Spring naar bijdragen

Special Event station PD538RNI


T-aerial

Aanbevolen berichten

Ik zat ook al naar de frequentie te zoeken.

Ik ondertussen ook. Zojuist dit gevonden: Please login or register to see this link. .

De 10 meterband zit de laatste tijd dicht; 40 meter band (frequenties tussen 7.050 en 7.100 kHz.), gezien prefix, lijkt mij grootste kans dit station te

vinden en/of te werken.

Verwacht geen /MM vanaf de Norderney. Probeer Please login or register to see this link. nog te raadplegen, update frequentie(s) en locatie zsm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 meter

 

Arie zijn call is: PD0ARI

Maar tussen 28 augustus - 20 september is dat: PD538RNI

 

Ik vraag me af of hij daar mag uitzenden ruudam?

Iemand met een D (nu N licentie) mag tegenwoordig niet tussen 7100 - 7200 'uitkomen'.

Misschien met deze speciale call wél..... een beetje 'piraten' moet toch kunnen?

 

Gr.,

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 meter skipt over je heen, 40 meter geeft nog enige kans.

Tip: gebruik het nieuwe stuk 40 meter 7100 - 7200, dat was vroeger omroepband en zit dus op op omroepdozen met KG, en werk in AM ipv SSB.

 

Dat stuk 7100 - 7200 is niet toegankelijk voor de Novice. Ãœberhaupt is maar een beperkt deel van het stuk 7000 - 7100 toegankelijk voor de Novice amateur. Het wordt overigens tijd dat er geharmoniseerd wordt. Versnippering van banden geeft alleen maar ellende. Bovendien verschilt de Novice vergunning van land tot land, met alle gevolgen van dien als men op vakantie gaat en in een ander land wil uitkomen.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat wist ik niet.

Je kan ook een omroepvergunning aanvragen voor KG omroepbanden dus, wordt volgens de regeling op volgorde aanvraag verstrekt. Hoe ze dat precies zien wordt niet vermeld, maar als je de enige aanvrager bent krijg je het.

Gek genoeg hoef je voor een omroepvergunning niets te kunnen, je mag zelf zenden, dus lekker prutsen.

Tot honderden kW's aan toe....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arie gehoord, maar...
 
Zojuist hoorde ik Ari (PD538RNI) rond 7087 khz in ssb mode.
Helaas, kwam hij bij mij zwakjes door (dag condities).
Omdat ik andere stations zijn call hoorde noemen, wist ik dat hij 'daar voor anker ligt'... :shy:

 

Arie probeert om morgen (zo.) in de (na) middag weer qrv te zijn!

 

We houden hem in de gaten...

 

 

Good dx,

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo!!

 

Zojuist met Arie PD538RNI gewerkt op 7088 khz.

Let op: in Lsb en in AM!

 

Geweldig dat we in AM ook een verbinding hadden op 40.

Arie heeft het er druk mee, ze roepen en ze roepen....

 

Hij zal er wel iets te drinken bij (moeten!) hebben... :shy:

 

 

Gr.,

 

HA

 

 

Wat zijn jou roepletters?

 

 

 

Juul - PE0GJG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.