Spring naar bijdragen
Vincent

Radio Caroline - 24-02-1974 - 2000-2200 - Andy Archer

Aanbevolen berichten

Volgens mij zond Mi Amigo tot 21.00u Nederlandse tijd uit toen en de laatste twee uur in het Engels met o.a. Brian Anderson en bij het intro hoor je Andy nog Brian bedanken dus ik ga er vanuit dat het de Engelse tijd is maar dat gold in 1974 alleen tijdens de wintertijd want in Nederland was toen nog geen zomertijd ingevoerd. Ik begin nu zelf te twijfelen:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik mij niet vergis is dit de eerste avonduitzending weer onder de callsign Radio Caroline. De avond ervoor werd de naam Seagull nog gebruikt.

Paul de Haan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nederlandse/ CET tijd  !

Dus van 21.00-23.00 uur op zondag 24-02-74, twee dagen na de laatste uitzending van Radio Seagull.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

OK Robin.

Alweer een mysterie ontrafeld.

Na 10 minuten hoor je Andy Archer zeggen dat het 10 past 9 is.

Vandaar mijn vraag.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Paul de Haan:

Als ik mij niet vergis is dit de eerste avonduitzending weer onder de callsign Radio Caroline. De avond ervoor werd de naam Seagull nog gebruikt.

Paul de Haan.

Op 22 februari was voor de laatste maal Radio Seagull in de lucht.

Op 23 februari om 21 uur werden we verrast met de terugkeer van Radio Caroline.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is dat dus de 2e dag dat Caroline terug was. Andy heeft het er wel over dat ze die namiddag nog nieuwe jingels gemaakt hebben. Andy start wel met een heruitzending van toen ze in 1967 doorgingen, maar zegt er verder niets over.  Zouden ze dit op 23 februari 74 ook gedaan hebben? Op 100 minuten heeft Andy het weer over radio Seagull....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Seagull in 73-74 was wat mij betreft het toppunt van selfe-indulgent radio. De radiomakers waren het spoor kwijt en dat weerklonk in deze periode  die zo treffend in het Noakes boek is beschreven. Na de herstart in februari als Caroline werd het fundament gelegd voor het album station gedurende de komende jaren tm 78. De 6 maanden tm augustus 74 voor de Scheveningse kust waren fenominaal. Na de herstart in 79 tm maart 1980 had de Engelse service glans verloren, althans in mijn beleving. Het huidige Caroline staat in het tegenwoordige radiolandschap in the UK maar ook hier in NL op eenzame hoogte, het niveau van the Guardian en BBC Radio Four maar dan op radio gebied.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei bert ree:

Andy start wel met een heruitzending van toen ze in 1967 doorgingen, maar zegt er verder niets over.  Zouden ze dit op 23 februari 74 ook gedaan hebben?

Op zaterdag 23 februari begonnen ze de herstart van Radio Caroline ook met Johnny Walker's "Man's fight for freedom."

Werd daarna nog ongeveer een week gebruikt bij de start van de uitzendingen om 21.00 uur.

10 uur geleden zei bert ree:

Andy heeft het er wel over dat ze die namiddag nog nieuwe jingels gemaakt hebben.

Waaronder de (gitaar) jingles van Mike Hagler.

4 uur geleden zei Paul de Haan:

Seagull in 73-74 was wat mij betreft het toppunt van selfe-indulgent radio. De radiomakers waren het spoor kwijt

Viel wel mee, Andy Archer, Johnny Jason,  Norman Barrington, Tony Allan, Bob Noakes, Mike Hagler, Brian Anderson en Mickey Mercer klonken op Radio Caroline (ongeveer) het zelfde als op Seagull.

Voor bepaalde luisteraars waren misschien wel Hugh Nolan en Barry Everett iets te extreem. ;-)

5 uur geleden zei Paul de Haan:

Na de herstart in 79 tm maart 1980 had de Engelse service glans verloren

Maar was de laatste maanden altijd nog stukken beter te pruimen dan de Nederlandse service.

Er waren nog steeds goede dj's werkzaam, zoals Tom Hardy , Tom Anderson, Stevie Gordon, Stephen Bishop, Roger Mathews, Mike Stevens en Richard Thompson.

(De laatste is nu een van de beste programmamakers op het huidige 648 onder de naam Bob Lawrence.)

Minpunten waren (wel) het lage vermogen, slechte kwaliteit studio apparatuur en de vele dominees.

5 uur geleden zei Paul de Haan:

Het huidige Caroline staat in het tegenwoordige radiolandschap in the UK maar ook hier in NL op eenzame hoogte,

Ben ik grotendeels met je eens, maar (vooral) aan de avond programmering, kan nog wel het een en ander  gesleuteld worden.

Robin

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Engelse service qua muziek bleef wel goed maar je merkte bij de deejays dat de "jeu" er af was. Maar de omstandigheden aanboord van de Mi Amigo hielpen  natuurlijk ook niet mee. Hoe ze de winter door zijn gekomen zonder werkende verwarming aanboord is mij een raadsel, wat zullen ze kou hebben geleden.

Paul de Haan.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Paul de Haan:

"jeu"

jus vermoed ik.

In 79 was de Engelse service 's avonds soms ook maar enkele uren in de lucht om brandstof te besparen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei bert ree:

jus vermoed ik.

In 79 was de Engelse service 's avonds soms ook maar enkele uren in de lucht om brandstof te besparen.

Nee jeu, uit te spreken als "zjeu" .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door hans knot
      Categorie 1 Platen met in de titel de naam van een station of van een medewerker

2018 Stephen Chopeck – Radio Caroline. Dit nummer is afkomstig van de in april 2018 uitgekomen mini-cd ‘Talk will tell’ van de Amerikaan Stephen Chopeck. Hij was tussen 2005 en 2014 lid van de Amerikaanse rockformatie ‘The Alternate Routes’ uit Bridgeport in Connecticut.  Opmerkelijk dat een Amerikaanse zanger Radio Caroline bezingt in een lied.

Please login or register to see this link.

• Door Vincent
      We gaan verder met januari 1980. Ook nu weer de vraag of jullie deze opnames willen controleren op datering. 

Nieuwjaarsdag:

• Door Vincent
    • Door hans knot
      Horst Jankowksi – Dream flight. Van de man die met ons in het zwarte woud wandelde is hier van de lp: ‘Jankowski plays Jankowski’ uit 1969 het nummer Dream Flight dat in de zomer van 1970 door Dave Gregory op RNI werd gebruikt als filler.
      Op 227 in fragment

• Nu populair

• Doneer

Ondersteun Radiotrefpunt en Radio Erfgoed.

Wij waarderen elke donatie!

Donate Sidebar by DevFuse
  • Onlangs hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

• Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      3379
    • Meest online
      634

Nieuwste lid
    Erik Van Breedam

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze site ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid, en We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat.