Spring naar bijdragen

Mijn "klik" met Amerikaanse radio


Ben

Aanbevolen berichten

Op 22-7-2021 om 19:50 zei Juul:

Mooi verhaal Ben. Gelukkig zijn je verhalen opnamen er nog.  Ik heb genoten.

 

PTI is "deskundig" de nek omgedraaid. Helaas.

Was geloof ik operatie Centurion........................

PTI is samen gegaan met AT&T onder de naam AT&T & Philips Telecommunications, afgekort APT. Later verdween Philips en werd het AT&T. Dat moes top een gegeven moment gesplitst worden en toen werden we Lucent Technologies. Weer later een "merger or equals' met Alcatel wat resulteerde in Alcatel-Lucent. En dat werd later overgekocht door Nokia en dat zijn we nu nog steeds.

PTI en Philips gingen ergens samen in 1984, toen ik nog op de Philipsschool zat, Operatie Centurion is van 1990

bewerkt door Peter Vrakking
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Peter Vrakking:

PTI is samen gegaan met AT&T onder de naam AT&T & Philips Telecommunications, afgekort APT. Later verdween Philips en werd het AT&T. Dat moes top een gegeven moment gesplitst worden en toen werden we Lucent Technologies. Weer later een "merger or equals' met Alcatel wat resulteerde in Alcatel-Lucent. En dat werd later overgekocht door Nokia en dat zijn we nu nog steeds.

PTI en Philips gingen ergens samen in 1984, toen ik nog op de Philipsschool zat, Operatie Centurion is van 1990

 

Wij hoorden tijdens de afgelopen nieuwjaarsreceptie dat we met ons wereldwijde marktaandeel van 70-75% (in eiersorteer en verpakkingsmachines) er voor moeten waken "niet de nieuwe Nokia te worden" 🙂 

 

Blijft een mooi verhaal Ben!

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Peter Vrakking:

PTI is samen gegaan met AT&T onder de naam AT&T & Philips Telecommunications, afgekort APT. Later verdween Philips en werd het AT&T. Dat moes top een gegeven moment gesplitst worden en toen werden we Lucent Technologies. Weer later een "merger or equals' met Alcatel wat resulteerde in Alcatel-Lucent. En dat werd later overgekocht door Nokia en dat zijn we nu nog steeds.

PTI en Philips gingen ergens samen in 1984, toen ik nog op de Philipsschool zat, Operatie Centurion is van 1990

 

 

Waren Ad Bouman en ik je 20 jaar voor Peter op de Philipsschool. Op de Lindenheuvel voor de praktijk.  Achter ons zat Rens & Rens. Villa is er niet meer.  Theorie op de Larenseweg.

 

En zo kwam ik in aanraking met Ad die al heel fanatiek via een oom USA opnamen kreeg op een bandje. En toen gingen we radioootje spelen bij hem thuis in A'dam-Oost.

De bandjes heeft Ad nog steeds.( ik wil ze niet meer horen......................)

 

 

1.jpg

2.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Please login or register to see this link.

 

 

 

Please login or register to see this link.

 

 

Maar we - ik dwaal af.................."terug naar de muziek". Veronica was er toen al.

 

En................WABC.

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Juul:

Dat was toch de winter van 1963 ?. Was een drama. Heel Hilversum lag onder een meter sneeuw.

Winter van 62 / 63.

Was even een halfjaartje in Nederland vanuit Aruba. Aug - Feb

Ik vond het wel wat fris, en dacht dat dit een normale winter was, maar alles beter dan die eeuwigdurende hitte van 30 graden.

Je kon bijna naar de Veronica lopen........de zoute zee was zelfs bevroren, een stukje maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Juul:

Please login or register to see this link.

 

 

 

Please login or register to see this link.

 

 

Maar we - ik dwaal af.................."terug naar de muziek". Veronica was er toen al.

 

En................WABC.

 

 

Leuk Juul.

Ik herken geen enkele plaat tot nu toe (na ca 10 min luisteren) 

Was in 62 ook in NYC, helaas geen zakradiootjer bij me toe (had je die toen al?) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.