Spring naar bijdragen

De Reünie" KRO tv.


Juul

Aanbevolen berichten

Ja en ik heb daar geen enkel probleem mee. Zo hoort het ook.

Ik ben er trouwens al vanaf afgelopen augustus mee doende om "te helpen".

Enfin, ik ben wel blij dat de KRO het doet en.......ze willen natuurlijk zelf ook een leuk programma maken. Het mes snijd aan twee kanten. De Stichting wordt ruimschoots belicht.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en ik heb daar geen enkel probleem mee. Zo hoort het ook.

Ik ben er trouwens al vanaf afgelopen augustus mee doende om "te helpen".

Enfin, ik ben wel blij dat de KRO het doet en.......ze willen natuurlijk zelf ook een leuk programma maken. Het mes snijd aan twee kanten. De Stichting wordt ruimschoots belicht.

Juul

De Reunie trekt op de zondagavond gemiddeld zo'n 1,5 miljoen kijkers en alle aandacht voor de Stichting Norderney kan wel eens een enorme boost betekenen voor het aantal leden van de Stichting. Hopelijk zal er tijdens de uitzending ook een oproep worden gedaan aan de kijkers of die nog ergens geluidsbanden op zolder hebben liggen van oude radioprogramma's van Radio Veronica (of van de andere oude zeezenders c.q. Hilversumse zenders; dan hebben wij er als forumlid er ook nog wat aan). Het mes snijdt hierbij inderdaad aan twee kanten. Succes met de uitzending Juul en hopelijk krijg je het een stuk drukker na de uitzending ......

Groet, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was het dan zo ver. "Verzamelen" in het AKN gebouw in "Hillywood".

Voor de meesten van ons bekend terrein.

De voorbereiding koste een half jaar. De redactie mensen van De Reunié hebben erg hun best gedaan.

Het eerste contact was afgelopen augustus. Ik heb de redactie voorzien van namen adressen e.d. En zij gingen zich "inlezen" enz.

Gelukkig waren alle boeken voorhanden en ons archief stond ook ter beschikking. Ad voor het film materiaal en ik was "chef" audio en documenten ).

Eindeloze mailwisselingen en overleg was het gevolg. Ook werden de meeste mensen bezocht door de redactie. Uiteindelijk kwam de redactie met een lijst met namen van wie zij dachten dat het programmatisch leuk was om te benaderen. Ik heb daar m'n licht over doen schijnen en suggesties gedaan en ook opgemerkt wie ze in mijn ogen nog erbij moesten vragen.

Het bleek dat niet iedereen wilde mee doen om hem moverende reden. Namen geef ik niet prijs. Zou niet netjes zijn. Maar dat schijnt in iedere "school-klas" voor te komen.

Ook het aantal mensen dat zou worden uitgenodigd lag lager dan in een reguliere "klas". Dit omdat de redactie iedereen aan het woord wil laten. Daartoe is er ook meer zendtijd gekregen.

Op het laatste moment kwam er bij een collega een "kink in de kabel" inzake de daadwerkelijke aanwezigheid in de studio bij de opname. Maar met hem is wel een filmpje gemaakt dat in het programma te zien is.

Kortom het was een lange dag, maar de moeite waard en.......het was leuk om elkaar weer eens te ontmoeten. Bij een enkeling was dat al weer langer geleden.

Kortom kijken maar op 23 februari 2014 naar KRO's Reunié.

Ik heb veel foto's en hier zijn er een paar.

Foto's: © Juul

Ad Juul en Lex

jjo0w2.jpg

Cees van Zijtveld Ad Bouman

izne6v.jpg

Juul Karel Ad

33d8n60.jpg

Juul Tom Ad

2vi5qiq.jpg

De groeps foto. Helaas is Lex er af gevallen.....Geen groothoek lens op m'n toestel.

34rgh1v.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje kleine foto, maar zie ik daar Joost, links van Chiel? En is dat Harry Knipschild, achter Tineke? Hoe dan ook, wordt vast een leuk programma.

Paul

Antwoord is "ja". Maar kijk uit hé? "Dr. Harry Knipschild".

We hebben 'em de hele middag lopen pesten.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schrijft Eduard Huis in't Veld. Hij was ook bij. Ik heb de namen opgeschreven zoals hij dat heeft geschreven.

Hij vergeet Hans van Velzen.....

Eduard was de regisseur van het geheel.

Tip: "lees af en toe je postings even terug en corrigeer ze waar nodig".

Kijk nog maar even naar je posting. Het is n.l. zo'n mooie taal, Nederlands.

Je eerdere posting heb ik al gecorrigeerd mbt het Nederlands.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, Ik hoop dat jullie een FANTASTISCHE dag hebben gehad!

Ik ga er uitgebreid voor zitten op zondag de 23ste! :-)

Tja... Zitten.. Johan.. ;)

Maar inderdaad: Ook ik ga er de tijd voor nemen! Aan Juul zijn enthousiaste verhaal te zien was het erg gezellig en leuk, dat moet haast van het beeldscherm knallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Als tiener was Rob Kamphues (53) verslaafd aan piratenzenders. Vanavond ontmoet hij in een special van KRO De Reünie zijn jeugdhelden van Radio Veronica.

‘Op mijn puberkamertje stond de oude buizenradio 24 uur per dag afgestemd op de zeezenders’, vertelt Rob Kamphues. ‘Als ik hem op z’n allerzachtst zette, viel ik zo in slaap. ’s Nachts werd ik vaak wakker als ze een Alarmschijf draaiden, of een plaat die ik mooi vond.’

http://www.kromagazine.nl/tv-tip/kro-de-reunie

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De keuze was aan de KRO. Maar zo mis ik er nog veeeeeeeeel meer.

Maar ja, zo heeft iedereen wel z'n keuze en voor je het weet zit je daar met 100 oud collega's.

Het is net als met een radio programma maken. "Keuze's maken".


Wat niet op tv komt:

"Oh?" ( Dus Cees van Zijtveld zit niet in het programma?" )

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk bof ik maar met deze keuze. Mijn twee favoriete deejays uit de jaren zestig en zeventig zitten naast elkaar in een schoolbankje en ook Tinus, Klaas (Tom) en R&B-hopper Harry staan hoog bij mij aangeschreven. Om nog maar te zwijgen van Ad en Juul, natuurlijk, de hoeders van het erfgoed.

Ik zag dat het programma een kijktip is in zowel Volkskrant, NRC als VARA-gids (die een interview heeft met Tineke). Ik neem aan dat het elders niet anders is. Het zal aardig wat kijkers trekken.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6424
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Drumpad
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.