Geplaatst 25 februari 20223 jr. Op RNI (en mogelijk ook op Veronica) draaiden reclames voor de Lach, ingesproken door één van de Lutz-en en eindigend op "Doe 's iets leuk koop een Lach" door een hoog stemmetje. Verder wordt ook de prijs van het blad genoemd : Fl 1.65 Omdat ik me afvraag wanneer die reclame's werden uitgezonden heb ik 's zitten googlen. De laatste Lach kwam uit op 7 April 1972 en heel 1971 en 1972 kostte dat blad Fl 1.25, met uitzondering van een dubbeldik nummer eind 1971 dat Fl 1.85 kostte (meen ik ontcijferd te hebben). Ik heb dus geen idee wanneer dat blad werd uitgebracht terwijl het Fl 1.65 kostte in de periode Februari 1971 - September 1974. Wie weet wanneer deze reclames werden uitgezonden?
Geplaatst 26 februari 20223 jr. 'Wie lacht niet die de mens beziet'. Ik denk bijna dagelijks aan deze zin.
Geplaatst 26 februari 20223 jr. Ha Ben, Dat was in 1973. De Lach maakte toen een doorstart onder de naam De Nieuwe Lach. 9 maart 1973 verscheen het 1e nummer. (1e jaargang nummer 1 staat er op), 19 juni 1973 het 18e en laatste nummer. De prijs was inderdaad 1.65 per exemplaar.
Geplaatst 26 februari 20223 jr. Auteur Dankjewel, Jan! Dat is de oplossing van de puzzel, de reclames hebben op RNI dus ook in maart-juni 1973 gedraaid.
Geplaatst 27 februari 20223 jr. Ben ik kom de reclame niet tegen in de serie reclames van Juul zitten ze wel in jou Top 50 serie verwerkt ? Blad las ik als kind in de leesmap en de plaatjes natuurlijk goed bekijken.
Geplaatst 27 februari 20223 jr. Auteur Of ze in de Top 50's verwerkt zitten weet ik niet, Jaap. Ik zal 't moeten gaan zoeken in RNI opnamen of ik ze terug kan vinden.
Geplaatst 27 februari 20223 jr. Auteur Bedankt voor 't kijken, Juul. Het blad was maar een kort (her)leven beschoren.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.