Spring naar bijdragen

De machtsgreep van de VVD ?"...


Juul

Aanbevolen berichten

Zelfs in de Televaag staat een kritisch artikel over de machtsgreep van de VVD bij  de PO.

Doet mij denken aan de uitspraak van een VVD kamerlid tegen een collega toen de VVD in 2012 "aantrad";

"we zullen nu toeslaan"…………………………...

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

"Er was onlangs wel een staatssecretaris van de VVD die heeft gepoogd de stokoude en achterhaalde publieke omroepen ietsjes te moderniseren maar die is inmiddels zo goed als helemaal weggevaagd. Dat kon gemakkelijk, ten eerste omdat de staatssecretaris in kwestie net zo veel ballen heeft als een man die zich feminist noemt, ten tweede omdat hij van de VVD is waar integriteit net zo geliefd is als een ernstige darmbesmetting en ten derde omdat veel oud-omroepbestuurders, journalisten en programmamakers na een lange carriere waarin ze zichzelf hebben verrijkt met publiek geld in de Tweede en vooral Eerste Kamer terecht zijn gekomen."

Plus: "Waarom heeft die zogenaamde ‘NPO’ maarliefst drie kanalen?" 

"Als de commerciële zenders uitsluitend ‘entertainment’ produceren, waarom dan de publieken ook? Is dat geen valse concurrentie en dus illegale staatssteun?"

"Als er al informatie op die TV is te zien, is dit dan goede informatie?"

"Is er eigenlijk wel een reden om een televisietoestel te kopen?"

 

Please login or register to see this link.

 

 

Robin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat die laatste vraag betreft: bijna iedereen in Nederland heeft een televisietoestel. Dus kennelijk is het antwoord van vrijwel iedereen: ja. En NPO1 is al jarenlang de best bekeken zender. Kennelijk doen ze dus toch iets goed.

Voor mij persoonlijk geldt: zonder publieke omroep zou ik geen reden meer hebben om een televisietoestel te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap, Robin, dat je twee discussies tegelijk gaande houdt... Je lijkt wel een simultaanschaker.

Die radio hierboven is gemodelleerd naar een oud Philips-model uit de jaren vijftig, vandaar dat ik erop viel. Op precies zo'n model buizenradio (een afdankertje van een oom van mij) luisterde ik in de jaren zeventig naar Veronica en later naar Caroline en sommige programma's op H3. Zou ik die nieuwe ook gekocht hebben zonder NPO? Ik moet er niet aan denken, maar misschien wel, en in dat geval vrijwel alleen om te luisteren naar mijn favoriete internetzenders. Dat zijn vooral stations uit de VS, zoals WFUV, WUMB, KCSN en KGNU. But guess what? Ook dat zijn allemaal publieke radiozenders. Die klinken vaak net iets professioneler dan streams die alleen online te beluisteren zijn, en ze hebben een lokale invalshoek die ik wel leuk vind.

Dit is echt een draadje voor aan de stamtafel...

philetta.jpg

En natuurlijk is het ook leuk om een download van vroeger door de speaker van die radio te horen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

 niet gehinderd door enige kennis maar wat roept

 

Dat heb je zo vaak met politici, die minister of staatssecretaris worden, ze hebben er de ballen verstand van.

Voor de rest ben ik het gedeeltelijk met je eens Juul, maar zoals zo vaak ook oneens. ;-)

46 minuten geleden zei Paul:

 Op precies zo'n model buizenradio (een afdankertje van een oom van mij) luisterde ik in de jaren zeventig naar Veronica en later naar Caroline en sommige programma's op H3.

 

Ik luisterde op zo'n buizenradio met een iets andere kleur ( een afdankertje van mijn ouders) eind jaren 60 naar Radio Veronica en Luxembourg. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
16 uur geleden zei Hans van Rijswijk:

Zelden zoveel onzin in één column gehoord. Maar ja: wat kan je verwachten van een hinderlijke schreeuwlelijk als Zwagerman.....

Ik hoor Zwagerman ook wel eens en ik erger mij voortdurend van haar "getoeter", dwars door iedereen heen.

Schreeuwlelijk !

En inhoudelijk? Ach………………………..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.