Spring naar bijdragen

BBC, fake nieuws en Brian Matthew


wim1958

Aanbevolen berichten

Ik was van de week geschokt door het feit dat eerst de dood van Brian Matthew aangekondigd werd via de BBC, maar dat dit een poosje later

weer werd ingetrokken, omdat het niet waar bleek te zijn.

Brian bleek ernstig ziek te zijn.Maar beslist niet dood.

En dan denk ik allereerst hoe erg het voor die man moet zijn om zijn eigen dood aangekondigd te moeten horen, notabene via zijn eigen werkgever.

Maar minstens zo erg is dat nu de betrouwbaarheid van de BBC ver te zoeken is. 

We zijn in een tijd aangekomen waarin alles fake is. Ik heb hier erg moeite mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer zeker geen fake of foutje. De dood van Brian werd kort na de mededeling gerectificeerd. De BBC zei dat ze de informatie van de familie had gehad, maar dat deze toen niet klopte.Brian was heel erg ziek, maar nog niet overleden.
Nu, een paar dagen later is Brian dan toch ingeslapen.Vandaar de nieuwe mededeling.

Zo is het gegaan en niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had je het niet over 'betrouwbaarheid' en 'een tijd aangekomen waarin alles fake is'? Dat citeerde ik en daarop reageerde ik.

 

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. En wie maakte de fout? De verslaggever van de BBC? Een familielid die het verkeerd doorgaf? Iemand die het bericht al had geschreven en, in plaats van on hold op puclicate klikte? Was je erbij? Weet je hoe het gegaan is? Zulke fouten zouden niet gemaakt mogen worden. Daar zijn we het wel over eens. Maar helaas gebeurd het. Maar om het gelijk te kwalificeren zoals jij doet met de kwalificatie dat de BBC niet betrouwbaar is en tegenwoordig alles fake is gaat wel erg ver,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een foutje, inderdaad. Dat is toch iets heel anders dan het welbewust verspreiden van fabeltjes met als doel om mensen te manipuleren/misleiden.

 

De schrijver Mark Twain las ooit in een krant dat hij was overleden. Hij schreef toen een ingezonden brief met daarin de zin: 'De berichten over mijn dood zijn zwaar overdreven.'

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6464
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Zon
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.