Geplaatst 25 augustus 20205 jr. Sha na na – Rock and Roll is here to stay. Het nummer kennen de ouderen onder ons vooral in de eerste uitvoering, die van Danny and the Juniors. In 1969 werd het nummer opgepikt door de Amerikaanse doo wop groep ‘Sha na na’. Het nummer kwam, in een live uitvoering, op de gelijknamige lp uit. Op 1.54 begint een instrumentaal gedeelte dat werd gebruikt in augustus 1971 voor de promotiespot op Radio Veronica ‘Heb jij al van 192 gehoord’. Dit om wat later het Veronicablad werd in de markt te zetten. Let op de toenmalige prijs; Slechts 45 cent! Sha na na - Rock and Roll is here to stay. The song is familiar to the elderly among us especially in the first performance, that of Danny and the Juniors. In 1969 the song was picked up by the American doo wop group 'Sha na na na'. The song, in a live performance, came out on the album of the same name. On 1.54 starts an instrumental part that was used in August 1971 for the promotion spot on Radio Veronica 'Have you heard of 192'. This is in order to introduce a magazine what would become the Veronicablad later.. Note the price at the time; only 45 cents! https://filesender.surf.nl/?s=download&token=ea03d43c-d728-4391-8a90-687d835dfbdf
Geplaatst 27 augustus 20205 jr. Inderdaad Will, Daar ken ik ze ook van. Maar vond het helemaal niks.......................... 27 augustus 20205 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 28 augustus 20205 jr. 12 uur geleden zei Juul: Inderdaad Will, Daar ken ik ze ook van. Maar vond het helemaal niks.......................... Tja, ze hadden een grappige podiumact, maar ik moet toegeven dat die muziek maar een slap aftreksel was van de prachtige doo-wopmuziek die tien jaar eerder werd gemaakt.
Geplaatst 29 augustus 20205 jr. Op 27-8-2020 om 20:55 zei Will Stevens: En van Woodstock natuurlijk! En een latere generatie ook van Grease! https://www.bing.com/videos/search?q=sha+na+na+grease&&view=detail&mid=C34373C392604CA6B40EC34373C392604CA6B40E&&FORM=VDRVSR Op 28-8-2020 om 09:57 zei Will Stevens: Tja, ze hadden een grappige podiumact, maar ik moet toegeven dat die muziek maar een slap aftreksel was van de prachtige doo-wopmuziek die tien jaar eerder werd gemaakt. Doo wop was in de late sixties en vroege seventies vooral een gimmick. Ze liepen wat dat betreft wel een paar jaar voor op acts als Mud en Showaddywaddy. 29 augustus 20205 jr. bewerkt door rauhfaser
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.