Geplaatst 26 november 20196 jr. 3 uur geleden zei Vincent: Delmare-19790617-1030-1130-WillemWeerstand-AbSurd-AbsurdShow Willem Weerstand was de bijnaam die Kees 'Kaas' Mulder had gegeven aan Johan Rood de Belgische zendertechnicus. Waarom hij dit half uurtje op zondagochtend presenteerde zou ik niet meer weten. Er waren voldoende discjockey's aan boord. Johan doet het voorkomen alsof hij in Montemarcello(bij La Spezia) in Italie de uitzending verzorgt. Kan het niet meer navragen, want Johan is eerder dit jaar overleden. Ook aan Rob van der Meer(Rob Stouten) die het programma na de Absurd show presenteerde hoef ik niets meer te vragen, want hij is in november 1993 overleden aan de gevolgen van een hart infarct. https://www.mediapages.nl/zeezenders/radio-delmare/199-rob-van-der-meer-overleden Delmare begint op het verhaal van de tien kleine negertjes te lijken. https://historiek.net/tien-kleine-negertjes-kinderliedje-tekst/87199/ Salut Leendert
Geplaatst 26 november 20196 jr. Ik had altijd gedacht dat Ab Surd een dj op zich was. Waar op dit forum vind ik de ganse geschiedenis over Delmare terug? Dank alweer, Vincent, voor het plaatsen van dit programma.
Geplaatst 26 november 20196 jr. Iets wat ik me altijd afgevraagd heb: Ab Surd is dit een typetje van John Anderson?
Geplaatst 28 november 20196 jr. Op 27-11-2019 om 00:31 zei bert ree: Iets wat ik me altijd afgevraagd heb: Ab Surd is dit een typetje van John Anderson? Het was ook John Anderson(Jan Kat). Officieel heet het programma 'Platenpraat' gepresenteerd door Ab Surd. Het programma was een mix van de 'Dick voor mekaar show' en Henk van Dorp's' Help er zit een Olifant in de tram'. Programma's die de grenzen van het betamelijke opzochten en bewust over de schreef gingen. Het is in alle eerlijkheid natuurlijk een onbeluisterbaar kwartier op een 'prime-time' tijdstip. Maar ja, Jan was de grote vriend en financier van Gerard van Dam en mocht zijn gang gaan. Niet ongebruikelijk: Pro quid pro(voor wat, hoort wat). Ik heb Jan zeer intensief meegemaakt toen we Gerard van Dam in Hongarije opzochten. Het was een emotioneel weerzien. Oudere mannen, waarvan Jan Julius Kat 130 kilo woog en nog geen 50 meter kon lopen en Gerard nog geen 100 meter kon wandelen. We hebben dus veel stil gezeten en veel gepraat .En bij toeval ook nog een video opname gemaakt. Dat was niet echt de bedoeling. Jan en ik wilden dat Gerard slechts een paar minuten iets tot de zeezenderwereld zei. Het werd een onvoorbereid interview van bijna 40 minuten, die door Alex van de Hoek uitstekend is bewerkt. Salut Leendert 28 november 20196 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 29 november 20196 jr. Op 26-11-2019 om 11:56 zei Leendert Vingerling: Willem Weerstand was de bijnaam die Kees 'Kaas' Mulder had gegeven aan Johan Rood de Belgische zendertechnicus. Waarom hij dit half uurtje op zondagochtend presenteerde zou ik niet meer weten. Er waren voldoende discjockey's aan boord. Johan doet het voorkomen alsof hij in Montemarcello(bij La Spezia) in Italie de uitzending verzorgt. Kan het niet meer navragen, want Johan is eerder dit jaar overleden. Ook aan Rob van der Meer(Rob Stouten) die het programma na de Absurd show presenteerde hoef ik niets meer te vragen, want hij is in november 1993 overleden aan de gevolgen van een hart infarct. https://www.mediapages.nl/zeezenders/radio-delmare/199-rob-van-der-meer-overleden Delmare begint op het verhaal van de tien kleine negertjes te lijken. https://historiek.net/tien-kleine-negertjes-kinderliedje-tekst/87199/ Salut Leendert Johan deed in juni hier alsof hij in Italië zat. Toen hij helemaal alleen de programma's verzorgde zat hij de ene dag ook in Italië te presenteren en de andere dag zouden de lijken aanspoelen omdat er lege blikken geopend moesten worden. Je bleef luisteren naar Johan om te weten wat er nu weer zou gebeuren. Het avontuur was te kort in die zomer van 1979. Johan, Jan en Gerard alle drie te vroeg heengegaan. Gelukkig hebben we opnames om opnieuw te luisteren.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.