Spring naar bijdragen

Draadloos internet


Vincent

Aanbevolen berichten

Er zitten hier op het forum een aantal zendamateurs die mogelijk mij antwoord kunnen gegeven op het volgende.

Ik zit op een complex met 90 huisjes waar men draadloos internet heeft aangelegd. Ik zit hemelsbreed 30 meter van de paal met zender/antenne. Op mijn locatie heb ik een bereik van 20%. Als ik bij mijn buurman zit is het bereik opeen bijna 100%. We praten dan over zelfde afstand, alleen bijna vrij zicht op de zender.

De zender staat op een mast, 4 meter boven de grond, geplaatst tussen de bomen. Tussen mij en de zender staan veel bomen. Naar mijn mening moet de zender/antenne omhoog. De bomen vormen een hindernis waar je met de gigahertz frequenties last van hebt. Zodra je daar boven uit komt zal het ontvangst voor mij, maar ook voor de mensen die 'achter' mij zitten toenemen.

Klopt dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ondanks dat het maar een paar meter verschil is maakt het vaak wel uit. Frequenties in het Gigahertz gebied zijn soms onvoorspelbaar. Reflecties spelen vaak ook een rol. ( bomen hoeven niet altijd in het zicht te staan ).

Ik heb dat hier binnen ook vaak met m'n 'in-huis" audio-video verbinding. als ik een bepaalde deur open, half open of dicht doe dan gebeuren er hele rare dingen met het signaal.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bomen geven wel degelijk demping.

De mast omhoog is een optie, maar dan moet de antenne wel onder een hoek naar beneden geplaats worden om het signaal in principe rechtdoor gaat.

Neem aan dat dit een rondstraal antenne is, dus onder een hoek plaatsen is niet mogelijk, zou je ook je ontvangst antenne moeten verhogen.

hoogfrequent is inderdaad vreemd spul.

vr.gr.anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Wellicht mosterd na de welbekende maaltijd, maar bij Wifi-ontvangstproblemen kan het lonend zijn met een ander kanaal te experimenteren (mits je de mogelijkheid hebt die te wijzigen in jouw situatie natuurlijk).

Ik gebruik zelf bijvoorbeeld Please login or register to see this link. die automatisch een optimaal kanaal adviseert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht mosterd na de welbekende maaltijd, maar bij Wifi-ontvangstproblemen kan het lonend zijn met een ander kanaal te experimenteren (mits je de mogelijkheid hebt die te wijzigen in jouw situatie natuurlijk).

Ik gebruik zelf bijvoorbeeld Please login or register to see this link. die automatisch een optimaal kanaal adviseert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

nu het draadloos internet in mijn huis nog...

inmiddels hebben we een set om over het stroom net een verbinding, en een wifi router / booster er naast. de beton blokken die gebruikt zijn geven een vreemd effect op de wifi, de lengte van het huis werkt niet mee en de draadloze telefoons geven erg veel ruis (zwakte door te ver van de basis unit) verder wel leuk leven tussen de engelse velden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu het draadloos internet in mijn huis nog...

inmiddels hebben we een set om over het stroom net een verbinding, en een wifi router / booster er naast. de beton blokken die gebruikt zijn geven een vreemd effect op de wifi, de lengte van het huis werkt niet mee en de draadloze telefoons geven erg veel ruis (zwakte door te ver van de basis unit) verder wel leuk leven tussen de engelse velden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de oplossing van het probleem is inmiddels gevonden. De voedingskabel (12V) van het basisstation had een lengte van kleine 50 meter. Het verlies door de lengte was net genoeg om ervoor te zorgen dat hij niet goed functioneerde.

Vincent,

Dat is toch die wet van mijnheer Ohm, en de tegeltjes wijsheid, meten is weten, helpt daarbij, dus nu zit de hele buurt met zijn tablet op schoot buiten in het zonnetje.

Groet Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de oplossing van het probleem is inmiddels gevonden. De voedingskabel (12V) van het basisstation had een lengte van kleine 50 meter. Het verlies door de lengte was net genoeg om ervoor te zorgen dat hij niet goed functioneerde.

Vincent,

Dat is toch die wet van mijnheer Ohm, en de tegeltjes wijsheid, meten is weten, helpt daarbij, dus nu zit de hele buurt met zijn tablet op schoot buiten in het zonnetje.

Groet Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu het draadloos internet in mijn huis nog...

inmiddels hebben we een set om over het stroom net een verbinding, en een wifi router / booster er naast. de beton blokken die gebruikt zijn geven een vreemd effect op de wifi, de lengte van het huis werkt niet mee en de draadloze telefoons geven erg veel ruis (zwakte door te ver van de basis unit) verder wel leuk leven tussen de engelse velden..

Oh, da's lekker, via het stroomnet. Vreselijk veel storing/rommel op het net.

Zullen de zendamateurs in je omgeving blij mee zijn. Ik weet niet hoe de eisen in UK zijn maar.........

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu het draadloos internet in mijn huis nog...

inmiddels hebben we een set om over het stroom net een verbinding, en een wifi router / booster er naast. de beton blokken die gebruikt zijn geven een vreemd effect op de wifi, de lengte van het huis werkt niet mee en de draadloze telefoons geven erg veel ruis (zwakte door te ver van de basis unit) verder wel leuk leven tussen de engelse velden..

Oh, da's lekker, via het stroomnet. Vreselijk veel storing/rommel op het net.

Zullen de zendamateurs in je omgeving blij mee zijn. Ik weet niet hoe de eisen in UK zijn maar.........

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.