Spring naar bijdragen

'Mattie en Wietze praten over ochtendshow op SkyRadio'


Vincent

Aanbevolen berichten

Mattie en Wietze overwegen serieus om Qmusic te verlaten voor Talpa Radio. Dat vertellen bronnen aan het AD. Talpa, het mediabedrijf van John de Mol, heeft Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica in handen. Het duo, dat al sinds 2012 het ochtendprogramma van Qmusic presenteert, zou in beeld zijn voor een ochtendshow op SkyRadio.

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edwin Evers denkt niet aan overstap naar Sky Radio

 

Edwin Evers geeft zijn plek in de ochtend bij Radio 538 niet op. Een overstap naar een andere zender is totaal niet aan de orde, zo zei de dj woensdagochtend in zijn eigen programma.

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Juul, die boot hebben jullie gemist.

 

Alleen snap ik het niet, want alles is toch van John, dus concurrentie is hooguit kannibalisme, tenzij ze Qmusic klein willen maken. 3FM ligt al op zn rug, dus wat is er nu nog voor uitdaging. Hooguit R2.

Bij de kleintjes is de enige van enige omvang Decibel ook al zo goed als out.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou er een promotie team tegen aan gooien……………...

1 uur geleden zei ruudam:

Ja, Juul, die boot hebben jullie gemist.

 

Alleen snap ik het niet, want alles is toch van John, dus concurrentie is hooguit kannibalisme, tenzij ze Qmusic klein willen maken. 3FM ligt al op zn rug, dus wat is er nu nog voor uitdaging. Hooguit R2.

Bij de kleintjes is de enige van enige omvang Decibel ook al zo goed als out.

 

"jullie?"……..

Leg uit Ruud……...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ruudam:

Ja, Juul, die boot hebben jullie gemist.

 

Alleen snap ik het niet, want alles is toch van John, dus concurrentie is hooguit kannibalisme, tenzij ze Qmusic klein willen maken. 3FM ligt al op zn rug, dus wat is er nu nog voor uitdaging. Hooguit R2.

Bij de kleintjes is de enige van enige omvang Decibel ook al zo goed als out.

 

Volgens het laatste Please login or register to see this link. heeft Talpa 21,4% marktaandeel met de vier zenders. Er is dus nog 78,6% te winnen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Vincent:

 

Volgens het laatste Please login or register to see this link. heeft Talpa 21,4% marktaandeel met de vier zenders. Er is dus nog 78,6% te winnen.

 

 

Ik tel 31,4 % marktaandeel voor Talpa-radio; nog 68,6 % te gaan dus.

 

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Juul:

Ik zou er een promotie team tegen aan gooien……………...

 

"jullie?"……..

Leg uit Ruud……...

 

De oud Veronicanen die de weg voor commerciële radio hebben geplaveid, maar niet de hoge salarissen kregen zoals die nu worden uitgedeeld.

20 uur geleden zei melle:

Ik tel 31,4 % marktaandeel voor Talpa-radio; nog 68,6 % te gaan dus.

 

Gr, Melle

NPO heeft 27,9%, in Vlaanderen heeft alleen Radio 2 dat al.

 

Overigens heeft Talpa ook controle over 100% NL en Slam, ook zo'n 7%, en met het reclame verkoop vehikel ook Sublime. 

Maar er is nog wat te winnen, misschien met wat boeiender programma's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me nog een tv-programma van de VOO herinneren uit begin jaren tachtig waarin een pleidooi werd gehouden voor commerciële radio. Het werd heel mooi voorgesteld: een veelvoud van lokale radiostations, in particulier beheer, met muziek voor een breed publiek en reclames van de plaatselijke slager en groenteboer. Die stations zouden ook heel goed een maatschappelijke functie kunnen vervullen, met nieuws uit de eigen omgeving en info over wat er allemaal te doen was. De functie van een huis-aan-huis blad, dus eigenlijk.

 

Vijfendertig jaar later is commerciële radio een feit, maar van dat ideaal is weinig terechtgekomen. Locale zenders worden weinig beluisterd en de markt wordt overheerst door een paar grote multimediabedrijven met hun populaire, goed betaalde deejays. Plaatselijke slagers en groenteboeren heb je bijna niet meer, en de grote supermarkten verspreiden hun reclames via de landelijke tv-stations. Als de wc-rollen in de aanbieding zijn, krijgen we dat van Groningen tot Maastricht te horen.

 

En die schaalvergroting zie je overal in de westerse wereld. Kijk naar Amerika, waar de commerciële radiomarkt wordt overheerst door een paar grote mediaconglomeraten. Het gevolg is dat die zenders nu overal hetzelfde klinken. In de jaren zestig was dat wel anders. Toen had je veel meer lokale verschillen. Een top 40-station in Chicago klonk heel anders dan in Houston.

 

Jammer vind ik dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Paul:

Ik kan me nog een tv-programma van de VOO herinneren uit begin jaren tachtig waarin een pleidooi werd gehouden voor commerciële radio. Het werd heel mooi voorgesteld: een veelvoud van lokale radiostations, in particulier beheer, met muziek voor een breed publiek en reclames van de plaatselijke slager en groenteboer.

 

En het was er gewoon in de jaren 80. de vele vrije radiostations via de FM, ze zonden uit voor een groot publiek en per stad klonken ze toch altijd weer een beetje anders.

Maar ja, het mocht niet en daarna is de radio er niet beter ( mede door de schaalvergroting) op geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ruudam:

De oud Veronicanen die de weg voor commerciële radio hebben geplaveid, maar niet de hoge salarissen kregen zoals die nu worden uitgedeeld.

Je bedoelt Willem van Kooten, Rob Out, Lex Harding, Ruud Hendriks, Erik de Zwart .....

Overigens begreep ik dat bijvoorbeeld Bart van Leeuwen de laatste jaren ook niet te klagen had over zijn salaris.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Tino:

Je bedoelt Willem van Kooten, Rob Out, Lex Harding, Ruud Hendriks, Erik de Zwart .....

Overigens begreep ik dat bijvoorbeeld Bart van Leeuwen de laatste jaren ook niet te klagen had over zijn salaris.

Ja, die ken ik wel, maar ze zijn allemaal rijk geworden nadat ze als dj waren gestopt en ondernemer werden. Dus niets al dj zoals Edwin Evers en collega's, zelfs een paar bij de NPO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei ruudam:

Ja, die ken ik wel, maar ze zijn allemaal rijk geworden nadat ze als dj waren gestopt en ondernemer werden.

 

Maar juist als ondernemers hebben ze de weg geplaveid voor de commerciële radio, toch?

 

Ik heb wel begrepen dat de deejays van zeezender Veronica maar een bescheiden salarisje verdienden. Dat moet een belangrijke reden zijn geweest voor iemand als Van Kooten om 'voor zichzelf' te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Paul,

 

je kunt op onze website, ga maar eens kijken staan veel aardige dingen, heb ik het niet voor niks gedaan, in ieder geval diverse van mijn salarisstroken zien. En ik was "slechts" technicus.

Hoeveel de dj's verdienden weet ik niet, maar belachelijke bedragen zoals nu, nee dat was zeker niet het geval. Terwijl de dj's toen veel meer werk deden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Beste Paul,

 

je kunt op onze website, ga maar eens kijken staan veel aardige dingen, heb ik het niet voor niks gedaan,

 

Weet ik, Juul. Jouw mooie verhaal heb ik destijds met rooie oortjes gelezen, en ik gebruik het nog steeds weleens om dingen op te zoeken.

 

Om eerlijk te zijn, ik lees graag en veel - kranten, boeken, online - maar ik onthou lang niet alles... Hetzelfde heb ik met oudere films. Soms zit ik een kwartiertje te kijken, om dan pas tot de ontdekking te komen dat ik hem een jaar of tien geleden al eens eerder heb gezien. Ik heb me daar weleens ongerust om gemaakt en me afgevraagd of ik aan geheugenverlies begin te lijden, maar ik hoor het ook van andere mensen. Onze herinnering is nu eenmaal selectief, en ook niet altijd correct. Al denken we vaak van wel.

 

Ik neem aan dat mijn opmerking is gebaseerd op een gesprek dat ik ooit hoorde met Willem van Kooten, die daar een beetje geringschattend over deed. Maar dat was een subjectief oordeel: hij stond natuurlijk mede aan de wieg van het succes van Veronica (met de introductie van de top veertig en zo), en ik kan me voorstellen dat hij meende daar onvoldoende voor te zijn beloond.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of Willem, bedoelde de beginperiode.

Hij kan niet oordelen over de tijd na 1968.

En Willem vergeet dan ook te vertellen dat hij al voor die tijd revenuen ontving van z'n muziekuitgeverij die hij mocht "hebben" van de broers.

Ik heb verder nooit iemand horen klagen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Paul:

Soms zit ik een kwartiertje te kijken, om dan pas tot de ontdekking te komen dat ik hem een jaar of tien geleden al eens eerder heb gezien.

Ik heb dezelfde ervaring, soms met een film die ik drie jaar geleden gezien heb. Aangezien ik niet meer weet hoe die afliep, kijk ik hem opnieuw uit. Goed om te horen dat ik niet de enige ben.

Vreemd genoeg hoef ik een oude radio-uitzending maar drie minuten te horen en ik weet meteen of ie voor mij "nieuw" is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sky gooit het roer om voor Mattie en Wietze

 

Zelf zwijgen ze nog over de transfer, maar Mattie en Wietze verlaten Qmusic voor SkyRadio. Niet iedereen vindt de verhuizing naar de nu nog dj-loze zender zo’n goed idee. Maar over één ding zijn radiokenners het eens: voor Qmusic is het een domper van jewelste.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Sky pikt Mattie en Wietze weg bij Qmusic

 

Mattie Valk en Wietze de Jager verlaten Qmusic. Ze stappen over naar SkyRadio, weten insiders.

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.