Spring naar bijdragen

Gebruik van 747 kHz


Piet van der Vooren

Aanbevolen berichten

Goede ontvangst aan het Schildmeer. Seagull is voor 70% my cuppa tea mbt de muziek. Zo'n 30% is zelfs voor mij te obscuur. Seagull is overigens het best georganiseerde hobbystation samen met Radio  Caroline the album station. Caroline Flashback had evenwaardig naast Caroline Album kunnen bestaan, helaas mist men met Caroline Flashback de boot door er verkeerde mensen in te programmeren met te veel voor de hand  liggende oldies. Ik heb wel een recept voor ze. Gegarandeerd beterschap.

Ben wel benieuwd hoe de ontvangst op 747 zich hier int Noorden gaat ontwikkelen, heb van Dick van radio Emmeloord begrepen dat er een nieuwe verbetere antenne aankomt te hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Paul de Haan:

 Zendamateurs PAetcetc zullen er mogelijk mee aan de haal gaan. 

CQ CQ   Pa Flierefluiter calling.

 

Alle gekheid op een stokje, het zijn politieke beslissingen, ik vermoed dat de rechter die lijn gaat volgen. We zullen nimmer meer 50 of 500 kw op 747 horen.

 

PAul

 

Bij AT zitten een aantal zendamateurs, daar wordt het werkelijke beleid gemaakt, door techneuten. De rest staat buitenspel.

 

De politiek heeft toevallig gevraagd om landelijk AM (Gesthuizen, SP) en een toezegging gekregen van Kamp. Maar die is door AT teruggefloten, wie is er nu de baas?

 

Ik heb al eerder voorgesteld de PA's maar de MG band er standaard bij te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wordt een beetje moeilijk Juul, het is nog steeds een Omroepband. 

AT-EZ zal ongetwijfeld Kamp geadviseerd hebben maar is dat steekhoudend?? Daar komt bij dat in de nota gericht aan Kamp met de LPAM voorstellen om ruimte voor hogere vermogens werd gevraagd! 

Let wel het is nu dus niet meer mogelijk om een vergunning aan te vragen met bijvoorbeeld 100 Watt carrier. 25 Watt is het maximum. En dat vind ik absoluut geen goede zaak. Het enige wat doorloopt (met meer vermogen) zijn de vergunningen die in 2017 niet opgezegd worden. 

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap iets niet helemaal, beter gezegd, helemaal niet: RP heeft, volgens de laatste licentiegegevens nog steeds 1 goor vermogen frequentie in bezit, de 1224 KHZ, daar mag hij met 50 KW op uitzenden, er staat echter een theelicht op te pruttelen van net aan 15 watt PEP.

Gezien zijn bereidheid om voor Classic Rock ook DAB+ uit te breiden zou het een mogelijkheid kunnen zijn om in ieder geval tot 1 september 2017 op 1224 met 50 KW Classic Rock te laten starten?

Ervaring met Henk Kamp leert dat hij best voor redelijkheid vatbaar is, het niet verlengen per 1 september 2017 van de vergunningen is gebaseerd op het feit dat Poeze er al meer als 10 jaar niet meer mee doet als mini relay Paradijs zenders op zetten die elk op zich de buurt nog niet uitkomen. Als RP dan, met Classic Rock op 1224 start, gebruikmakend van het maximaal toegestane vermogen, vermoed ik zo dat diezelfde Hank Kamp op zijn beslissing terug zal komen en alsnog de 1224, 1332 en 1584 teruggeeft.

Nu hoor ik Ruud al roepen dat er op korte termijn geen antennelocatie te vinden is voor dat vermogen, die locatie is er, Flevoland, naast het park van 1008, Novtec zal dan ook een stuk blijer zijn, nu moeten zij het doen met 1 huurder. Andere optie is 50 KW op een afgelegde kotter en die in de buurt van Pampus afmeren, die omgeving is van oorsprong ook bedoeld voor de 1224 met als achterliggende gedachte dat Absolut 1215 dan in de avonduren geen last heeft van 1224 gespetter doordat het signaal over Amsterdam heen moet hetgeen een natuurlijke demping geeft richting de zuid oost kust van de UK.

 

Dan, iets dat mij in het persbericht van RP stoort is dat hij zich erg laatdunkend uitlaat t.o.v. LPAM ( 1 - 100 watt ), a hij doet al jaren zelf niet anders als met laag vermogen draaien, zelfs de 1584 staat op 150 watt terwijl hij 2200 watt aan mag steken, en b....RP heeft zelf een 3 tal frequenties aangevraagd en verkregen op de daartoe bestemde frequenties.

 

Mijn mening is dat een radioman beter in zenders en programma's kan investeren als voor elke scheet naar de rechter te stappen met de daarbij behorende kosten.

Op 9-10-2016 om 15:02 zei Paul de Haan:

Goede ontvangst aan het Schildmeer. Seagull is voor 70% my cuppa tea mbt de muziek. Zo'n 30% is zelfs voor mij te obscuur. Seagull is overigens het best georganiseerde hobbystation samen met Radio  Caroline the album station. Caroline Flashback had evenwaardig naast Caroline Album kunnen bestaan, helaas mist men met Caroline Flashback de boot door er verkeerde mensen in te programmeren met te veel voor de hand  liggende oldies. Ik heb wel een recept voor ze. Gegarandeerd beterschap.

Ben wel benieuwd hoe de ontvangst op 747 zich hier int Noorden gaat ontwikkelen, heb van Dick van radio Emmeloord begrepen dat er een nieuwe verbetere antenne aankomt te hangen.

Hier in Noord Holland, iets boven Alkmaar komt de 747 harder binnen als de 1602, overdag S7 en in de nacht S9 met een flinke plus en dat op een Tecsun 365 PL binnen in huis temidden van WIFI en andere aan de digitale techniek toe te schrijven interferenties. Afstand is rechttoe rechtaan 77 kilometer, voor een 100 watt PEP toch een mooi resultaat.

bewerkt door RNI2020
toetsenbord met haperiingen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

T.A.V. Rob: Jij schrijft: "

Let wel het is nu dus niet meer mogelijk om een vergunning aan te vragen met bijvoorbeeld 100 Watt carrier. 25 Watt is het maximum. En dat vind ik absoluut geen goede zaak. Het enige wat doorloopt (met meer vermogen) zijn de vergunningen die in 2017 niet opgezegd worden. 

 

Rob V."

Je vergeet 1 belangrijk punt, men geeft nog steeds 100 watt PEP licenties met 1 extra conditie:" Uitsluitend een reductie als er meerdere aanvragers zijn binnen een beperkt gebied die geen gezamenlijk beleid hebben m.b.t. uitzendtijden kan er sprake zijn van een reductiebepaling, in alle andere gevallen geldt 100 watt met  evaluatie in 2018 m.b.t. storingen etc.

Stel, ik vraag een vergunning aan voor de 1395, afstand Grou is 50 kilometer, dan mag ik uitzenden op 1395 met maximaal 50 watt zodat Seabreeze geen last heeft in haar doelgebied van mijn gejodel, vraag ik hem echter aan voor de 747 dan krijg ik zonder meer toestemming om met 100 watt te gaan draaien, dichtstbijzijnde gebruiker van die frequentie zit op bijna 77 kilometer bij mij vandaan, dat de gebruiker, Seagull hier binnenkomt op S8 -S9  zal een schrijven van het AT naar Harlingen tot gevolg hebben met het verzoek de antennes te draaien of het vermogen terug te draaien, eis is immers 60 kilometer rondom.

Mooi voorbeeld is Radio Bontekoe, 828 KHZ, kregen begin deze maand de licentie, 100 watt PEP, starten nog voor het eind van dit jaar.

bewerkt door RNI2020
Aanvulling plus correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei ruudam:

Ach daar is RNI2020, Helemaal uit HHW

 

En nog steeds onzin uitkramend.

Stijf van de fouten feiten en veronderstellingen, moeten we daar weer op reageren of kan het als bashing door een moderator weggehaald worden?

Okay ik verdraai de boel en kraam onzin uit? Jij en niemand anders is al sinds begin 2003 bezig met vage beloftes, grootse plannen, megabeloftes maar....er gebeurde en gebeurt niets, je 1224 licentie geeft nog steeds aan: maximaal 50 KW, toch ga je ineens procederen over een frequentie die al in gebruik is voor LPAM.....Ruud o Ruud, in de jaren 90 had ik alle hoop op jou gericht, anno 2016 terugkijkend zie ik alleen maar vertragingsacties ( 2003 rechtbank Rotterdam, 2006 rechter, 2016 bodemprocedure ) .

Ik geef jou zelfs nog 2 tips om, zonder hopge gerechtskosten je frequenties te behouden, reactie van Ruud: brul boeh bleh maar luisteren ho maar....

15 minuten geleden zei Rob Veld:

Beste RNI2020, ik schreef over 100 Watt carrier, of op zijn Nederlands, draaggolf vermogen hetgeen overeenkomt bij 100 % modulatie met 400 Watt PEP!! Dus volgens mij ben ik niets vergeten.

 

Rob V.

Als je het zo bedoelt ;) Overigens is in Grun de discussie nog niet gesloten of het vermogen van 25 watt draaggolf niet erg krap is voor een bereik rondom van 30 km. men kijkt dat de komende maanden aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei RNI2020:

Ik snap iets niet helemaal, beter gezegd, helemaal niet: RP heeft, volgens de laatste licentiegegevens nog steeds 1 goor vermogen frequentie in bezit, de 1224 KHZ, daar mag hij met 50 KW op uitzenden, er staat echter een theelicht op te pruttelen van net aan 15 watt PEP.

 

Was het niet een kwestie van mogen maar van kunnen? Geen geschikte en betaalbare opstelplaats om de 1224 met hoog vermogen aan te zetten? En was het voor wat betreft de 828 niet zo dat met de kosten voor de bestaande uitzendlocatie een gezonde exploitatie niet mogelijk was? En dat ook het niet mogelijk was in eigen beheer daarvoor een zender te plaatsen? 

 

2 uur geleden zei RNI2020:

Nu hoor ik Ruud al roepen dat er op korte termijn geen antennelocatie te vinden is voor dat vermogen, die locatie is er, Flevoland, naast het park van 1008, Novtec zal dan ook een stuk blijer zijn, nu moeten zij het doen met 1 huurder.

Andere optie is 50 KW op een afgelegde kotter en die in de buurt van Pampus afmeren, die omgeving is van oorsprong ook bedoeld voor de 1224 met als achterliggende gedachte dat Absolut 1215 dan in de avonduren geen last heeft van 1224 gespetter doordat het signaal over Amsterdam heen moet hetgeen een natuurlijke demping geeft richting de zuid oost kust van de UK.

 

Krijg je bij beide opties niet te maken met een te groot kostenplaatje zodat een gezonde exploitatie van een zender niet mogelijk is? Er moet uiteindelijk wel aan verdient kunnen worden.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Vincent:

 

Was het niet een kwestie van mogen maar van kunnen? Geen geschikte en betaalbare opstelplaats om de 1224 met hoog vermogen aan te zetten? En was het voor wat betreft de 828 niet zo dat met de kosten voor de bestaande uitzendlocatie een gezonde exploitatie niet mogelijk was? En dat ook het niet mogelijk was in eigen beheer daarvoor een zender te plaatsen? 

 

 

Krijg je bij beide opties niet te maken met een te groot kostenplaatje zodat een gezonde exploitatie van een zender niet mogelijk is? Er moet uiteindelijk wel aan verdient kunnen worden.

Natuurlijk maar, onder ons gezegd, daar krijgt RP ook mee te maken indien hij de 747 door tussenkomst van de rechter toch verkrijgt. In mijn optiek is het dus beter om hetgeen te gebruiken dat al in bezit is....

3 minuten geleden zei Vincent:

 

 

2 minuten geleden zei RNI2020:

Natuurlijk maar, onder ons gezegd, daar krijgt RP ook mee te maken indien hij de 747 door tussenkomst van de rechter toch verkrijgt. In mijn optiek is het dus beter om hetgeen te gebruiken dat al in bezit is....

 

 

Verder is het RP zelf die plannen heeft met een radiostation op groot vermogen en omdat zijn aanvraag vorig jaar niet in behandeling is genomen, HK voor de rechter sleept. Als je nu dan met de vraag komt of een en ander financieel haalbaar is dan raak je meteen de kern van het probleem, hoop plannen, gebeurt niets met als gevolg 3 frequenties die maar in een zeer beperkt gebied in gebruik zijn, hoop reuring en de enige die echt lacht is Ruud zijn advocaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen dinsdagmiddag is bij de Rechtbank Rotterdam de beroepszaak van Quality RTV B.V. tegen de Minister van Economische Zaken gehouden inzake de wijziging van het Nationaal Frequentieplan.

 

Door de wijziging van het NFP is het niet meer mogelijk om vergunningen voor hoogvermogen-middengolfzenders uit te geven. De wijziging maakt het daarnaast wel mogelijk dat er voortaan vergunningen voor laagvermogen-middengolfzenders worden uitgegeven.

 

Quality RTV heeft beroep ingesteld omdat er een plan is om op de middengolffrequentie 747 kHz een classics-zender te starten. Tijdens de zitting heeft Ruud Poeze namens Quality RTV een pleidooi gehouden, hetgeen door hem werd ondersteund door argumenten waarom het besluit van de minister om het NFP te wijzigen niet rechtmatig zou zijn.

Verweerder namens de minister was Agentschap Telecom. Ook waren twee vergunninghouders van de frequentie 747 kHz als belanghebbenden aanwezig. AT en de vergunninghouders bestreden de opvattingen van Quality RTV, waarbij ook de nodige zaken die in het verleden gespeeld hebben de revue passeerden.

Ruud Poeze gaf nadrukkelijk aan dat het niet zijn intentie is om de laagvermogen-vergunninghouders voor 747 kHz dwars te zitten, maar dat het hem uitsluitend te doen is om het behoud van de 747 kHz voor een hoogvermogen-zender.

 

De rechtbank zal in principe binnen zes weken uitspraak doen, maar dat kan ook verlengd worden tot twaalf of zelfs achttien weken.

 

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

De andere vergunninghouders zijn natuurlijk "opgetrommeld door AT".

Hoewel ze dat natuurlijk zullen ontkennen?

 

Juul.

 

Ja, sinds m'n Veronica tijd heb ik het nog steeds niet zo op de overheid. Gek hé?

 

Nee, dat is niet helemaal correct. Het komt met name uit een andere hoek waar volgens mij andere belangen een rol spelen. 

 

Vervolgens AT-EZ heeft zich constructief opgesteld t.o.v. de eventuele gedupeerde vergunninghouders. Dat was het resultaat van een hoorzitting die enige tijd geleden heeft plaatsgevonden en waar een aantal vergunningshouders hun visie hebben gegeven.

 

Dat de minister zich in de rechtzaak bediend van AT-EZ is omdat ze het uitvoerend orgaan is. Ik geloof er niet in dat AT-EZ die mensen opgetrommeld heeft. Het was hun goed recht om hun standpunt uiteen te zetten voor de rechtbank. Of de rechter hier waarde aan schenkt is vers 2.

 

Rob V. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De rechtszaak verstuurde uitnodigingen om er bij aanwezig te zijn.

Ik ben niet gegaan omdat mijn mening niet ter zake doet in deze zaak.

Wel ben ik bij de hoorzitting geweest en gezegd dat ik het niet zie zitten om een zender te beginnen op de middengolf met meer dan 1 KW.

Is geen droog brood in te verdienen.Op een ander forum las ik dat er een club is geweest dat zei namens mij te spreken.

Dat is niet waar, ze spraken absoluut niet namens mij.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6417
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Albertb
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.