Spring naar bijdragen

Jan van Veen en Radio Hollandia


mart538

Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei pvanklei:

 

Dat klopt Juul. Peter Jelgersma heeft deze constructie bedacht. Ook bedacht hij dezelfde constructie voor TV10, maar Joop van den Ende had er geen vertrouwen in toen hij in Milaan was gaan kijken wat het station Rete Zero daar voorstelde. Uit angst dat het niet klopte veranderde van den Ende de constructie en ook omdat hij Elco Brinkman (destijds minister van WVC) vertrouwde en uiteindelijk wel toestemming zou krijgen. Brinkman stak immers niet onder stoelen of banken dat hij commerciële televisie wel zag zitten. Uiteindelijk dat het CDA er anders over en werd de constructie niet goedgekeurd.

 

Op 5 april 2013 sprak ik Peter Jelgersma tijdens een feestje ter gelegenheid van 25 jaar Radio 10 en merkte ik dat hij nog steeds teleurgesteld was dat Joop van den Ende niet naar hem geluisterd had.

 

Grt,

 

Peter

 

 

Stom van Joop van den Ende om een politicus te vertrouwen

10 minuten geleden zei Juul:

Hoi Douwe, hoort dit wel het schrijfsel van  Peter van Klei

Nee, ergens er boven...……...het is warm Juul

22 uur geleden zei bert ree:

Het lijkt me dat van 1976 tot 1978 de tape countdown ingesproken werd door Bart van Leeuwen. Zou het kunnen dat die met Peter van Dam nog uit 1975 stamt?

Ook in 1976 was nog heel lang de Countdown met Peter van Dam te horen. Hier bijv. Please login or register to see this link. Koffie met of Zonder met Michelle op 29-06-1976. En zo heb ik er nog wel een aantal.

9 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Interessante foto's Juul.

 

Jan vertelt vanaf ongeveer 40 minuten dat ze bij de opstart van Radio Noordzee op zoek waren naar 'talenten'. Zo hadden ze Ferry Maat , Tony Berk en vijf mannen van ziekenomroep Lucas al aangenomen. 

 

Salut

Leendert

Tony Berk kwam pas beduidend later

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ook in 1976 was nog heel lang de Countdown met Peter van Dam te horen. Hier bijv. Please login or register to see this link. Koffie met of Zonder met Michelle op 29-06-1976. En zo heb ik er nog wel een aantal.

Bart zal de intro ingesproken hebben in de periode dat hij niet meer aan boord zat, maar in Playa de Aro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik het een leuk interview vond om te zien, betrapte ik Jan toch op een hoop foutjes en fouten. Zoals het verhaal over zijn ontslag. Dankzij de uitgebreid beschreven historie op de Norderney-site weten we dat er tussen de bewuste vergadering en de uiteindelijke schorsing/ontslag nog drie weken zat. Lijkt me niet iets dat je makkelijk vergeet.

 

Ook vertelt Jan over Radio Hollandia in 1978. In het oude Veronicapand aan de Zeedijk zouden nog studio's zijn geweest. Lijkt me sterk. De apparatuur zal in 1969 toch wel naar de Utrechtseweg zijn gegaan. Wel heeft hij zelf na het verdwijnen van Radio Veronica één studio overgenomen. Ben overigens wel benieuwd waar de andere vier studio's na 31 augustus 1974 naartoe zijn gegaan. Ik meen dat er een naar de Studio Top 40 is verhuisd.

 

Maar goed: leuk interview, onderhoudende prater, maar historisch gezien rammelt er hier en daar wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ook in 1976 was nog heel lang de Countdown met Peter van Dam te horen. Hier bijv. Please login or register to see this link. Koffie met of Zonder met Michelle op 29-06-1976. En zo heb ik er nog wel een aantal.

 

1000-1100.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juridisch lijkt me die 'constructie' ook heel gemakkelijk lek te schieten. Zeker als je uitzoekt hoe die banden vanuit de landstudio's naar het schip werden vervoerd. Dat ging vast niet via 'winkels en bedrijven' (waar ze dan eerst werden gedraaid). Maar het zal geen prioriteit hebben gehad.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei thijs5326:

Ik vraag me wel af wat de bedoeling hiervan was. In de programma's werd regelmatig over "de jongens aan boord" gesproken. En ze waren toch naar Spanje uitgeweken omdat ze iets deden wat in Nederland niet mocht? Of had het met de reclame-spots te maken?

 

Dat vraag ik mij ook af. In de programma's was een duidelijke link hoorbaar tussen de opgenomen programma's en de programma's vanaf het schip. MMI (Music Media Internationaal) maakte de programma's gewoon in Nederland (Hilversum), maar zover ik mij kan herinneren waren die programma's vrij algemeen waardoor de link met het schip niet zo snel gemaakt kon worden.

 

1 uur geleden zei Paul:

Juridisch lijkt me die 'constructie' ook heel gemakkelijk lek te schieten. Zeker als je uitzoekt hoe die banden vanuit de landstudio's naar het schip werden vervoerd. Dat ging vast niet via 'winkels en bedrijven' (waar ze dan eerst werden gedraaid). Maar het zal geen prioriteit hebben gehad.

 

 

 

Ik denk dat de juridische constructie wel OK was, alleen de uitvoering niet. Ik vermoed dat als de autoriteiten toen meer hun best hadden gedaan Mi Amigo veel eerder gestopt was. Het had waarschijnlijk geen hoge prioriteit. Bij Radio Monique had het op een gegeven moment wel prioriteit en werd er alles aan gedaan om de Nederlandse kant te stoppen. Een RAID volgde en we weten allemaal waarin het uiteindelijk resulteerde.

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.