Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Reclame voor De Lach, wanneer werd die uitgezonden?

Featured Replies

Geplaatst

Op RNI (en mogelijk ook op Veronica) draaiden reclames voor de Lach, ingesproken door één van de Lutz-en en eindigend op "Doe 's iets leuk koop een Lach" door een hoog stemmetje.

Verder wordt ook de prijs van het blad genoemd : Fl 1.65

Omdat ik me afvraag wanneer die reclame's werden uitgezonden heb ik 's zitten googlen. De laatste Lach kwam uit op 7 April 1972 en heel 1971 en 1972 kostte dat blad Fl 1.25, met uitzondering van een dubbeldik nummer eind 1971 dat Fl 1.85 kostte (meen ik ontcijferd te hebben). Ik heb dus geen idee wanneer dat blad werd uitgebracht terwijl het Fl 1.65 kostte in de periode Februari 1971 - September 1974. Wie weet wanneer deze reclames werden uitgezonden?

Geplaatst

Ha Ben,

Dat was in 1973. De Lach maakte toen een doorstart onder de naam De Nieuwe Lach. 9 maart 1973 verscheen het 1e nummer. (1e jaargang nummer 1 staat er op), 19 juni 1973 het 18e en laatste nummer. De prijs was inderdaad 1.65 per exemplaar.

IMG_7938.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Dankjewel, Jan! Dat is de oplossing van de puzzel, de reclames hebben op RNI dus ook in maart-juni 1973 gedraaid.

Geplaatst

Ben ik kom de reclame niet tegen in de serie reclames van Juul zitten ze wel in jou Top 50 serie verwerkt ? Blad las ik als kind in de leesmap en de plaatjes natuurlijk goed bekijken.

Geplaatst
  • Auteur

Of ze in de Top 50's verwerkt zitten weet ik niet, Jaap. Ik zal 't moeten gaan zoeken in RNI opnamen of ik ze terug kan vinden.

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor 't kijken, Juul. Het blad was maar een kort (her)leven beschoren.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.