Spring naar bijdragen

Nieuwe frequenties lpam er bij!


andre ph5c

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Ik ben toch wel benieuwd hoe door Agentschap Telecom omgegaan zal worden met de frequentie 819 kHz. Deze frequentie zou in heel Nederland beschikbaar zijn, maar dat geeft uiteraard problemen met de frequentie 828 kHz.

 

Piet.

Helemaal correct Piet. En daar komt 900 bij die pal naast 891 ligt, en laat ik nou net en 828 en 891 hebben, wat een toeval weer.

Ik had gevraagd om meer ruimte in het hoge deel van de band, dicht bij 1584. Niks dus.

De hoogste is 1467, zou op zich kunnen maar hier gaat Radio Monte Carlo met Trans World Radio s avonds met 1000 kW overheen + naast 1458, met een keihard signaal uit London UK (Laika Radio)

Dus moet ik eigenlijk weer bezwaar maken,  en dat begint met uitzoeken hoe dit als een besluit is op te vatten, enz enz.

Ik wordt er zo moe van, zo oneindig moe, wie gaat nou eens AT onder curatele stellen, Tweede Kamer doe wat. Moties alleen zijn niet genoeg, ze trekken zich nergens wat van aan. Er zijn al 3 moties geweest de afgelopen jaren die ze tot de orde roept als het gaat om de radiosector.

Hier nog maar eens de laatste

 

 

Motie Weverling-Sjoerdsma.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei ruudam:

Ik wordt er zo moe van, zo oneindig moe, wie gaat nou eens AT onder curatele stellen, Tweede Kamer doe wat. Moties alleen zijn niet genoeg, ze trekken zich nergens wat van aan. Er zijn al 3 moties geweest de afgelopen jaren die ze tot de orde roept als het gaat om de radiosector.

Hier nog maar eens de laatste

 

 

Motie Weverling-Sjoerdsma.pdf 54 kB · 8 downloads

 

De in de motie genoemde gesprekken over "een dialoog tussen de relevante marktpartijen in de radiosector" zijn momenteel gaande. Ik heb er zelf onlangs een bijgewoond en binnenkort is er weer een. Voor zover ik weet hebben er ook al gesprekken met andere partijen plaatsgevonden.

 

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Piet van der Vooren:

 

De in de motie genoemde gesprekken over "een dialoog tussen de relevante marktpartijen in de radiosector" zijn momenteel gaande. Ik heb er zelf onlangs een bijgewoond en binnenkort is er weer een. Voor zover ik weet hebben er ook al gesprekken met andere partijen plaatsgevonden.

 

Piet.

Maar gaat dat ook helpen.

Ik wordt uiteraard niet uitgenodigd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb begrepen dat aan de verschillende gesprekken momenteel deelnemen de landelijke commerciële omroepen, de niet-landelijke commerciële (FM-)omroepen, en partijen die zich bij het ministerie en AT hebben gemeld dat ze graag een (regionale of lokale FM-)frequentie zouden willen gebruiken. De gesprekken staan onder leiding van oud-staatssecretaris Medy van der Laan. Op dit moment onderzoekt AT de door met name de laatstgenoemde partijen aangedragen FM-frequenties die naar hun mening nog 'vrij' zouden zijn voor regionaal en lokaal gebruik.

bewerkt door Piet van der Vooren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Ik heb begrepen dat aan de verschillende gesprekken momenteel deelnemen .........partijen  die zich bij het ministerie en AT hebben gemeld dat ze graag een (regionale of lokale FM-)frequentie zouden willen gebruiken. 

Nou, dan zou ik toch zo in de prijzen moeten vallen, ze  weten daar meer dan hun lief is dat ik B05 wil.

20 uur geleden zei Juul:

Ah, gossie Medy van der Laan moet ook weer wat te doen hebben.

 

 

Media vd Laan voor intimi.

Wat echt triest is dat onze Medy ook al in een vorige ronde op aandringen van de Kamer dit soort gesprekken heeft geleid, heb ik nog meegemaakt.

Heeft geen hol geholpen, we zijn weer net zo ver, terug naar af en geen 200 gulden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ja triest.  En dan nu weer on topic....

 

Vanmiddag op 1467 kHz signaal uit Friesland gehoord in Noord Holland. Voor zover ik kan spotten het eerste signaal op een ' nieuwe'  frequentie. Klonk goed, tot ik in de buurt van windmolens kwam en het ruisniveau aanzienlijk omhoog ging (grrrr)

Grt Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt HA. Leuk ! Ik ontving hem ook in de auto tot ongeveer 10km ten noorden van Alkmaar. Zuidelijker was er weinig meer van te maken. Maar toch, mooi bereik. Wel 'grappig'  dat ik bij verschillende windmolenparken (op toch nog redelijke afstand) een verhoogd ruisniveau had. Die dingen storen dus enorm.   

Ze hebben het wel snel voor elkaar. De andere ' nieuwe'  frequenties zijn nog niet in gebruik. 

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Iets meer dan 50 kHz naar boven, kan niet zo moeilijk zijn.

Iets minder C, iets minder L (dus iets korter) hier en daar.

 

Als ik weer iets beter ben gaan we eens kijken of we van 1584 naar 1467 kunnen,  iets meer dan 100 kHz, dus iets meer C, iets meer L (iets langer), lekker prutsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.