Spring naar bijdragen

TROS programma met alle USA nummer 1 hits


arno

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een uitzending van de TROS waarbij zij alle USA/Billboard-nummer 1 hits (tot dat moment) op een rijtje hadden gezet en waarbij ze van elke song een (heel) klein gedeelte lieten horen. 

Het is volgens mij ergens in de jaren 80 uitgezonden en mogelijk n.a.v. de zoveelste USA nummer 1 hit of het zoveel jarig bestaan van de Amerikaanse hitlijst. 

Alvast dank voor het eventueel beschikbaar stellen van dit programma. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

De montage  ( en de hele serie ) kwam bij Drake-Chenault uit Los Angeles USA vandaan.

Hebben zij het dan verkeerd gedaan?

 

 

Help even Dirk, wat bedoel je met "foute nr. 1 hits"

 

1. geen nr 1 geweest ?

 

2. geen mooie plaat ?  ( tegenwoordig ook wel fout genoemd )

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Juul platen die niet op nr 1 hebben gestaan.

Ik hoor Michael Jackson met Working day and night dat is verkeerd,Michael heeft wel op nr 1 gestaan met Rock with you.

Kenny Rogers - Coward of the county,Teri Desario - Yes i'm ready,Donna Summer - On the radio,Bette Midler - The rose,Air Supply - All out of love hebben niet op nr 1 gestaan.

Dan zijn er ook 2 die wel op nr 1 hebben gestaan maar zitten niet in deze collage,dat zijn,Kc & The Sunshine Band - Please don't go en Paul Mccartney - Coming up.

Ik dacht dat Pieter Leen deze montage heeft gemaakt?

 

Dirk

bewerkt door skybird
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pieter heeft inderdaad wel een montage gemaakt maar of het deze is ?
Er zit nl een montage in deel 1 en in het laatste deel...........

Daar zou ik in moeten duiken.

Alle draaiboeken zijn bewaard ( bijna 100mB ) en dit is wat ik kan vinden.  Pieter was de o.a. de technicus en heeft een montage gemaakt maar ik denk dat deze bij Drake-Chenault vandaan komt.

 

 

1.jpg

2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel dank voor het beschikbaar stellen van deze opname, Dick. 

Hier doelde ik inderdaad op. Wat heerlijk om deze uitzending opnieuw te kunnen beluisteren!!

 

Grappig dat de montage na 36 jaar nog een kleine discussie oplevert op deze site, haha. Ik ga ervan uit je er samen met Juul wel uitkomt. 

Weet ik in ieder geval dat erg blij met deze opname!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Wat betreft die met de nederlandse nummer 1 hits, kan ik mij nog herinneren dat in oktober 1987 alle nummer 1 hits uit de jaren 60 eens

zijn gedraaid geweest op een trosdonderdag ...

Ik heb deze ooit volledig gehad maar jammer genoeg gewist, zoals zovele bandjes uit die tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 6 years later...
14 uur geleden zei Juul:

Ik heb de hele serie, 54 delen, die door Drake-Chenault,  werd gemaakt en door WKHJ  - Los Angeles werd uitgezonden hier. Het was het voorbeeld voor onze POSTER serie. Is wel een grote hoeveelheid Gb's.................

 

 

cover kopie.jpg

Als je de Amerikaanse versie bedoelt, graag Juul!

Op 30-11-2023 om 11:48 zei bakkerr:

Kan het overzicht van de Amerikaanse nummers 1 aub NOG een keer gepost worden? Weer bedankt alvast.

 

Edit: wacht even, dat is voor mij voldoende:

 


Ik heb deze montage destijds zo vaak gedraaid, dat ik vanuit het ene fragment zo verder zing naar het volgende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6426
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Sefke
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.