Spring naar bijdragen

De Reünie" KRO tv.


Juul

Aanbevolen berichten

De KRO tv is bezig voorbereidingen te treffen om een "special" uitzending te maken van "De Reünie" over Radio Veronica (de zeezender).

Het suksesvolle programma wordt iedere zondagavond uitgezonden via Nederland 1 om 20.20 uur en wordt gepresenteerd door Rob Kampues.

Vanmiddag had ik de eer om een heel lang gesprek te hebben met een redacteur van het programma en te horen hoe ze het gaan doen. Ze zochten daartoe contact met de Stichting Norderney. En terecht. Onze Ad Bouman heeft veel recentelijk gedigitaliseerde beelden in z'n archief en die zullen waarschijnlijk ook vertoond worden.

De opnamen zullen plaats vinden in de laatste week van Januari.

Meestal gaat het over een schoolklas, maar in dit geval wordt het dus een uitzending over de bijzondere band die oud medewerkers van Veronica nog steeds hebben en hun verhaal.

Het suksesvolle programma wordt iedere zondagavond uitgezonden via KRO Nederland 1 om 20.20 uur en wordt gepresenteerd door Rob Kampues.

Wij zien er naar uit, hopelijk jullie ook.

Zondag a.s. is al weer de laatste uitzending van dit seizoen:

http://reunie.kro.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Men zal de mensen met de "sappigste" verhalen eruit pikken, denk ik.

Mensen die na 31 augustus 1974, of tenminste na hun Veronica tijdperk, bijzondere dingen deden, vertrokken naar een ver land, "vervelende" zaken meemaakten.. enz.

Tenminste: Als ik het programma normaliter zo bekijk valt me op dat ze dat zoeken. Maar dit is geen schoolklas natuurlijk..

Toch zullen velen zich afvragen hoe het de Veronicanen na 31-8-'74 vergaan is en ik verwacht dat er na de uitzending toch weer wat meer bezoek op de site van de stichting en/of dit forum te verwelkomen valt..

Ik denk trouwens dat mensen die de historie inboekten en/of een "magazijn" met restanten van de zeezender beheerden ook wel een plekje zullen krijgen, Juul.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig idee ! Ik hoop dat b.v. Tom Collins erbij is Ex-medewerkers die een hele andere carrierepad hebben gekozen horen ook bij het verhaal !

Moet ie wel willen............

Juul


Ik weet het niet met zulke programma's hoor.

Er zal niets schokkends naar boven komen, verwacht ik. En de geschiedenis van de meesten kennen we.

En wie stelt alle vragen samen ? Een redactie die het zelf niet heeft meegemaakt .....

Rien, die het allemaal van een flinke afstand bekijkt.

Dag Rien,

Het is gewoon een amusementsprogramma waar natuurlijk wel wat diepgang bij zit.

Schokkende zaken zullen niet boven water komen denk ik. En ik denk dat ook niet iedereen wil meewerken. Dat gebeurd wel vaker. Mensen die het verleden afgesloten hebben.

De redactie bezoekt en praat erg uitgebreid met diverse mensen, ik heb bijvoorbeeld vorige week een ontmoeting gehad met een redacteur van zo'n 3 uur.

Zij had zich uitermate goed voorbereid en leest uitgebreid de boeken van Out, Auke Kok en onze website.

En natuurlijk zijn wij de redactie behulpzaam waar nodig.

In haar geval was ze van na de zeezendertijd, en da's OK. Want het voordeel daarvan is dat er een zekere onbevangenheid heerst en ook nieuwsgierigheid.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het meer als een erkenning van het feit dat de oude Veronicaploeg iets bijzonders heeft doorgemaakt & gepresteerd dan dat ik verwacht dat er echt iets nieuws boven tafel zal komen. Ook hier geldt weer: 'wij' zijn freaks die erg veel weten, de gemiddelde kijker zal het aardig vinden om een uurtjes terug te gaan in de tijd en te kunnen roepen 'wat heeft die een ouwe kop gekregen'. ;)

Dat de redactie van het programma kiest voor zo'n editie zegt veel: vorige Specials gingen bijvoorbeeld over soldaten die in 95 bij Sebrenica gelegerd waren en de spelers van Oranje op het WK van 78.

Verder kan ik me nauwelijks voorstellen dat oud Veronicanen die liever niet eens langskwamen tijdens de 1224 en 828-weken nu voor de camera zouden verschijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... en Bart van Leeuwen hoeft ook niet zo nodig op TV...

Hoe zo?

Juul


Ik zie het meer als een erkenning van het feit dat de oude Veronicaploeg iets bijzonders heeft doorgemaakt & gepresteerd dan dat ik verwacht dat er echt iets nieuws boven tafel zal komen. Ook hier geldt weer: 'wij' zijn freaks die erg veel weten, de gemiddelde kijker zal het aardig vinden om een uurtjes terug te gaan in de tijd en te kunnen roepen 'wat heeft die een ouwe kop gekregen'. ;)

Dat de redactie van het programma kiest voor zo'n editie zegt veel: vorige Specials gingen bijvoorbeeld over soldaten die in 95 bij Sebrenica gelegerd waren en de spelers van Oranje op het WK van 78.

Verder kan ik me nauwelijks voorstellen dat oud Veronicanen die liever niet eens langskwamen tijdens de 1224 en 828-weken nu voor de camera zouden verschijnen.

Dat laatste heb ik ook. Gelukkig ga ik niet over wie wel en wie niet.

Natuurlijk hebben ze wel gevraagd of ik suggesties heb en die heb ik ook gedaan. En daar zitten ook de "kritische mensen" bij.

En zoals de redactie zegt; dan kan de kritische noot nu ook maar eens hardop. En zo is het.

Natuurlijk zijn er ook mensen bij tegen wie je moet zeggen dat het zonder hen niet doorgaat. Ach, het zijn soms net kleine kinderen, artiesten, zeg ik wel eens.

Maar ik ben benieuwd.

Ik weet dat de voorbereiding zeer gedegen is. En da's al heel wat tegenwoordig.

En 2014 is toch mooi 40 jaar geleden dat we de lucht uitgingen.

http://www.norderney192.nl/historie_1974_28.html

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een flink deel van degenen die nu voor de publieke omroep werken, was toen zelfs nog niet eens geboren...

Wij zijn oudjes geworden, vrees ik. Wat trouwens ook de reden is dat we niet meer interessant zijn voor de commerciele zenders van nu. Wat doen wij nu nog aan 'boodschappen'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.