Spring naar bijdragen

Ik wist dat natuurlijk al vanaf 1986….


Juul

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Juul:

IBM: “Iedere Mac bespaart ons 400 euro tegenover Windows-PC”

 

 

Bij 'moderne' bedrijven maakt het helemaal niet meer uit wat je gebruikt. De medewerker mag zelf kiezen wat hij wil (PC of Mac). Applicaties staan meestal in de cloud (Office 365 / Google) of kunnen gebruikt worden d.m.v. een terminal sessie. Je ziet wel dat een hoop gebruikers voor een MacBook kiezen omdat ze 'm ook privé mogen gebruiken en de Mac is meer een 'luxe' artikel geworden, net als de iPhone en Ipad.

 

Aan de andere kant draait Apple gebruikers van een iPhone en iPad een poot uit door IOS updates te pushen die de devices steeds langzamer maakt. Ik heb dit al meerdere keren aan de hand gehad. Mijn eerste iPhone (3G) werkte 2 jaar perfect totdat ik een IOS update had geïnstalleerd die mijn toestel 5 x zo langzaam maakte. Ik kon er gewoon niet meer mee werken. Downgraden kon ook niet meer en ik moest noodgedwongen een nieuw toestel aanschaffen.

 

Dit jaar hetzelfde probleem met mijn iPad 2. Apparaat werkte perfect. Ik gebruikte het alleen voor mailtjes en wat internet browsen. Dan vanaf een bepaald moment elke dag die pushberichten voor nieuwe versie IOS. Je kan die niet uitzetten, maar alleen uitstellen. Uiteindelijk maar gedaan om van het gezeur af te zijn. Wat denk je?, niet meer vooruit te branden. Allerlei instelling uitgezet om het nog een beetje werkbaar te maken. Uiteindelijk toch maar een nieuwe aangeschaft want de ergenis werd te groot. Downgraden kon natuurlijk ook niet meer want dat wil Apple niet. Nee Apple wil gewoon dat je elke 2 jaar een nieuwe iPhone en/of iPad aanschaft ook al werkt het toestel nog perfect.

 

Als de omzet van Apple wat tegenvalt, dan maken ze via IOS updates de oudere toestellen langzamer waardoor gebruikers weer nieuwe devices gaan aanschaffen.

 

Overigens krijg ik de laatste tijd ook steeds meer ergenis met WIndows. In Windows 10 heb ik de service 'Windows updates' maar uitgezet, want ik kreeg er op het laatst 2 x per week. De druppel was voor mij 3 weken geleden. Ben ik bij een klant om iets te demonstreren en start Windows gewoon met het laden van updates zonder dat ik er om gevraagd had. Ik kon het niet meer stoppen en moest toen 1,5 uur wachten !

 

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei pvanklei:

 

Overigens krijg ik de laatste tijd ook steeds meer ergenis met WIndows. In Windows 10 heb ik de service 'Windows updates' maar uitgezet, want ik kreeg er op het laatst 2 x per week. De druppel was voor mij 3 weken geleden. Ben ik bij een klant om iets te demonstreren en start Windows gewoon met het laden van updates zonder dat ik er om gevraagd had. Ik kon het niet meer stoppen en moest toen 1,5 uur wachten !

 

Peter

 

Ik heb nooit begrepen dat ze daar geen betere oplossing voor hebben gevonden. Om die reden heb ik een paar jaar geleden de overstap gemaakt naar Ubuntu. Ik was dat updaten van Windows helemaal zat. Nu krijg ik een popup melding tijdens het werken, dan klik ik op OK en werk gewoon door. Een paar minuten later volgt dan de mededeling dat het klaar is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vincent.

 

Ik heb een stick met Ubuntu gemaakt als proef en het ziet er erg goed uit .

Nu heb ik nog een vraag en hoop dat jij daar mij mee kan helpen.

Als ik video of muziek (MP4/MP3) wil afspelen lukt dat niet in de proef versie .

Nu wil ik instal doen op mijn pc maar werkt het dan wel zodat ik muziek kan luisteren vanuit mijn pc ...

 

Gr Jaap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Hoi Vincent.

 

Ik heb een stick met Ubuntu gemaakt als proef en het ziet er erg goed uit .

Nu heb ik nog een vraag en hoop dat jij daar mij mee kan helpen.

Als ik video of muziek (MP4/MP3) wil afspelen lukt dat niet in de proef versie .

Nu wil ik instal doen op mijn pc maar werkt het dan wel zodat ik muziek kan luisteren vanuit mijn pc ...

 

Gr Jaap

 

ik zou eerst een installatie doen op een andere PC die je niet nodig hebt. Dan kan je de dingen eerst uitproberen.

 

Wat het niet afspelen betreft bij de live versie: klopt. Ubuntu is open source, de codecs die je nodig hebt voor het afspelen niet. Bij de installatie krijg je de vraag of je deze niet open source mee wilt installeren. Als je op ja klikt zitten die erbij. 

 

En met VLC (apart installeren) kan je probleemloos alles afspelen. Installeren doe je overigens vanuit de software catalogus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6435
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Radio-MgAm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.