Spring naar bijdragen

Atlantis 1395, het eerste LPAM station, start 3 juli.


Gast

Aanbevolen berichten

Op 5-7-2016 om 00:22 zei radio tpot:
 
 
Op 14-7-2016 om 17:13 zei radio tpot:
 

Zo las het nu uit ziet, gaat mijn project stranden in de bureaucratie van speellijsten bij houden.

En dan met name wat er naast artiest titel nog meer bij gehouden moet worden.

Een uur zenden en een uur bezig om de lijsten in te vullen en opzoeken van de ontbrekende gegevens zoals uitgever componist en de registratie nummers van de muziek.

 

Theo

 

Niet opgeven Theo!!!!

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat ook vast niet gebeuren Wim! De vraag is echter hoe het vervolg er uit gaat zien. En speciaal voor jou Wim, voor de 1485 kHz ziet de Buma van alle rompslomp af. Is niet meer als een aanmeldingsplicht. Ook bij de Sena is men nog bezig met nieuwe tarieven. En hoe meer kosten er wegvallen/verminderen des temeer kans er voor jou (en anderen) is Wim. 

 

Rob V.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-6-2016 om 12:23 zei Louis Stuster:

Gaat nog wat worden. Op 1395 zit ook Albanie. Daar gaat die wereldomroep zender 's avonds aan met een vermogen van rond de 1000 kw....

 

Grappig. In een interview met Medialand van Studio Alphen gaf iemand van Radio Atlantis dat aan.

Wel een interessant interview om te horen hoe ze kijken naar hun AM-plannen.

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rob Veld:
 

Dat gaat ook vast niet gebeuren Wim! De vraag is echter hoe het vervolg er uit gaat zien. En speciaal voor jou Wim, voor de 1485 kHz ziet de Buma van alle rompslomp af. Is niet meer als een aanmeldingsplicht. Ook bij de Sena is men nog bezig met nieuwe tarieven. En hoe meer kosten er wegvallen/verminderen des temeer kans er voor jou (en anderen) is Wim. 

 

Rob V.

 

Dat is goed nieuws Rob! Als nu de kosten voor het commissariaat voor de media wegvallen, of sterk omlaag gaan is het haalbaar voor mij!

 

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er straks een reeks van oldiesstations met een LPAM 100w licentie zijn, ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat ze de handen ineenslaan en programma's met elkaar gaan delen. Een soort van syndication, dus, waarmee je een veel groter bereik krijgt. Je kunt zelfs lokale reclames en jingles invoegen. Met de streamingtechnieken van tegenwoordig is dat technisch allemaal goed en goedkoop te doen.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Het AT gaat uitsluitend over de vergunning voor het gebruik van de frequentie, niet over de af te dragen auteursrechten aan Buma-Stemra etc. Daarvoor moet je bij deze organisatie zelf zijn. Had je het een en ander niet uitgezocht voordat je de vergunning aanvroeg bij AT?

Dat weet Theo ook wel, maar het gaat even om de motivatie waarom in dat geval Theo de 747 kHz zou opgeven.

De Buma zowel als de Sena waren allesbehalve voorbereid op het LPAM beleid. In eerste instantie bestond dit uit vage antwoorden op vragen of zelfs helemaal geen antwoorden. De verwachting was dat zowel Buma als Sena aanpassingen zouden doen, uiteindelijk ging het om "hobby" zenders. Dat is iets anders uitgepakt. In die tussentijd was het wel raadzaam om een frequentie aan te vragen gezien de belangstelling. Vandaar dus Piet.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei radio tpot:
 

ik ben heel benieuwd hoe een ieder het gaat oplossen om aan de eisen van buma/stemra te voldoen.

Morgen ga ik met het AT in overleg hier over.

En als het niet anders kan. dan lever ik de vergunning weer in voor de 747 KHz.

 

Theo

Ik zou hem niet inleveren Theo. Misschien gaat er nog van alles veranderen. Het geld van de AT krijg je toch niet terug..... En zolang je geen muziek uitzendt hoef je ook niks te betalen aan de Buma/Sena (voor zover ik weet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Piet van der Vooren:

 Had je het een en ander niet uitgezocht voordat je de vergunning aanvroeg bij AT?

Ja wat denk je? :)

Ik heb mail waar de procedures in staan en wat de bedoeling is, ook de bedragen.

Maar bij de buma kwam nergens in naar voren dat er 36 velden zijn per plaat.

Sena was erg moeilijk om wat info van te krijgen, na veel aandringen kwam er een geld bedrag op tafel, 2500 per jaar op basis van 24/7.

 

Het hele proces tot nu aan toe, is er een van erg hard tegen de stroom in roeien.

Net als als of niemand dit wil, maar wel op zo een wijze dat je niemand er de schuld van kunt geven.

Iedereen werkt toch mee?

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei radio tpot:

Ja wat denk je? :)

Ik heb mail waar de procedures in staan en wat de bedoeling is, ook de bedragen.

Maar bij de buma kwam nergens in naar voren dat er 36 velden zijn per plaat.

Sena was erg moeilijk om wat info van te krijgen, na veel aandringen kwam er een geld bedrag op tafel, 2500 per jaar op basis van 24/7.

 

Het hele proces tot nu aan toe, is er een van erg hard tegen de stroom in roeien.

Net als als of niemand dit wil, maar wel op zo een wijze dat je niemand er de schuld van kunt geven.

Iedereen werkt toch mee?

 

Theo

 

 

Het lijkt er op dat deze droom toch in duigen gaat vallen, Theo......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei radio tpot:

Ja wat denk je? :)

Ik heb mail waar de procedures in staan en wat de bedoeling is, ook de bedragen.

Maar bij de buma kwam nergens in naar voren dat er 36 velden zijn per plaat.

Sena was erg moeilijk om wat info van te krijgen, na veel aandringen kwam er een geld bedrag op tafel, 2500 per jaar op basis van 24/7.

 

Het hele proces tot nu aan toe, is er een van erg hard tegen de stroom in roeien.

Net als als of niemand dit wil, maar wel op zo een wijze dat je niemand er de schuld van kunt geven.

Iedereen werkt toch mee?

 

Theo

 

Welkom in de radiowereld en de idioten, lijkenpikkers en andere aso's die erom heen hangen.

Wat  jij nu meemaakt is nog maar 1% van wat ik op me af kreeg en een oplossing voor moest zoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al weken het gevoel dat partijen zich moeten verenigen maar radio mensen kennende willen ze allemaal graag autonoom blijven.

Dat is kassa voor BUMA/SENA denken ze dan handenwrijvend.

 

Het is ook een kwestie van logisch nadenken.

Méér extra radio zenders betekent niet dat er meer nieuwe luisteraars bijkomen.

Het betekent dus wel dat er naar rato méér geïncasseerd wordt voor minder luisteraars.

Dat levert voor mijn gevoel rechtsongelijkheid op.

 

Wat ik ook zo merkwaardig vind is dat je dan ook nog eens BTW moet betalen.

Ik vraag me dan af wat de toegevoegde waarde is van de dienst van BUMA/SENA die feitelijk geen dienst verleend maar een ordinair incassobureau is.

Als je van je radiozender een bedrijf maakt kun je die BTW wel weer aftrekken maar dan gaan er weer andere dingen spelen.

Er bestaat overigens jurisprudentie over dit punt waarin BUMA in het gelijk werd gesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei ruudam:

Welkom in de radiowereld en de idioten, lijkenpikkers en andere aso's die erom heen hangen.

Wat  jij nu meemaakt is nog maar 1% van wat ik op me af kreeg en een oplossing voor moest zoeken. 

Dank voor je welkom Ruud.

Bericht van de Buma/Stemra terug gekregen.

Contract afsluiten en betalen en dan is het klaar.

Dus niets bij houden of doorgeven, ze gaan niet handhaven.

Opgelost dus.

Sena was nog bezig om een  nieuw beleid te maken rondom het fenomeen low power AM.

Het ligt in de lijn der verwachting dat dit net zo iets zal worden als wat Buma/Stemra gemaakt heeft.

 

Theo

bewerkt door radio tpot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

BUMA kan beter beleid maken voor heel AM. Het plan is 1 ct per huishouden, dat lijkt me prima. Als je 10.000 HH bereikt betaal je maar 100 E per jaar.

 

En beste Theo, waarom haal je steeds die 1224 aan met 40 kW, ook in andere discussiegroepen. Deze staat op een heel ander vermogen, en toestemming verhoging was, gelet op tegenwerking AT, twijfelachtig. Grootste probleem is, geen opstelplaats voor hoog vermogen, je weet zelf ook dat een paar idioten dat schip daar hebben laten wegslepen naar een ver oord. Voor 747 is wel opstelplaats, en die blijft want Gr Nieuws R wil ook blijven, zo simpel is het.

Overigens kan 1224 nu wel omhoog zo zegt EZ, maar je wordt nu weer niet verlengd, dus hebben we niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En er is serieus geprobeerd daar gebruik van te maken. Maar het bestaande schip Communicator kon ik niet kopen wegens asbest risico. Kostte helemaal niets. Ik wilde het wel huren, maar dat vond de nieuwe eigenaar niks want die had een krankzinnig project in Orkney voor ogen, dat niet veel is geworden maar wel heel veel geld heeft gekost.

Anders schip hadden we op het oog, nog langer want voor meerdere frequenties, Milieu vergunning kregen we voor vele honderden kW's maar geen ligplaats vergunning want Almere wilde daar bouwen.

En een andere plek hadden ze daar niet, dus hield het even op, en werd ondertussen de vergunning ingetrokken, mede op aandringen van allerlei heel vervelende figuren in Nieuwsgroepen. De frequentie ging naar Amor in Rotterdam, en goh, hoe is het mogelijk, die kon er ook niets mee. Ja, dat afpakken en opnieuw verdelen is erg zinvol, dient ook goed de onderbuikgevoelens. Inmiddels wonnen we de procedure voor 1224 en moest die terug. Via een truukje heeft AT m laten inleveren door Amor en kreeg ik m terug, maar meteen op heel laag vermogen laten zetten ivm met oplichtings, oh sorry, toezichtkosten AT. Want die gaat per kW, en niet kunnen uitzenden is wel betalen.

 

Voor LPAM zijn alle AM frequenties zo'n beetje bruikbaar, wegens afschakelingen in het buitenland. Dus die mensen hebben niks te klagen, behalve dan over de tegenwerking AT, want dan moeten ze misschien wat coördineren, is werk, dus willen ze dat niet. Nederland heeft er sinds 1975 maar 1 frequentie bijgekregen, 1566, en dan kan je 1557 niet meer gebruiken, dus dat schiet niet op. Moet je kijken hoeveel er in UK is bijgekomen, vooral voor LPAM, zo kan het dus ook. Kortom er kan op LPAM veel meer, ook met diverse vermogens, dus iets meer dan die lullige 25 W. En op de lage freq van NL zelf kan je dan de wat grotere zenders zetten zoals landelijk op 747. Voor doelgroepen, want echt commercieel is er niets meer op AM te halen. Simpel he, en nu weet weet je waar je echt moet wezen als het anders moet.

Op 16-7-2016 om 13:34 zei Piet van der Vooren:

Er vindt momenteel overleg plaats met Agentschap Telecom, AKEP (het Albanese 'Agentschap Telecom'), AMA (in Albanië verantwoordelijk voor de omroepfrequenties) en Trans World Radio (de gebruiker van de Albanese zender op 1395 kHz). Doel van het overleg is om het gebruik van de frequentie 1395 kHz in Nederland te verbeteren. Daarover zal binnenkort meer duidelijkheid komen.

Ze gaan het wiel opnieuw uitvinden.

De oude afspraak die ik met TWR maakte geldt volgens mij nog steeds, Albanie tussen 20 en 23. Maar met 25 W tegenover meer dan 500 kW  gaat het zoals gebruikelijk weer nergens over. Ik denk dat ze bij TWR zich dood lachen, en vragen of er wel echt 25 W en niet kW wordt bedoeld. maw, je kan de kleine zendertjes gewoon 24/7 aan laten staan, alleen tussen 20 en 23 haal je de hoek vd straat niet.

Verder wens ik ze veel plezier met de Albanezen, zo goed als geen contact mee te krijgen, de afspraken lopen dus via TWR. Ach en als er toch over 1395 gesproken wordt, vraag eens of ze m ON channel willen zetten, zo moeilijk kan dat niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha ha de laatste opmerking is een goede Ruud, maar dat hebben ze al zo lang ik me kan herinneren.

Bij Radio Noord stoorde het vroeger al op de 1395 met de off set.

Je weet wat voor nota we geschreven hebben, en je weet ook dat deze bij Kamp is gekomen.

De terug koppeling die ik kreeg, was dat hij zich er in grote lijnen, kon vinden.

Er stonden principiele zaken in, hele middengolf gebruiken, zeker de 1 watters.

Er werd gesproken in erp vermogens, niet in pep.

En dat het naar het AT zou gaan voor de uitvoering.

 

De rest weet je wat er uit is gekomen, niet wat jij wilt en niet wat ik (wij) voor ogen heb gehad.

Maar tijd kan in ons, ons hoor me praten:),  voordeel werken.

Straks komt de evaluatie van deze regeling en dan mogen wij ook mee aanschuiven, als vergunning houders.

Dat kon de vorige keer niet, er was geen wettelijke kader voor die dat mogelijk maakte.

En dat is ook wel goed ook zo, anders zouden we een bananen staat zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar laten we wel wezen, tussen zonsondergang  en zonsopgang mag die frequentie (1395) niet gebruikt worden, waarbij AT-EZ zich beroept op afspraken. Dat betekend dus zoals de zaak er nu voor ligt (16 juli) de zender van Atlantis om 21.49 uur uit moet. Het spijt me maar ik kan niet geloven dat die afspraak ooit gemaakt is want dat betekend overlap en interferentie en zeker ten tijde dat op de 1395 kHz met aanzienlijk meer vermogen mocht worden gewerkt. 

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ruudam:

 Ik denk dat ze bij TWR zich dood lachen, en vragen of er wel echt 25 W en niet kW wordt bedoeld.

 

Ja, eigenlijk is die 25 watt echt een lachertje.

 

 

 

Robin

50 minuten geleden zei Rob Veld:

 Het spijt me maar ik kan niet geloven dat die afspraak ooit gemaakt is

 

 

 

 Er was volgens mij, zoals Ruud hierboven ook al schreef, alleen een afspraak tussen 20.00-23.00 uur.

 

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.