Geplaatst 12 februari 20178 jr. Hallo radiovrienden, De reclamestem van Kruidvat lijkt veranderd. Eerst was het die van Hadewych Minis, maar sinds een aantal maanden is de stem - zo te horen - van iemand anders. Weet jij van wie? Alvast bedankt Benno
Geplaatst 12 februari 20178 jr. Ik hoorde van de week gewoon de uiterst, uiterst, uiterst irritante stem van Minis weer haar reclamezinnetjes bulken op de radio. Zoals Ferry Maat al eens schreef: "die verschrikkelijke stem van dat overenthousiaste meisje".
Geplaatst 12 februari 20178 jr. Ik ga ook eens luisteren. Ik hoor weer Ron Stoeltie met z'n "duisond" als ie "duizend" bedoeld. En d'r is niemand die er iets van zegt………. Maar ja hij heeft ook "huis en haard" nadat ie door Jurre op een zijspoor is gezet. Op naar het Kruidvat dus. Benno, is het TV of Radio ?
Geplaatst 12 februari 20178 jr. 2 uur geleden zei Juul: Ik hoor weer Ron Stoeltie met z'n "duisond" als ie "duizend" bedoeld. Bij deze opmerking moet ik denken aan "nieuwslezer" Frank van der Klugt. Die hoor je op ontzettend veel stations, waarschijnlijk omdat hij de goedkoopste aanbieder is. Dat is ie niet voor niks; hij heeft dan wel net zoals Ron Stoeltie een redelijke stem, inhoudelijk is het maar zo-zo. Ik hoor regelmatig "miniumtemperatuur", "buiwen", "herfs", foute klemtonen en veel meer ergernissen. Ik heb overigens nog geen andere Kruidvatstem gehoord. Heb je een voorbeeld? Huidige stem is heel herkenbaar, maar inderdaad irritant "nep"-vrolijk. Dat hoor ik trouwens vaker bij vrouwen in spots, bijvoorbeeld bij Jolanda van Kooten (overigens prima stem!).
Geplaatst 14 februari 20178 jr. Vanmiddag op TV een Kruidvat spot gezien en gehoord. Ik heb geen idee wie de stem was maar……………..Ik heb met de stem helemaal geen probleem.
Geplaatst 14 februari 20178 jr. Al die reclamestemmetjes klinken toch geforceerd? Ik maak me daar meestal niet echt druk om. Alleen als reclames te vaak worden herhaald, zoals die nep-Willy Alfredo van Parkline en die vreselijke Ton van de MKB brandstofpas. Maar die laatste is er niet meer, geloof ik. Als ik in de trein zit, hoor ik altijd met plezier Tuffy Vos die vertelt welke stations er allemaal worden aangedaan. Helder en duidelijk.
Geplaatst 14 februari 20178 jr. Ik heb Tuffy ook nog nooit kunnen betrappen op nep-vrolijk. Ze klinkt natuurlijk opgewekt. Is waarschijnlijk ook gewoon een leuk mens.
Geplaatst 15 februari 20178 jr. Ik zeg wel eens tegen mijn echtgenote, als er weer zo'n irritante boodschap langskomt: Dat mens van Kruitvat zou wat met die vent van Lidl moeten krijgen, dat zou een interessante reclamestem op gaan leveren! Verschrikkelijk vooruitzicht...
Geplaatst 16 februari 20178 jr. mensen kom op....waarom moet het in nederland altijd zo calvinistisch somber. Kom op zeg JOY DE VIVRE !!
Geplaatst 16 februari 20178 jr. Leuke discussie hier Erger me niet alleen aan de (radio-)reclames van Kruitvat, maar aan zo'n beetje alle radioreclames die momenteel te horen zijn. Ze blijven ook totaal niet hangen. Heb ik zojuist een reclameblok op Sky Radio voorbij horen komen kan ik je 5 minuten later niet vertellen welke adverteerders het waren. Dat is naar mijn mening wel eens anders geweest. Ik ben opgegroeid met het medium radio in het begin van de jaren '80 van de vorige eeuw. Zowel op de landelijke zenders als via de vele vrije zenders waren destijds reclameblokken te horen waarbij het merendeel van de commercials werd ingezongen, of half zang half spraak (ookwel de donut). Bijna iedere commercial zong je bewust of onbewust mee, maar hij bleef wel hangen. Ik snap dan ook niet waarom men daar vanaf is gestapt bij het maken van radiocommercials. Iemand een idee ? Als jullie het leuk vinden zal ik hier een topic starten met mijn (maar ook jullie) favoriete gezongen radioreclames.
Geplaatst 16 februari 20178 jr. Het mooie is dat de stem van Hadewych Minis wel het doel heeft bereikt. Een stem die niet opvalt heeft minder attentiewaarde . Peter
Geplaatst 16 februari 20178 jr. 1 uur geleden zei Richard079: Ik ben opgegroeid met het medium radio in het begin van de jaren '80 van de vorige eeuw. Zowel op de landelijke zenders als via de vele vrije zenders waren destijds reclameblokken te horen waarbij het merendeel van de commercials werd ingezongen, of half zang half spraak (ookwel de donut). Bijna iedere commercial zong je bewust of onbewust mee, maar hij bleef wel hangen. Ik snap dan ook niet waarom men daar vanaf is gestapt bij het maken van radiocommercials. Iemand een idee ? Ja, wie kan dat eens goed uitleggen, want ik begrijp het ook niet? Robin
Geplaatst 16 februari 20178 jr. 1 uur geleden zei Robin Westhof: Ja, wie kan dat eens goed uitleggen, want ik begrijp het ook niet? Robin Zelfde vraag geldt voor gezongen jingles met een herkenbaar logo. Het is algemeen bekend dat een herkenbare logo blijft hangen. Denk aan het 'WIND' logo die voor Veronica eind jaren '70 en in de jaren '80 werd gebruikt. Je hoeft de WIND melodie maar te neuriën en een ander vult het aan met 'Dit is Veronica'. Nieuwe trends zijn om helemaal niet meer een logo te zingen of een logo te kiezen die niet lekker klinkt of niet klopt. 3FM heeft bijna geen gezongen jingles meer en wat er gezongen wordt blijft niet hangen (driehie). Peter 16 februari 20178 jr. bewerkt door pvanklei
Geplaatst 16 februari 20178 jr. 59 minuten geleden zei pvanklei: Zelfde vraag geldt voor gezongen jingles met een herkenbaar logo. Inderdaad. 1 uur geleden zei pvanklei: en wat er gezongen wordt blijft niet hangen Het is allemaal zo saai geworden.
Geplaatst 17 februari 20178 jr. Luister eens naar Belgische spots. Sinds mensenheugenis uiterst creatief. Hier komt men niet verder dan "kijk snel op ... punt.nl". Ik hoor niet anders.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.