Spring naar bijdragen

Lex Harding


wim1958

Aanbevolen berichten

Ik heb het vaak geroepen en ik zal het blijven doen . Lex Harding is voor mij de belangrijkste dj allertijden . Samen met Ad Bouman is hij verantwoordelijk voor mijn muzikale vorming en smaak. Ik ben hem daar nog altijd dankbaar voor. Lex heeft me vanaf dat ik radio begon te luisteren (1970) muziek laten horen die we nu classic rock noemen en onsterfelijk is geworden .

Maar er is meer , het is zijn stem , manier van praten , maar vooral van in het leven staan wat me boeit .

Gisteren zat ik tot tranen toe geroerd toen we bij hem op zijn landgoed konden zien dat er een Lex is die heel erg materialistisch voor zijn werk bezig is geweest ,maar dat heeft gecombineerd met het besef dat er in het leven ook nog wat anders is, de natuur , om je heen kijken naar echtheid , mooie dingen.

Zelfs als ik vroeger naar de Lexjo luisterde , dan was het Lex die ons wees om op je dieren te letten op oudejaars avond , een wedstrijd deed wie de hoogste zonnebloem kon kweken.

Ook was het Lex die over mooie bomen kon vertellen tussen twee platen door.

Ik schep er nog altijd een genoegen in om zo veel mogelijk oude Lex hardingshows en Lexjo s te bezitten zodat ik die nog regelmatig kan beluisteren.

Ze klinken namelijk niet gedateerd , nog steeds heel goed , met de meest fantastische muziek .

Lex ..... je zal het waarschijnlijk niet lezen ........ maar ik heb het hier geschreven .

Bedankt !!!!!!!!!!

Wim de Lang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het vaak geroepen en ik zal het blijven doen . Lex Harding is voor mij de belangrijkste dj allertijden . Samen met Ad Bouman is hij verantwoordelijk voor mijn muzikale vorming en smaak. Ik ben hem daar nog altijd dankbaar voor. Lex heeft me vanaf dat ik radio begon te luisteren (1970) muziek laten horen die we nu classic rock noemen en onsterfelijk is geworden .

Maar er is meer , het is zijn stem , manier van praten , maar vooral van in het leven staan wat me boeit .

Gisteren zat ik tot tranen toe geroerd toen we bij hem op zijn landgoed konden zien dat er een Lex is die heel erg materialistisch voor zijn werk bezig is geweest ,maar dat heeft gecombineerd met het besef dat er in het leven ook nog wat anders is, de natuur , om je heen kijken naar echtheid , mooie dingen.

Zelfs als ik vroeger naar de Lexjo luisterde , dan was het Lex die ons wees om op je dieren te letten op oudejaars avond , een wedstrijd deed wie de hoogste zonnebloem kon kweken.

Ook was het Lex die over mooie bomen kon vertellen tussen twee platen door.

Ik schep er nog altijd een genoegen in om zo veel mogelijk oude Lex hardingshows en Lexjo s te bezitten zodat ik die nog regelmatig kan beluisteren.

Ze klinken namelijk niet gedateerd , nog steeds heel goed , met de meest fantastische muziek .

Lex ..... je zal het waarschijnlijk niet lezen ........ maar ik heb het hier geschreven .

Bedankt !!!!!!!!!!

Wim de Lang

Daarom was ik lichtelijk ontroerd. Lex was voor mij ondanks dat ik reuze bevriend ben met hem, "mijn held".

Altijd zorgvuldig in z'n voorbereiding, en altijd na denken hoe hij een programma maakt. En dat heb ik later en nu nog inzake ons archief precies zo. Zoals Lex steeds zegt;"Ik heb niet veel met het verleden, maar toch prachtig dat jullie het doen".

En als Ad en ik hem "nodig" hebben is er altijd, vooral de laatste tijd.

Volgende week koffie bij hem...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volledig met jullie eens: de beste dj is het voor mij altijd geweest.

Leuk was dat ik in 1976 naast 'm een paar plaatjes meedraaide op een Veronica drive in show.

Ik won niet, maar toen ik op het toilet stond, hoorde ik 'm zeggen tegen wat jongens: ik vond die andere veel beter.

Kijk, dacht ik: die is nou echt eerlijk..... Lex .... mijn favo dj !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb met ontroering naar het programma gekeken en het blijft voorlopig op mijn harddisk staan. Lex was ook 1 van mijn favoriete dj´s en zijn ¨programma´s hebben de tand des tijds goed doorstaan. Hij draaide b.v.wat van de Canadese groep Lighthouse en dan niet One fine morning en dat waardeerde ik zo in hem. Over het doorstaan van de tand des tijds gesproken en dat is wel een heel andere zender. De rogramma´s van Caroline in de jaren 70 zijn nog steeds geweldig om na gte luisteren . Ze vervelen geen moment.

Hans Marijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, die matras heb ik ook nog nooit in het Gooi kunnen vinden..

Maar Lex is voor mij ook een icoon en veruit mijn favoriete DJ.

Op enige afstand daarna Bart van Leeuwen en Frits Spits.

Joost is daarentegen nooit mijn favoriet geweest. Hij is me te druk.. Verder natuurlijk een "platenruiter" pur sang!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als Ad en ik hem "nodig" hebben is er altijd, vooral de laatste tijd.

Volgende week koffie bij hem...........

Je laat meer merken dan je denkt Juul, en het is goed om te weten wat Lex ook nu nog kan betekenen. Jammer dat hij door het programma tegelijk ook een beetje werd weg gezet (samen met Willem) als de genen die het gemaakt hadden en veel verdiend, maar tegelijk de stichting Norderney in een garage laten weg rotten. Dat verdient toch wat meer toelichting....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tav het topic. Met afstand voor mij Tom Mulder (zowel de Veronica als de Tros periode)

Ik was ook erg gesteld op de mooie, ietwat onderkoelde stem van Tom Collins. Lex komt bij mij direct boven drijven als ik denk aan de zomers uit mijn jeugd, zon, tentje in de tuin, transistorradio en luisteren naar de top 40. Heel warme herinnering in dubbel opzicht ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6411
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jankwarts
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.