en 'The Magic Frieds' Sjors Fröhlich & Peter Plaisier.

Het staat me zelfs nog wel bij dat Frits Spits het in de 'Avondspits' behandelde. De rel was blijkbaar meer een storm in een glas water, want vanaf 1 januari 1994 las Daniël Dekker het popnieuws voor in de 'Mega Top 50', en deed Gijs Staverman dat in 'Wereldhits'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was inderdaad een leuk programma. Men draaide ook nieuwe platen die je nog erg weinig op de radio hoorde en ik kan me ook nog wel herinneren dat bij 'Wereldhits' muziek werd gedraaid die (nog) alleen in op het Britse eiland bekend was. Kwam dat programma trouwens niet uit boosheid? Het was toen een klein relletje omdat de TROS eerst de 'Mega Top 50' op het tijdstip van 'Wereldhits' had en de VOO nog de 'Top 40'. De VOO nam de "Mega Top 50' over per 1 januari 1994 en dat nieuws kwam daarvoor al uit. De TROS was toen dermate boos dat ze prompt de 'Mega Top 50' staakte en daarvoor 'Wereldhits' in de plaats kwam, met dezelfde dj's. De laatste edities van de 'Mega Top 50' is toen nog tijdelijk uitgezonden op vrijdagmiddag door de (misschien ondenkbare) combinatie VARA/NCRV tussen 14.00 uur en 17.00 met Carola Hamer (die toentertijd normaliter erg alternatief draaide) en 'The Magic Frieds' Sjors Fröhlich & Peter Plaisier.

Klopt: http://www.radiopedia.nl/wiki/3FM_Mega_Top_50

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.