Spring naar bijdragen

De Reünie" KRO tv.


Juul

Aanbevolen berichten

Er is in ieder geval motivatie , en dat is al een groot lichtpunt .

Ik hoop echter dat het een leuk luisterrijk en aanschouwelijk programma gaat worden , wel jammer dat oom Bull het niet meer mee kon maken , maar dat zal de pret niet drukken lijk mij .

En met Juul in de buurt zal de waarheid wel geen geweld worden aangedaan .

Ik heb er wel vertrouwen in .

Geniet ze !!

GR Adiaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ad en ik behoren inderdaad tot de gelukkigen.

Samen met in ieder geval Tinus en Lex.

Juul

Ik heb ervaring als programmaredacteur, de keuze voor Tinus en Lex is a) de meest logische en B) de meest voor de hand liggende. Voor Tom Collins zal wel niet gekozen worden (kent niemand buiten het radiofreaks-wereldje meer en kost vermoedelijk teveel overredingskracht), Tom Mulder waarschijnlijk wel (mooi verhaal + bekend persoon). Van Kooten zal wel niet willen, Van Veen zal gevraagd worden en meedoen (bekende stem + benaderbaar persoon).

Mijn gok, uitgaande van 12 personen:

1. Ad

2. Juul

3. Lex

4. Tinus

5. Tom Mulder

6. Jan van Veen

7. Will Luikinga

8. Eddy Becker (makkelijk te benaderen)

9. Chiel Montagne (idem)

10. Bart van Leeuwen

Hierna wordt het toch moeilijk: een aantal hoofdrolspelers is overleden, van degenen die over zijn, speelde er velen uiteindelijk maar een rol langs de zijlijn:

11: Pierre Kartner

12. Gerard de Vries

Verder kom ik niet.

Misschien toch Willem?

Edwin


We laten Lapershoek ook rollator vriendelijk verbouwen voor onze wellicht laatste reunie in augustus.........

Ik herinner me nog wat Tinus zei bij de eerste grote reunie in augustus 1999: 'zouden we dit over tien jaar weer doen? dan zitten we allemaal in het bejaardenhuis'. Inmiddels is ze weer dagelijks op de radio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als hij wil, dan vind ik dat Ruud Doets niet mag ontbreken. Hij werkte net zo lang voor Veronica als Tineke en heeft als boordmedewerker een schat aan ervaring. Kan hij nog een laatste keer het verhaal van de stranding vertellen...

Inderdaad, die hoort er zeker ook bij. Het verhaal van de stranding hoort zeker in zo'n programma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ervaring als programmaredacteur, de keuze voor Tinus en Lex is a) de meest logische en B) de meest voor de hand liggende. Voor Tom Collins zal wel niet gekozen worden (kent niemand buiten het radiofreaks-wereldje meer en kost vermoedelijk teveel overredingskracht), Tom Mulder waarschijnlijk wel (mooi verhaal + bekend persoon). Van Kooten zal wel niet willen, Van Veen zal gevraagd worden en meedoen (bekende stem + benaderbaar persoon).

Mijn gok, uitgaande van 12 personen:

1. Ad

2. Juul

3. Lex

4. Tinus

5. Tom Mulder

6. Jan van Veen

7. Will Luikinga

8. Eddy Becker (makkelijk te benaderen)

9. Chiel Montagne (idem)

10. Bart van Leeuwen

Hierna wordt het toch moeilijk: een aantal hoofdrolspelers is overleden, van degenen die over zijn, speelde er velen uiteindelijk maar een rol langs de zijlijn:

11: Pierre Kartner

12. Gerard de Vries

Verder kom ik niet.

Misschien toch Willem?

Edwin


Ik herinner me nog wat Tinus zei bij de eerste grote reunie in augustus 1999: 'zouden we dit over tien jaar weer doen? dan zitten we allemaal in het bejaardenhuis'. Inmiddels is ze weer dagelijks op de radio.

Aardig om zo'n lijstje te zien. Eigenlijk wel een beetje een schot voor open doel. Maar soms wordt er ook wel eens naast geschoten.

Maar als programmamaker moet je altijd voor ogen houden dat er ook veel mensen kijken zonder :"know-how" .

En mensen moeten willen en ook niet geheel onbelangrijk, ze moeten het ook wel aardig kunnen vertellen.

En het gaat niet alleen over "toen" maar ook over "nu".

Ik weet wel aan welke mensen gedacht wordt en welke mensen benaderd zijn. Er zijn inmiddels ook filmpjes gemaakt. Maar het is niet aan mij om meer uitleg te geven. Het is natuurlijk een zaak van de programmamakers van de KRO. Gelukkig gaan zij daarover.

Want voordat je het weet krijg ik mail van oud collega's in de trant van; "waarom hebben ze mij niet benaderd?".

En ik heb al wat gehad.

We zullen zien.

eq4k8w.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht gebaseerd op de voorspelling van rauhfaser? ;)

Ik doe geen voorspelling, Rob. Ik dacht slechts een aardige discussie te starten, en zit totaal niet te wachten op dit soort betweterige opmerkingen.

Juul schreef het al: LEZEN, Rob. Anoushka heb ik niet genoemd.

Dat Juul zijn mond houdt, lijkt me logisch, maar het is leuk om als radiofreaks onder elkaar eens wat te brainstormen over hoe zo'n 'schoolklas' er anno 2014 uit zou zien.

'Een hele productie' valt wel mee, in vergelijking met doorsnee-Reunie-afleveringen. Het onderwerp is net zo afgebakend als elke 'klas'. Een paar wonen er in het buitenland, een paar zijn er niet meer, business as usual dus.

Edwin


Dat denk ik.

Maar ja lezen hé?

Ik doe geen voorspelling, ik dacht slechts een aardige discussie te starten, en zit totaal niet te wachten op dit soort betweterige opmerkingen.

Juul schreef het al: LEZEN, Rob. Anoushka heb ik niet genoemd.

Dat Juul zijn mond houdt, lijkt me logisch, maar het is leuk om als radiofreaks onder elkaar eens wat te brainstormen over hoe zo'n 'schoolklas' er anno 2014 uit zou zien.

'Een hele productie' valt wel mee, in vergelijking met doorsnee-Reunie-afleveringen. Het onderwerp is net zo afgebakend als elke 'klas'. Een paar wonen er in het buitenland, een paar zijn er niet meer, business as usual dus.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe geen voorspelling, Rob. Ik dacht slechts een aardige discussie te starten, en zit totaal niet te wachten op dit soort betweterige opmerkingen.

Juul schreef het al: LEZEN, Rob. Anoushka heb ik niet genoemd.

Dat Juul zijn mond houdt, lijkt me logisch, maar het is leuk om als radiofreaks onder elkaar eens wat te brainstormen over hoe zo'n 'schoolklas' er anno 2014 uit zou zien.

'Een hele productie' valt wel mee, in vergelijking met doorsnee-Reunie-afleveringen. Het onderwerp is net zo afgebakend als elke 'klas'. Een paar wonen er in het buitenland, een paar zijn er niet meer, business as usual dus.

Edwin


Ik doe geen voorspelling, ik dacht slechts een aardige discussie te starten, en zit totaal niet te wachten op dit soort betweterige opmerkingen.

Juul schreef het al: LEZEN, Rob. Anoushka heb ik niet genoemd.

Dat Juul zijn mond houdt, lijkt me logisch, maar het is leuk om als radiofreaks onder elkaar eens wat te brainstormen over hoe zo'n 'schoolklas' er anno 2014 uit zou zien.

'Een hele productie' valt wel mee, in vergelijking met doorsnee-Reunie-afleveringen. Het onderwerp is net zo afgebakend als elke 'klas'. Een paar wonen er in het buitenland, een paar zijn er niet meer, business as usual dus.

Edwin

Dag Edwin,

Ook voor jou geldt "Lezen hé?".

Daarmee doelde ik niet op Rob maar op Theo.

Je leest iets dat er niet staat.

En oh, ja, Lex, Ad en ik zitten er zeker in. Dat mag ik wel prijsgeven.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edwin,

Ik heb Anoushka niet aan jouw post of lijst gelinkt. Ik zou niet eens durven. Het enige wat ik schreef is dat Theo het ontbreken van Anoushka op jou lijstje mogelijk aangreep in zijn aanname dat ze niet uitgenodigd zou zijn.

Ook heb ik nergens geroepen dat ik het niet eens ben met je gok (je eigen woorden) of voorspelling (mijn woorden).

Zoals Juul al schreef is je lijstje voor de hand liggend.

Ik heb alleen geschreven dat het allemaal koffiedik kijken is. Da's volgens mij geen "diskwalificatie" van je lijstje, maar een reactie op de postjes daarna. Zou het een directe reactie op jouw post met het bewustje lijstje zijn, dan had ik die post namelijk geciteerd. Bovendien stond er een smiley achter, welke een knipoog uitbeeld. Dat geeft aan dat de opmerking tevens gekscherend bedoeld is.

Verder even goede vrienden hoor.. Maar let svp even op wat je schrijft en vooral op wat er geschreven is, voordat je in de verdediging gaat.. Zeker wanneer er al andere signalen afgegeven worden dat er niet goed gelezen wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie Rob.

@Thijs: Ik zie niet wat er puberaal is aan brainstormen over wie er anno 2014 nog in een programma over de zeezender Veronica zouden kunnen zitten. Aan de andere kant: de manier waarop wij allen hier met (oude) radio bezig zijn, heeft sowieso puberale trekjes. Maar daar heb ik me allang mee verzoend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat vraag ik mij ook af.

Juul

Annuschka was een van de dj's uit het begin van Veronica. Het zou leuk geweest zijn als zij er ook bij geweest zou zijn (misschien is zij wel uitgenodigd, dat weet ik niet). Omdat zij regelmatig contact heeft met Tom Collins heb ik de opmerking gemaakt of via haar Tom misschien benaderd kon worden voor deelname aan het programma.

Vandaar.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het programma is "rond". Wordt volgende week opgenomen en wordt op 23 februari om 21.15 uur uitgezonden.

En om iedereen te verrassen ga ik alle namen nog niet opsommen.

Ja, 2 dan weer wel, Ad en ik, maar dat was geen geheim denk ik. Daarnaast zijn er nog 10 andere "klas genoten".

De mensen van de KRO-NCRV hebben heel erg hun best gedaan en in mijn ogen een evenwichtig programma bedacht.

Een aantal mensen wilde niet, andere hadden geen tijd enz. Dat schijnt bij meer "klassen" voor te komen. Wist ik ook niet.

In tegenstelling tot de "normale" reunie uitzendingen duurt deze 10 min. langer.

Ik ben blij dat ze zo'n programma gemaakt hebben. En zelf verbaast het hen dat het al niet eerder gebeurd is........

Grappig, wist ik niet, presentator Rob Kamphues is meer een RNI fan.

Het programma wordt geregisseerd door regisseur Eduard Huis in 't Veld.

Hopelijk komt er in de toekomst ook eens zo'n programma over RNI. Maar ja, ik heb helaas niet de indruk dat de medewerkers daar zo "bewaarderig" zijn geweest. Jammer dat wel.

Nog effe geduld dus.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://pers.kro.nl/programmas/kro_de_reunie/kro_de_reunie_de_radiomakers_van_veronica_40_jaar_later

Zie bovenstaande link. In dit persbericht wordt de Reunie-aflevering met de 'Oude Rotten' van Veronica aangekondigd.

We krijgen een kijkje op het landgoed van Lex Harding en Tom Mulder laat zien hoe het hem vergaat na zijn hersenbloeding in 2004. Ook Tineke komt voor in deze aflevering.

Hopelijk wordt het filmpje van Juul en Ad er niet uitgeknipt, want daar wordt in dit persbericht geen melding van gemaakt ....

In dit bericht op internet staat overigens een ander begintijdstip dan Juul hierboven aangeeft: zondag 23 februari, 20.20 uur, Nederland 1

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.