Spring naar bijdragen

74 Radio Veronica foto's uit het Nationaal Archief


MvdVen

Aanbevolen berichten

Bedankt voor het plaatsen Martin. 

 

De meeste foto's zijn van 45 jaar geleden .De zwart-wit foto's laten wel een diepere emotionele indruk achter.  Het lijkt wel alsof het gisteren was.

 

Foto's waar mensen op staan vind ik altijd interessant. Ze vertellen iets over het tijdsgewricht. Ik ben er deelgenoot van geweest.

 

Ik zie een nog 'authentiek' Nederland. Niet overbevolkt. Geen op hol geslagen politiek correct  en overbevolkt land met dwaze vreugdevuren, bontkraagjes, moskeeën of transgender gedoe (goedemiddag reizigers...).

 

Ik zou er heel wat voor over hebben om weer terug te gaan naar die tijd. Het is een illusie, dat weet ik. Het komt niet meer goed. Jammer.

 

 

Salut

Leendert

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, het gaat hier om exact 74 verschillende foto's die door het Nationaal Archief als "beschikbaar" gekentekend werden. Dat betekend:

"De persoon die deze akte aan een werk heeft verbonden heeft het werk toegewezen aan het publiek domein door wereldwijd zijn of haar rechten op het werk onder het auteursrecht, inclusief alle bijbehorende en naburige rechten, af te staan, voor zover door de wet is toegestaan. Je mag het werk zonder toestemming kopiëren, veranderen, verspreiden en uitvoeren, zelfs voor commerciële doeleinden." Nog veel meer foto's zijn in tegendeel "niet beschikbaar" of moeten worden betaald ("winkelwagen"). Dat laatste gelt ook voor het meergemelde foto met Tineke en Gerald de Vries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Martin,

 

Ik "betwist" ook niks. Zijn mooie foto's dat wel. Jammer dat de mensen niet benoemd zijn. Ik ken ze bijna allemaal wel en ook de jaartallen en gebeurtenissen maar voor de "gewone" mens is dat soms een zoekplaatje denk ik.

Kan jij niks aan doen...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎7‎-‎1‎-‎2019 om 21:58 zei Leendert Vingerling:

Bedankt voor het plaatsen Martin. 

 

De meeste foto's zijn van 45 jaar geleden .De zwart-wit foto's laten wel een diepere emotionele indruk achter.  Het lijkt wel alsof het gisteren was.

 

Foto's waar mensen op staan vind ik altijd interessant. Ze vertellen iets over het tijdsgewricht. Ik ben er deelgenoot van geweest.

 

Ik zie een nog 'authentiek' Nederland. Niet overbevolkt. Geen op hol geslagen politiek correct  en overbevolkt land met dwaze vreugdevuren, bontkraagjes, moskeeën of transgender gedoe (goedemiddag reizigers...).

 

Ik zou er heel wat voor over hebben om weer terug te gaan naar die tijd. Het is een illusie, dat weet ik. Het komt niet meer goed. Jammer.

 

 

Salut

Leendert

 

Thuis heb ik nog een ansichtkaart...………...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-1-2019 om 23:17 zei Albatrosstudio:

Thuis heb ik nog een ansichtkaart...………...

Thuis heb ik nog een ansichtkaart waarop een kerk, een kar met paard, een slagerij J. van der Ven. 
Een kroeg, een juffrouw op de fiets . Het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets, maar 't is waar ik geboren ben.
 

Tja Douwe, ik verlang wel  heel erg naar de tijd van die ansichtkaart. Ik heb namelijk geen behaaglijk gevoel over gehouden aan mijn bezoeken aan Nederland.

 

Was er vorige week weer even ivm de begrafenis van Ron West. Toespraak gedaan , kist gedragen en na afloop nog een paar goede bekenden uit de zeezenderwereld gesproken. Daarna snel terug naar Schiphol voor de vlucht naar Nice.

 

Op Schiphol, toch het visitekaartje van Nederland,  zie ik maar weinig mensen uit het Dorp van Wim Sonneveld. Of het nu om de autoverhuur, beveiliging, catering, winkels ,of schoonmaken gaat. Ik voel me daar een vreemde in mijn geboorteland.

 

Nog even en we worden net als de Indianen, die in een reservaat moeten leven...

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Thuis heb ik nog een ansichtkaart waarop een kerk, een kar met paard, een slagerij J. van der Ven. 
Een kroeg, een juffrouw op de fiets . Het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets, maar 't is waar ik geboren ben.
 

Tja Douwe, ik verlang wel  heel erg naar de tijd van die ansichtkaart. Ik heb namelijk geen behaaglijk gevoel over gehouden aan mijn bezoeken aan Nederland.

 

Was er vorige week weer even ivm de begrafenis van Ron West. Toespraak gedaan , kist gedragen en na afloop nog een paar goede bekenden uit de zeezenderwereld gesproken. Daarna snel terug naar Schiphol voor de vlucht naar Nice.

 

Op Schiphol, toch het visitekaartje van Nederland,  zie ik maar weinig mensen uit het Dorp van Wim Sonneveld. Of het nu om de autoverhuur, beveiliging, catering, winkels ,of schoonmaken gaat. Ik voel me daar een vreemde in mijn geboorteland.

 

Nog even en we worden net als de Indianen, die in een reservaat moeten leven...

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

Ik herken het helemaal Leendert. Maar is het in Frankrijk veel anders/beter? Ik herinner me dat we bij jullie ook door wat jij Eurabie noemde liepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ik herken het helemaal Leendert. Maar is het in Frankrijk veel anders/beter? Ik herinner me dat we bij jullie ook door wat jij Eurabie noemde liepen.

Het is ook in Frankrijk zichtbaar. Voornamelijk in de grote steden. Op de luchthaven van Nice (net zoals op Schiphol) is dezelfde ontwikkeling gaande. Weinig oorspronkelijke inwoners meer te zien. Jij en ik hebben hebben nog geleefd in een Nederland zonder immigratie. Er waren een paar Molukkers en Chinezen , maar dat was het dan ook wel.

 

Toen ik in 1973 in Amsterdam ging studeren, wist ik niet wat zag. Rond die tijd is het volgens mij de verkeerde kant opgegaan. Ik werd uitgelachen toen ik het onder de aandacht bracht bij de professoren en mede-studenten.

 

We kunnen de tijd niet meer terugdraaien, maar als het zou kunnen dan graag terug naar zestiger jaren. Een periode van bloei, optimisme  en een nog overzichtelijke samenleving. En muzikaal gezien een heerlijke periode. Nog geen verderfelijke rappers, hip-hop of andere hersendode muziek.

 

Dit dorp, ik weet nog hoe het was,  de boerenkind'ren in de klas,  een kar die ratelt op de keien, het raadhuis met een pomp ervoor, een zandweg tussen koren door,  het vee, de boerderijen. 

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 En muzikaal gezien een heerlijke periode. Nog geen verderfelijke rappers, hip-hop of andere hersendode muziek.

 

 

Salut

Leendert

 

Muziek, welke muziek?

Rap is geen muziek, het woord zegt al, lullepot, en dat er een muziekbedje onder zit zegt niets.

Alles klinkt ook nog eens hetzelfde.

 

Veel dancemuziek is zo saai dat het alleen met een handvol pillen en krat sterke drank te pruimen is. Maar dan ben je niet meer bewustzijn.

Dance muziek zou verboden moeten worden omdat het drugsbevorderend is, en dus verlengstuk van illegale drugshandel. In London kan je niet meer naar FM luisteren wegens de onuitroeibare dance piratenzenders die de drugs op die manier promoten en waar zoveel geld achter zit dat de Ofcom machteloos staat. 

(en DAB een succes is, maar vraag dus niet waarom.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei ruudam:

Dance muziek zou verboden moeten worden omdat het drugsbevorderend is, en dus verlengstuk van illegale drugshandel. In London kan je niet meer naar FM luisteren wegens de onuitroeibare dance piratenzenders die de drugs op die manier promoten en waar zoveel geld achter zit dat de Ofcom machteloos staat. 

Dat vind ik ook. Je hebt een goed punt.

 

Ik heb ergens gelezen dat er een politieke partij is die deze muziek wil gaan verbieden, omdat het geweld en criminaliteit verheerlijkt.

Maar ja, vrijheid van meningsuiting  staat in de grondwet en dan wordt het toch erg moeilijk om zoiets te verbieden. 

 

Om een beetje bij het onderwerp te blijven. Zou zeezender Veronica de rapmuziek wel gedraaid hebben?

 

Salut

Leendert

22 uur geleden zei ruudam:

Voor iemand die vroeger in een ander land in een ander gebied heeft geleefd en pas in 68 in Nederland kwam wonen, is het het heden een soort deja vu.......

Ik begrijp je niet helemaal Ruud. Bedoel je jezelf? Als je in 1968 in Nederland bent gaan wonen en dat vergelijkt met het heden, dan is het heden geen déjà vu(terugblik).  Integendeel. Het heden is niet meer zoals het was in 1968. Zou wel mooi zijn,  maar in vijftig jaar is Nederland compleet ten nadele(vind ik) veranderd. 

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moet rond 1972 zin geweest in Emmen, dat na de Joegoslaven er Turken kwamen.

Emmen, waar hebben we het over?

En de problemen die deze mensen gaven, niet integreren want dat hoefde niet.

De (rechtse) werkgevers dachten echt dat deze mensen zo weer weg gingen.

Niet geleerd van de Italianen ☺️

Later toen de rampstad hier ook mee te maken kreeg, werd het probleem.

Sommigen gingen ergens anders wonen, en anderen de politiek in.

Maar als je nu in Emmen kijkt, ja er is werkloosheid, ook nu nog, maar het zijn de drugs gebruikers die in de wijken de rotzooi veroorzaken.

En hier zie je veel land genoten van overzee in werkzaam.

De jaren 70, ik ken niet anders dan het beeld met buitenlanders.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

En muzikaal gezien een heerlijke periode. Nog geen verderfelijke rappers, hip-hop of andere hersendode muziek.

 

Wat een ontzettende bagger, maar wel mateloos populair.

 

Please login or register to see this link.

 

 

16 minuten geleden zei radio tpot:

Het moet rond 1972 zin geweest in Emmen..........................

 

 

Ik had eigenlijk begrepen dat we het op dit forum (helaas) officieel niet meer over dit soort zaken mogen hebben.....

Anders heb ik ook nog wel het een en ander te melden. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Nog geen verderfelijke rappers, hip-hop of andere hersendode muziek.

 

Dit dorp, ik weet nog hoe het was,  de boerenkind'ren in de klas,  een kar die ratelt op de keien, het raadhuis met een pomp ervoor, een zandweg tussen koren door,  het vee, de boerderijen. 

 

 

Salut

Leendert

Zelfs Snow Patrol in de Ziggodome viel tegen gisteravond.....

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Ik begrijp je niet helemaal Ruud. Bedoel je jezelf? Als je in 1968 in Nederland bent gaan wonen en dat vergelijkt met het heden, dan is het heden geen déjà vu(terugblik).  Integendeel. Het heden is niet meer zoals het was in 1968. Zou wel mooi zijn,  maar in vijftig jaar is Nederland compleet ten nadele(vind ik) veranderd. 

 

Salut

Leendert

Ik bedoel dat NL nu steeds meer gaat lijken op het land waar in voor 68 woonde, Aruba. Maar dan zonder islam, want die is daar niet.

 

Aruba is juist sindsdien verbeterd, meer service gericht vanwege US invloeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Robin Westhof:

Ik had eigenlijk begrepen dat we het op dit forum (helaas) officieel niet meer over dit soort zaken mogen hebben.....

Anders heb ik ook nog wel het een en ander te melden. 😉

 

Klopt inderdaad Robin. Dit gaat totaal niet meer over het hoofdonderwerp van deze topic en het is inmiddels een discussie geworden wat ook niet meer gaat over het hoofdonderwerp van forum. Hoort hier dus niet thuis. Zullen we het daarom maar hier bij laten en terugkeren naar de set mooie foto's waar Martin deze topic mee begon.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.