Spring naar bijdragen
  • 0

Pixeldra download probleem.


Danny G

Vraag

Tot op heden gebruik ik nog altijd naar alle tevredenheid een XP versie om de pixeldra files te downloaden, zelfs nog een vrij oude versie namelijk V28. Dat ik nog halsstarrig blijf XP gebruiken heeft een voor mij welbepaalde reden waar ik hier niet nader ga over uitwijden maar geloof mij, er is wel degelijk een gegronde goede reden voor al zal dat wel moeilijk te begrijpen zijn voor de anderen. Downloaden ging altijd prima en elke download gaat gemiddeld met een snelheid van een 400kB/s. Prima dus. Nu heb ik firefox echter geupgrade naar de laatste versie die nog XP ondersteund (V52) en nu zijn de problemen begonnen. Kan maar maximum 1 download tegelijk meer doen en dit dan nog aan een lagere snelheid. Als ik het waag om meerdere downloads tegelijk op te starten valt de pudding in mekaar en stopt alles. Zelfs met maar 1 download kan dit al het geval zijn.

Mijn vraag hierover :zijn er mensen die bekent zijn met deze problematiek en voor mij nog een oplossing zouden kennen of is er wat mis met pixeldra voor het moment ?

 

Link naar opmerking

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
30 minuten geleden zei Danny G:

Dat ik nog halsstarrig blijf XP gebruiken heeft een voor mij welbepaalde reden waar ik hier niet nader ga over uitwijden maar geloof mij, er is wel degelijk een gegronde goede reden voor al zal dat wel moeilijk te begrijpen zijn voor de anderen.

 

Ik ken minstens één goede reden om afscheid te nemen van XP maar daar zullen we het maar niet over hebben.

 

Even getest, meerdere download gaat prima. En ja, het is allemaal wat trager dan voorheen, zowel de up- als de download. Maar we moeten niet zeuren daarover, we praten wel over een gratis dienstverlening. 

Link naar opmerking
  • 0

Heb zelf eens op een PC met windows 7 en de allernieuwste versie van firefox (V63) geprobeerd en de resultaten waren idem dito ! (een recenter OS is er niet ten huize Danny :) ).

 

Misschien is er toch wat aan de hand bij Pixeldra ?

Dank voor het antwoord Vincent.

Net geprobeerd net recentere hard en software maar het is idem. Toch wel eigenaardig dat met stokoude hardware en een stokoude versie van XP ik meerdere downloads gelijktijdig probleemloos kan downloaden aan een toch wel goede snelheid en als ik upgrade (hard of/en software ) dat de boel in mekaar stort !!!

Link naar opmerking
  • 0

dat het af en toe trager gaat bij Pixeldra, dat zou kunnen. Het downloaden gebeurt bij mij met Windows 10 en dat is ook af en toe traag, voor opnemen van programma's hou ik het nog altijd bij mijn XP computors.

Allerlei upgrades zorgen af en toe wel problemen.  Ik wissel af en toe af voor het downloaden: Opera, zeker als Firefox traag begint te werken.

Heb je eens CCleaner gebruikt? je moet dat af en toe eens proberen.

Link naar opmerking
  • 0

Nou, heb net eens terug met de vorige versie (V28) geprobeerd dankzij een backup :) . Daarmee gaat het downloaden weer als een speer vooruit ! Dan weer terug naar de recentere versie V52  en pats : alles weer op zijn gat gevallen. Dat bewijst weer dat soms upgraden naar een nieuwere versie alleen maar meer problemen met zich meebrengt.

Link naar opmerking
  • 0

Ik denk persoonlijk niet dat het probleem ligt aan het Windows platform die men gebruikt. 

Ikzelf gebruik sinds het bestaat Chrome en heb er geen problemen mee. 

Indien ik met Chrome een melding krijg van "onveilige inhoud", maar de site enof herkomst me bekend is link ik door om het zogenaamde risico te nemen. 

Zolang een XP platform niet op zijn knieën gaat - wat mij overkwam na 15 jaar intensief gebruik (de pc klonk op het eind als een oude koffiemolen), kan men steeds het XP platform opnieuw installeren (bv door iemand, een vriend etc die van de pc een full backup kan nemen). Via de gegevens vermeld op de klever die men aantreft op de pc kan men namelijk ten allen tijde gratis een kopie voor de installatie terug downloaden. Dit laatste laat men het best doen door een IT-er. 

Welke pc men ook heeft is de processor grootte, kwaliteit / staat van de harde schijf en tal van andere factoren onderdeel van het ja dan neen beter functioneren. De staat van de harde schijf kan aanleiding geven dat ook een download eens sneller of trager op jouw pc / schijf word geschreven. Een slechte staat geeft dus tot gevolg een trager schrijven op de schijf die "lijkt" alsof een download trager gebeurd. 

Op mijn pc heb ik "Revo Uninstaller" staan. Dit is geen antivirus, maar een stand-alone tool waarmee men software compleet (ook uit het register) verwijderd. 

Eens per maand ruim ik ook de zogenaamde rommelbestanden op (vaak lopen die op tot meerdere Gb) en daarna ga ik "alle sporen wissen" ... Deze laatste staat voor het effectief verwijderen van bestanden die gecomprimeerd op de pc blijven staan die men ooit uit de prullenbak verwijderde. 

Met "CCleaner" heb ik heel wat negatieve ervaring (had er zelfs 1 jaar een licentie op), maar heb nu voor het opruimen van ongewenste bestanden "Malwarebytes" & "RogueKiller". 

Ik gebruik 2 Windows 7 pcs. Installeerde ooit Win10, maar daar ging mijn audio software totaal ongewenst door reageren. 

Zolang blijf ik dus bij mijn Win7. 

Link naar opmerking
  • 0

Het ligt aan Pixeldra. Soms is de verbinding met deze website slecht, ongeacht je OS of browser. Het loont echter wel degelijk de moeite om mislukte downloads later weer te proberen en 'later' kan soms al gewoon een nieuwe poging direct na de mislukte poging zijn. Meerdere dingen tegelijk downloaden lukt inderdaad vaak helemaal niet.

 

 

Link naar opmerking
  • 0
9 minuten geleden zei bert ree:

ik ben weer teruggekeerd naar Opera, dat gaat het snelst voor het downloaden. Af en toe wel controleren, want af en toe is er een bestand niet compleet gedownload door een netwerkfout, even klikken en het komt binnen.

Inderdaad, even "hervatten" maakt de download compleet. 

Die netwerkfouten liggen merendeel niet aan onze providers, maar vaak aan de website zelf die op bepaalde ogenblikken vaak overbelast zijn door een teveel aan gebruikers. 

De WHOIS leert me dat het draait op servers van Please login or register to see this link.  en geregistreerd is door "Registrant State/Province: Zuid-Holland" en werd uitgevoerd door "Registrar: eNom, Inc." een bedrijf uit Kirkland, Washington, Verenigde Staten 

cloudflare.com blijkt dan weer kantoren te hebben in London UK maar heeft zo te zien wereldwijd servers staan. 

Link naar opmerking

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6411
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jankwarts
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.