Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

AVRO/TROS en Joop Landré

Featured Replies

Geplaatst

Nu ik zo veel de naam AVRO/TROS hoor moest ik weer eens denken aan Ome Joop Landré . Ik denk dat hij dit vreselijk had gevonden.

Het was toch een beetje zijn kind die TROS. Hij kwam op mij altijd over als een prettig mens en ik luisterde vaak naar zijn  radioprogramma "De Duvel is Oud". Dat deed hij met warmte en op zeer respectabele leeftijd notabene..

Ik denk dat Juul Dhr Landré goed gekend heeft . 

Wat was het voor iemand Juul ?

Geplaatst

Ome Joop was een markante man.

Ik weet nog goed toen ik in dienst kwam in 1974 hij mij begroette met;"Je komt van zee, da's goed volk".

Uiteindelijk is hij wel degene die de TROS groot gemaakt heeft. En ik weet van zijn dochter dat zei na de viering van TROS 50 jaar twee weken geleden "not amused" was.

Ze schreef:

"Ik heb zo'n ongelofelijke kater van die 50 jaar TROS avond, waar buiten al die mooie, vaak ook nog bekroonde, producties geen woord van waardering voor al die medewerkers werd vermeld!

En on top of that werd mijn vader Joop Landré, eenmalig vluchtig genoemd! Als er één man was die in korte tijd de TROS van C omroep naar A omroep leidde, dan was Hij het wel.
Een man die iedere medewerker van hoog tot laag inspireerde en een feeling had zijn club bij elkaar te houden! "

Ik sluit mij daarbij aan.
Aan de andere kant, zo slordig gaat het bij veel bedrijven. De mensen verdiepen zich helemaal niet in de geschiedenis. Ze zijn bezig met het "nu".
Geplaatst

Joop Landre was toch ook betrokken bij de REM, de voorloper van de TROS?

En bi Radio Oranje, de vrijheidszender tijdens de oorlog vanuit Londen.

Kortom, een repectabele omroepman.

Wat wqel leuk is zijn oude TROS programma's op een themakanaal, ik dacht Best TV.

Ik zag laatst een programma van 10 jaar oud opgenomen op REM eiland. Toen was de TROs nog aardig inhoudelijk en rechts.

Geplaatst

Ja, Joop was ook betrokken bij de REM.

En die TV programma waren uit 2004. Ik ben er toen nog net geweest, met de Heli uit Belgié. En we stegen op vanaf een voetbal veld in Katwijk.

In verplicht "reddingspak". En daarna lekker een lunch.

post-3161-0-59207000-1411409836_thumb.jp

post-3161-0-38889500-1411409934_thumb.jp

Geplaatst
  • Auteur

Ik bewaar mooie herinneringen aan hem , toen hij bijna iedere week op de tv kwam om te vertellen hoe veel leden er bij waren

gekomen. Ik heb zijn boek destijds gekocht en met veel plezier gelezen.

Geplaatst

Het programma 15 jaar TROS uit 1981 was een leuker programma met leuke fragmenten en Joop presenteerde het geheel en vertelde over zijn manier van leden werven.

Het 50 jarig jubileum programma was een aanfluiting......net zoals de TROS in de laatste 20 jaar,,,helaas...

Geplaatst

Ferry Maat sprak er vorige week op Facebook (terecht) schande van dat in het hele 50 jaar TROS-programma letterlijk met geen woord over de radio is gesproken.

Geplaatst

De Tros medewerkers hebben pas geleden allen een boek gekregen. Ook hierin geen geschiedenislesje. Wel een aantal coryfeeën die uitgelicht werden. 

En de gepensioneerden kregen niks, terwijl die.........

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.