Spring naar bijdragen

R5 Arbeidsvitaminen Dringend verzoek


Gast

Aanbevolen berichten

Dringend verzoek , nee , opdracht aan de presentator van R5 Arbeidsvitaminen.

Sinds dhr Steenman is vervangen door een nieuwe presentator komt mevrouw de Haan in opstand tegen deze belhamel om twee redenen:

A svp niet langer de deejay uithangen, U bent nu presentator op Radio 5.

B stop onmiddellijk en wel vanaf morgen met het draaien van extreem  irritante achtergrond muziekjes als U iemand interviewt.

Heeft de presentator enig idee wie zijn doelgroep is?  Het is zijn mogelijke oma en die teister je niet met onophoudelijke deunen onder het verhaal van iemand die werkelijk iets te vertellen heeft.

 

Paul de Haan.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Paul das de nieuwe tijd moet je maar denken.

Stilte kan niet meer dus een tjingel pingel of wat anders er onder.

Zou dit nu de echte reden zijn dat ze van de middengolf weg zijn?

Natuurlijke achtergrond geluiden wordt als storing ervaren en nu hoor je de pingel toch veel beter, mooi digitaal gemoduleerd :)

Geniet van het moderne leven....

 

Theo

 

PS kan er een wet voor komen, die dit gaat verbieden net als de onzinnige soundprocessing zo als bij radio2 is te horen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Chris, TPOt en Paul, we worden continue ongevraagd omringd door geluid/muziekjes. Er is inmiddels een generatie ontstaan die stilte als zeer bedreigend beschouwd.

Van 1960 dus. Leeftijd 57. Zijn ouders zouden 77 kunnen zijn en Oma zou dan 97 moeten zijn. Krasse ouwe dame!  Heb je veel van tegenwoordig.

Radio 5 is in de laatste 2 jaar omgebouwd tot Radio 2,5. Ze hadden niet de ballen om trouw te blijven aan hun oorspronkelijke publiek toen ze in 2005 begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei frankdebruin1971:

De moeder van Hans Schiffers is in 1996 overleden op 67 jarige leeftijd en zijn vader is inmiddels 87. Het is inderdaad een heel andere stijl van presenteren dan zijn voorganger Jan Steeman. De Arbeidsvitaminen is nu in de stijl zoals Hans het presenteerde tussen 1992 en 1997 op 3FM.

 

Conclusie; H3 nieuw leven inblazen en R5 back to basics.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luisterde altijd met veel plezier naar Jan Steenman. Vooral omdat in zijn uren veel onbekende en soms oeroude liedjes voorbij kwamen. Ik vind het heel jammer dat het van de ene op de andere dag voorbij was. Hans Schiffers is duidelijk van een andere generatie en vroeger luisterde ik met veel plezier naar zijn programma op radio 2.  Jan Steenman draaide liedjes op verzoek van personen en nu worden verzoekjes van bedrijven en instellingen enzo gedraaid. Zo ging dat heel vroeger ook ( maar vooral nonstop toch?)

Als ik het zat ben weer een afgedraaid liedje te horen zoek ik iets anders op, soms een oud weergaloos jaren 70 Caroline programma...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb begrip dat Jan wilde stoppen. Ik heb minder begrip voor de formatwijziging. Doelgroepprogramma's lijken steeds meer taboe bij de publieke omroep. Ik vind het steeds meer een grijze massa worden met steeds minder variatie. Wat Ron Stenders nu doet bij de platenbonanza kan ik daarentegen wel enorm waarderen. Er is nu zelfs een rubriek voor liedjes die vele jaren niet op radio 2 te horen waren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei hans558:

Ik heb begrip dat Jan wilde stoppen. Ik heb minder begrip voor de formatwijziging. Doelgroepprogramma's lijken steeds meer taboe bij de publieke omroep. Ik vind het steeds meer een grijze massa worden met steeds minder variatie. Wat Ron Stenders nu doet bij de platenbonanza kan ik daarentegen wel enorm waarderen. Er is nu zelfs een rubriek voor liedjes die vele jaren niet op radio 2 te horen waren...

 

48 minuten geleden zei hans558:

Ik heb begrip dat Jan wilde stoppen. Ik heb minder begrip voor de formatwijziging. Doelgroepprogramma's lijken steeds meer taboe bij de publieke omroep. Ik vind het steeds meer een grijze massa worden met steeds minder variatie. Wat Ron Stenders nu doet bij de platenbonanza kan ik daarentegen wel enorm waarderen. Er is nu zelfs een rubriek voor liedjes die vele jaren niet op radio 2 te horen waren...

 

Rob Stenders staat op eenzame hoogte.

Radio 5 is deels slachtoffer van de verjonging van Radio 2 maar ook van de onwetendheid en arrogantie van wat men noemt de zendercoordinator. 5 wordt uit belastinggelden betaald en behoort tot de publieken, juist de publieken horen maling te hebben aan wat bij commercielen past, het altijd opzoeken van wat men heeft "vastgesteld" als de doelgroep waar het grootste rendement is te behalen. Dus binnen 2 jaar moest 5 zonodig uit de sfeer van die vastgeroeste 55+ worden getrokken. Voort in de vaart der volkeren moet het motto  zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei hans558:

. Wat Rob Stenders nu doet bij de platenbonanza kan ik daarentegen wel enorm waarderen. Er is nu zelfs een rubriek voor liedjes die vele jaren niet op radio 2 te horen waren...


In het begin was dat eigenlijk juist de opzet van het programma, nu is het nog maar enkel een item in het programma...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welbeschouwd is die term 'verjonging' voor radio 2 en radio 5 niet helemaal juist. Het zijn wij die verouderen...

 

En 'Arbeidsvitaminen', die naam is gehandhaafd om nostalgische redenen, als je het mij vraagt. Maar inderdaad, het heeft iets lachwekkends. 'Koffietijd' was beter geweest.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Paul de Haan:

Rob Stenders staat op eenzame hoogte.

Het is waarschijnlijk geen geheim dat ik het met Paul eens ben.

8 uur geleden zei ChrisH:

In het begin was dat eigenlijk juist de opzet van het programma, nu is het nog maar enkel een item in het programma...

Ik vond het programma voorheen dan ook veel beter. Één van de vele sterke punten van Stenders vind ik nou juist de ruime en verrassende muziekkeuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6409
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    wega51
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.