Spring naar bijdragen

Hee Monique / De bekentenis single Frans Landmeijer


Alex

Aanbevolen berichten

Dag Alex,

 

Deze single was weer een typische one-man actie van Rob Olthof. Niemand wist er van totdat de plaat geperst was.

 

Rob wilde een ode brengen aan radio Monique . Hij zag overal 'geld' in zitten.  De verkoop van het plaatje zou inkomsten opleveren voor de Stichting Media Communicatie (na 18 uur bereikbaar !)

 

'Ollie' had goede contacten met Steph Willemsen (zie foto's), die in 1973 een zendschip voor de kust had liggen, maar de zender niet aan de praat kreeg. Radio Condor slokte al zijn geld op. Dus werd de boot verkocht en later weer voor de uitzendingen  radio Atlantis gebruikt. Steph had ook een zender voor Delmare gereed staan, maar die werd in beslag genomen.

 

Steph kende Frans Landmeier van een plaatje dat hij had uitgebracht in 1983 (Help-Alarm-Politie) en bracht hem in contact met Rob Olthof. En zo werd Hee Monique geboren.

 

Rob had gehoopt dat het plaatje bij radio Monique gedraaid zou worden, maar daar wilden de discjockey's niet aan. De single vonden de jongens 'afgrijselijk' en is bij mijn weten zelden gedraaid. De kassa, die Rob voor ogen had, bleef dus op slot.

 

Hij had zich vergist in de 'nieuwe tijd', waarin niet meer aan eigen promotie ,zoals destijds bij Veronica werd gedaan (Ben Cramer, Pierre Kartner, Joost en Tineke, etc, bezongen allemaal Veronica. 

 

Frans Landmeier is nog altijd actief. Hij heeft een  eigen bedrijf,(muziekhuis de Notenbalk) dat koren begeleid en muziek verzorgd voor speciale evenementen. Een opvallende  alinea uit zijn autobiografie op zijn site:

 

Frans Landmeier sloot vele contracten met grote theater/muziekbureaus waaronder o.a. ook bij Joop v.d. Ende Producties en begeleide regelmatig in de studio's in Aalsmeer en Hilversum.
Hij trad op in diverse radio en televisieprogramma's waaronder o.a. K.R.O. en de destijds beroemde piratenzenders als Radio Noordzee en RadioCaroline die ook grammofoonplaten van hem lieten produceren.

 

Please login or register to see this link.

 

Salut

Leendert

D D27 11-6-1078 Aegir als toeristen voeren mee Fietje Donselaar en Steph Willemsen.jpg

stw3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ik ben zeker niet bewust bezig met "de bagger", maar wel met alles wat er uitgebracht is wat ik nog niet, of nog niet vaak gezien of gehoord heb uit de verzameling van Piet. Ja er zal nog meer bagger voorbij komen, maar ook alle andere zaken die in de verzameling zitten. Dus ook al het goede zoals de Monique LP.

Mooie foto's weer.

bewerkt door Alex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Amigo:

Zie het hoesje met de tekst nog voor me:'Kan die troep niet gewoon aan land blijven'......

 

Ik meen me te herinneren dat jij toch heel wat vinylplaatjes per ongeluk door de patrijspoort in  de Noordzee  liet vallen. Als ooit dat stukje van de Noordzee droog komt te liggen, dan zullen de wetenschappers een hele klus hebben om een verklaring te vinden van de aanwezigheid van zoveel  vinyl platen. Waarschijnlijk zullen ze het toedichten aan een 'speciaal volk' dat er ooit leefde...

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Ik meen me te herinneren dat jij toch heel wat vinylplaatjes per ongeluk door de patrijspoort in  de Noordzee  liet vallen. Als ooit dat stukje van de Noordzee droog komt te liggen, dan zullen de wetenschappers een hele klus hebben om een verklaring te vinden van de aanwezigheid van zoveel  vinyl platen. Waarschijnlijk zullen ze het toedichten aan een 'speciaal volk' dat er ooit leefde...

 

Salut

Leendert

Kunnen ze ook inverband brengen met de gezonken Mi Amigo .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Alex:

Oh ik ben zeker niet bewust bezig met "de bagger", maar wel met alles wat er uitgebracht is wat ik nog niet, of nog niet vaak gezien of gehoord heb uit de verzameling van Piet. Ja er zal nog meer bagger voorbij komen, maar ook alle andere zaken die in de verzameling zitten. Dus ook al het goede zoals de Monique LP.

Mooie foto's weer.

 

Ik denk dat niet iedereen een 'beeld' heeft bij Piet Treffers. Hij heeft zich na de Monique periode niet meer zo met de zeezenders beziggehouden. Piet was jarenlang voorzitter van SMC en stopte daarmee ergens eind tachtiger jaren.

 

Piet was een goede vriend van Rob Olthof en ze kwamen dus bij elkaar over de vloer. Ik heb een drietal foto's van Piet in het archief gevonden. 'Every picture tells a story'

 

 

foto: Piet en Rob tijdens een radiodag in 1991

foto  Piet zit tussen zijn vrouw en dochter,'Ome'Frans Nienhuis in de stoel . Genomen bij Rob thuis

foto: Piet met hoed tijdens een radiodag vanuit zee. Herbert Visser leest het nieuws

 

 

Salut

Leendert

6679radiodag1991robolthofpiettreffers.jpg

---_0421.jpg

9382816135_322e8fe13a_o.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Alex:

Gaaf die foto met Herbert :)

En die met Frans Nienhuis.

 

Zo zie je maar weer, dat het onvoorspelbaar is welke kant een posting op gaat. Dat heeft wel zo zijn charme, vind ik.

 

 Van Frans Landmeier, via Rob Olthof en Piet Treffers, komen we terecht bij Herbert Visser en de legendarische presentator van verzoekplatenprogramma van radio Veronica.

' Men vraagt en wij draaien'.

 

Ik denk dat Bert Alting deze foto nog niet eerder heeft gezien van Oom Frans Nienhuys .Tenminste ik heb hem niet gezien op zijn website die geheel aan Frans Nienhuys is gewijd.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap wat je bedoelt, maar strikt genomen is het kringetje rond als Frans Landmeier een speech zou hebben gehouden. 

 

Neemt niet weg dat Herbert als één van de weinigen met een zeezender verleden, het  echt ver geschopt heeft.  Hij is niet 'blijven hangen' als discjockey, nieuwslezer of muziek samensteller, maar heeft vanuit het niets een eigen station opgezet . Bovendien is hij een expert van alle mediawetten en mazen. 

 

Ton Lathouwers (Sky radio), Lex Harding (radio558)  en Jeroen Soer (radio 10) waren het voorland van Herbert.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Robin Westhof:

Mag Leo van der Goot ook?

 

Alles mag Robin.  Ook Leo -de schreeuwer van de Noordzee- van der Goot. Geweldige sfeermaker op de radio.

 

Ik heb het niet over 'internet' of kabel radio, maar over ether stations . Kan me niet herinneren dat Leo een ether radiostation heeft opgericht, maar misschien heb ik het mis. Jij weet heel veel, dus wellicht kun je me even 'bijpraten'.

 

En dat geldt ook voor John de Mol. Die heeft zich overal ingekocht, maar welke radiostation heeft hij zelf gestart?

 

Idem dito Rob Out. Hij heeft geen nieuw station opgericht. Dat bestond al. Out heeft de overgangsfase geleid van een zeezender naar een publieke omroep. Veronica was een gevestigde naam.

 

Ik wilde slechts aangeven dat Herbert  Visser op eigen kracht een radiostation heeft opgericht. Vanuit het 'niets' heeft hij 'iets' bereikt.

 

Bij mijn weten heeft Walter Zwart geen enkel radiostation opgericht. Walter heeft na radio Monique gewerkt als muzieksamensteller bij ' gaap-gaap' Sky radio en is daarna gaan werken bij 2connect media.

 

Maar ik sta open voor nieuwe informatie.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Neemt niet weg dat Herbert als één van de weinigen met een zeezender verleden, het  echt ver geschopt heeft. 

 

 

Het ging om dit zinnetje, toch? Je hoeft geen eigen radiostation te hebben opgericht om het ver te schoppen, hoor. :shy:

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Neemt niet weg dat Herbert als één van de weinigen met een zeezender verleden, het  echt ver geschopt heeft.  Hij is niet 'blijven hangen' als discjockey, nieuwslezer of muziek samensteller,

 

Typisch Leo dus.

 

37 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

. Kan me niet herinneren dat Leo een ether radiostation heeft opgericht,

 

Daar heb jij gelijk in Leendert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.