Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Filmpje RNI

Featured Replies

Geplaatst

Ik kwam  bij het zoeken in ons archief een stukje film tegen dat Ruud Doets ooit maakte.

Je ziet dat de  collega's van RNI bij ons op werkbezoek waren geweest. De enige die ik herken is Nico Steenbergen. Ik heb inmiddels hem dit stukje ook gestuurd.

Wie herkent de andere RNI mensen?

Juul

film : © Stichting Norderney.

https://pixeldrain.com/u/bdKNC8RY RNI op bezoek met Nico.mov

Geplaatst
2 uur geleden zei Juul:

Ik kwam  bij het zoeken in ons archief een stukje film tegen dat Ruud Doets ooit maakte.

Je ziet dat de  collega's van RNI bij ons op werkbezoek waren geweest. De enige die ik herken is Nico Steenbergen. Ik heb inmiddels hem dit stukje ook gestuurd.

Wie herkent de andere RNI mensen?

Juul

film : © Stichting Norderney.

https://pixeldrain.com/u/bdKNC8RY RNI op bezoek met Nico.mov

Juul,

In het begin, van de drie heren de middelste Arend Langeberg dacht ik.

Nico.

Geplaatst
3 uur geleden zei Juul:

Ja Nico, da's Arend dat wist ik (natuurlijk)

Ja ik dacht al! maar je doelde op de personen in de sloep.

Nico.

bewerkt door nchuijg

Geplaatst
22 uur geleden zei Juul:

Je ziet dat de  collega's van RNI bij ons op werkbezoek waren geweest.

Juul,

Waren er ook 'werkbezoeken' van  de Mi Amigo medewerkers? Dus  van Radio Caroline, Atlantis en Mi Amigo?  

Overigens een leuk filmpje dat een goede impressie geeft hoe gemoedelijk de medewerkers van concurrerende  radioschepen met elkaar omgingen. 

Doet me denken aan de tijd in het Engelse Knock Deep waar de schepen van de stations van Radio Caroline/Monique en Laser 558 vlak bij elkaar lagen(1984-1985). Ook toen waren er over en weer bezoekjes met de rubberboot .Zie foto met Laser dames Jessy Brandon en Holly Michaels op weg naar de Ross Revenge .  

En de bezoeken aan boord waren zeer gezellig, vooral door de  alcoholische versnaperingen...

Geen enkele vorm van vijandigheid. Ik zie nog niet zo snel Ajax fans gemoedelijk naar Feijenoord supporters  gaan...

Salut

Leendert

IMG_0374.JPG

bewerkt door Leendert Vingerling

Geplaatst
  • Auteur

Ja hoor Leendert, er werden over en weer "werkbezoeken" gebracht.  Zoals hier van Cees Manintveld bij Andy Archer.

Waar het was weet ik niet......(Caroline, Mi Amigo).............

En Ruud Doets heeft ook veel van die bezoeken gefilmd.

screen 47.jpg

En hier waren de collega's van RNI op bezoek op de Norderney.

Vlnr:

Hans van Velsen  technicus

Nico steenbergen (RNI)

Arend Langenberg  nieuwslezer

Leo van der Goot (RNI)

Ruud Doets  technicus

Marc van Amstel (RNI)

Rein Ruitenbeek  technicus

Hans Hoogendoorn (Hans ten Hooge – RNI)

screen 47b.jpg

En hier waren Tom Mulder en Hans van Velsen  op bezoek bij RNI.

screen 47c.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst

Hartelijk dank voor het delen van dit filmpje, Juul! Voor mij als RNI fan zijn dit bijzondere beelden.

Ik vraag me of op de slanke persoon met half korte broek en zwart haar tot op de schouders niet Peter Chicago zou kunnen zijn. Mogelijk is er iemand op het forum die Peter kent uit de periode (ik schat) 1972, die kan kijken of dat klopt?

Geplaatst
1 uur geleden zei Ben:

Hartelijk dank voor het delen van dit filmpje, Juul! Voor mij als RNI fan zijn dit bijzondere beelden.

Ik vraag me of op de slanke persoon met half korte broek en zwart haar tot op de schouders niet Peter Chicago zou kunnen zijn. Mogelijk is er iemand op het forum die Peter kent uit de periode (ik schat) 1972, die kan kijken of dat klopt?

Daar dacht ik ook aan.

Geplaatst
11 uur geleden zei Ben:

Mogelijk is er iemand op het forum die Peter kent uit de periode (ik schat) 1972, die kan kijken of dat klopt?

Ik ken hem niet van de periode van 1972,  maar vanaf 1983.

Een mens verandert niet zijn 'maniertjes' en daar kan ik aan zien dat het  inderdaad Peter Chicago is. Het in de handjes wrijven, de armen over elkaar  en de wat houterige motoriek zijn duidelijk herkenbare trekken.

Het moet ergens in de zomer van 1972 zijn geweest, omdat  mede bezoeker Arnold Layne(=Roger Scott) pas in april 1972 voor RNI ging werken. Chicago zat  in september al op de Mi Amigo, die ook voor de kust van Scheveningen werd 'geparkeerd'.

Bijgaand een foto van Chicago in de studio aan boord van de MEBO 2  met Tony Allan en Terry Davis.

Foto is van Paul May

http://www.offshoreradio.co.uk/album103a.htm

Salut

Leendert

pmay21.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling

Geplaatst
17 uur geleden zei Juul:

Ja hoor Leendert, er werden over en weer "werkbezoeken" gebracht.  Zoals hier van Cees Manintveld bij Andy Archer.

Waar het was weet ik niet......(Caroline, Mi Amigo).............

En Ruud Doets heeft ook veel van die bezoeken gefilmd.

screen 47.jpg

Dat is inderdaad aan boord van de Mi Amigo, Juul.

Piet.

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.