Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Wat ik van vroeger heb over gehouden?

Niets tastbaars, geen banden en geen foto's al het geld ging op aan zenders en drank.

Nu heb ik wel eens, had ik maar ......

Zo af en toe duiken er opnamen van anderen op, met geluid van radio Rozetta.

En dan denk ik wel, jaaa daar was ik een klein deeltje van 👍

Heel mooi om te zien hoe dit bewaard is geworden Juul, petje af voor iedereen.

Theo

Geplaatst

Tja, ik heb ook niets bewaard, alhoewel er ligt nog een mixertje hier wat ik toen gebruikt hebt. Het vinyl heeft het nog lang uitgehouden maar nam zoveel plaats in beslag dat het naar een andere eigenaar is toe gegaan. Maar de herinneringen zijn er nog wel.

Af en toe denk ik wel eens goh als ik dat toen geweten had ................

Juul complimenten voor het archief en het werk wat je eraan gedaan hebt en nog doet.

Geplaatst
  • Populair bericht

Dank je Juul. Leuk om te lezen, complimenten en dank voor het conserveren.

Ik heb teveel bewaard volgens mijn echtgenote, maar dat mag en is geen issue. Het staat soms alleen "letterlijk" tussen ons in. Kasten vol met honderden bandrecorderbanden van alle afmetingen, cassettes, DAT-jes, DVD's, CD's, MD's, videobanden. Veel vanaf 1970 zelf opgenomen, veel geruild en veel gekocht.

Van alles is al gedigitaliseerd, vooral door Ben, maar er ligt ook nog van alles, ook geluidsdragers waar geen hint van de inhoud opstaat. En dan nog zo'n file "overig" waar ik al jaren even snel iets parkeer onder het mom "komt wel". Maar daar zitten nu ook alweer 1180 bestanden in 🙂.

Naast bovenstaande natuurlijk nog de enorme verzameling offshore bladen en blaadjes van Freewave tot Baffle en van Delmare tot FRM, jingle machines uit Playa de Aro en als laatste aanwinst de Norderney replika van Hans Hettelder. 

Genoeg te doen dus nog.

Norderney1.jpg

bewerkt door Albatrosstudio

Geplaatst

Inderdaad, petje af!

Het archiveren kost veel tijd, vraag geduld, precisie en kritisch (klopt het wel wat daar staat) zijn. Ik doe het je niet na. Hoewel ik veel respect heb voor de manier waarop je het gedaan hebt, ik zou het zelf niet kunnen. Ik heb daar 't geduld niet voor. Ik ben heel blij met "Cathy", waarin (automatisch) alle files, die ik op m'n vele HDs heb staan kan terugvinden (althans als Cathy de HD heeft ingelezen). Misschien ben ik wel meer een verzamelaar dan een archivaris want je weet wat ze zeggen over de verzamelaar "De verzamelaar ziet vooral wat hij nog niet heeft" 🤨

Als het bij mij niet op een HD staat, dan weet ik van 't bestaan niet af en dat is soms best wel lastig.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Update.

Mede forum lid Douwe maakte mij net opmerkzaam op een "foutje" dat in onze dBase is geslopen.

Het stukje tekst waarin ik schrijf dat het laatste nws etc. om 16.30 plaats vond is natuurlijk fout. Dat moet 17.30 zijn.

Ik zie dat ik dat in 2009 in de dBase getypt heb. En na 13 jaar komt zoiets boven water.....hi.

Iedereen, Ad en Niels hebben daar ook over heen gelezen.

Ik heb inmiddels de dBase aangepast.

Ter info. Ik heb het in 2019 oorspronkelijk geschreven voor B&G in Hilversum. Om uit te leggen hoe we dat gedaan hebben.

Daar hebben ze veel mensen die zoiets doen en wij met z'n 3en. En zonder "salaris".

Alles voor de geschiedenis!

4 uur geleden zei Ben:

Inderdaad, petje af!

Het archiveren kost veel tijd, vraag geduld, precisie en kritisch (klopt het wel wat daar staat) zijn. Ik doe het je niet na. Hoewel ik veel respect heb voor de manier waarop je het gedaan hebt, ik zou het zelf niet kunnen. Ik heb daar 't geduld niet voor. Ik ben heel blij met "Cathy", waarin (automatisch) alle files, die ik op m'n vele HDs heb staan kan terugvinden (althans als Cathy de HD heeft ingelezen). Misschien ben ik wel meer een verzamelaar dan een archivaris want je weet wat ze zeggen over de verzamelaar "De verzamelaar ziet vooral wat hij nog niet heeft" 🤨

Als het bij mij niet op een HD staat, dan weet ik van 't bestaan niet af en dat is soms best wel lastig.

Ja, Ben.

Bij mij heeft altijd onze geschiedenis voorop gestaan. Da's een andere benadering dan de meeste mensen hier die "alles sparen".  Ik download ook geen andere zaken of het moet over Big L en WABC gaan.

Maar ja, ik had voor geschiedenis ook een 9 op school.

Dit de tape waarop techn Sytze Gardenier een paar dagen voor 31aug het item met nws en de namen  van Cees Manintveld op nam en dat wij monteerden in het laatste uur.

Trouwens gek om net in dat laatste uur weer de stem van m'n moeder te horen.

Ze kwam langs in de studio en Lex duwde haar een microfoon onder haar neus. 

Zij overleed in 2008 op 98 jarige leeftijd  in Laren nh.

namen.jpg

bewerkt door Juul

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.