Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezender Capital Radio strandde 50 jaar geleden bij Noordwijk

Featured Replies

Geplaatst

Wat foutjes in het artikel, maar er wordt wel over geschreven.

"NOORDWIJK - 'Vier vrouwen zaten er op, een hond en de schipper. Maar de schipper bleef aan boord.' Jo van der Lippe uit Noordwijk weet nog precies hoe hij als jong broekie bij de KNRM uitvoer om de opvarenden te redden van de King David, het zendschip van zeezender Capital Radio. Het schip was in nacht van 9 op 10 november 1970 tijdens een noordwesterstorm losgeslagen van zijn anker en de schipper kreeg de motor niet aan de praat."

https://www.omroepwest.nl/nieuws/4154432/Zeezender-Capital-Radio-strandde-50-jaar-geleden-bij-Noordwijk

Geplaatst
54 minuten geleden zei Juul:

Leuk gevonden Robin.

Maar ja, weer een merkwaardige "vergissing-onnauwkeurigheid".

screen 475.jpg

Het klopt toch wel, Juul. Want met Noordzee wordt in dit geval Radio Noordzee vanaf het REM-eiland bedoeld, niet vanaf de Mebo 2.

Ik heb overigens een paar correcties op het artikel naar Omroep West gestuurd, en een aantal daarvan is nu ook in het artikel verwerkt. 

Piet.

Geplaatst
6 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Het klopt toch wel, Juul. Want met Noordzee wordt in dit geval Radio Noordzee vanaf het REM-eiland bedoeld, niet vanaf de Mebo 2.

Ik heb overigens een paar correcties op het artikel naar Omroep West gestuurd, en een aantal daarvan is nu ook in het artikel verwerkt. 

Piet.

Maar ze halen Noordzee REM en Noordzee Mebo 2 door elkaar.

Er wordt gesuggereerd dat de Mebo 2 Noordzee de Tros voortbracht, en dat was natuurlijk de REM.

De Noordzee Radio's verwisseling wordt vaak gemaakt.

Ik kwam laatst een bericht tegen waarop iemand trots was dat Veronica, Caroline en Noordzee op zijn radio schaal stond.

Hij wist niet dat de schaal nog unieker was dan hij dacht, aan de positie op de schaal was te zien dat het om REM Noordzee ging. Maar 3 maanden gezonden.

Geplaatst
20 minuten geleden zei ruudam:

Maar ze halen Noordzee REM en Noordzee Mebo 2 door elkaar.

Er wordt gesuggereerd dat de Mebo 2 Noordzee de Tros voortbracht, en dat was natuurlijk de REM.

De Noordzee Radio's verwisseling wordt vaak gemaakt.

Ik kwam laatst een bericht tegen waarop iemand trots was dat Veronica, Caroline en Noordzee op zijn radio schaal stond.

Hij wist niet dat de schaal nog unieker was dan hij dacht, aan de positie op de schaal was te zien dat het om REM Noordzee ging. Maar 3 maanden gezonden.

Er wordt niets gesuggereerd

Geplaatst

Het is nog niet helemaal duidelijk gesteld in het artikel.

Beter is de naam REM te laten vallen bij Noordzee, dan is er geen misverstand meer. De REM is een bekend begrip, zeker in het Omroep West gebied.

Geplaatst

Nou vooruit dan. Ik heb  eens een CD samengesteld in 1999.  Ter gelegenheid van 35 jaar TROS en de oprichting met een verwijzing naar TV en Radio.

Freek Simon en Edwin Diergaarde spraken tekst in. Ik heb de zaak gelardeerd met audio die ik van de originele REM audio banden haalde die ik in de TROS kelder vond.

Hier de opzet die ik maakte en Herman Dales ging de zaak in de MAC monteren.

En het stukje audio.

intro.jpg

https://pixeldra.in/u/nDdweqEy

En nog stuk  lees voer uit 1964

https://pixeldra.in/u/SXXDjZw6

bewerkt door Juul

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.