Geplaatst 29 mei 20232 jr. Haha, het was zeker niet als teleurstelling bedoelt maar ben altijd blij met een nieuwe uitzending 👍🏼👍🏼
Geplaatst 29 mei 20232 jr. Populair bericht Op 28-5-2023 om 14:35 zei Jochem Bootsma: Ja klopt! Ik heb voor mezelf een documentje dat vol staat met allemaal opmerkingen en kleurtjes en codes (daar snap ik zelf de helft niet eens meer van 😄), maar ik kan eens kijken of ik dat weer kan strippen en dan deel ik 'm. Verder zijn de oude lijsten die ik hier op papier heb ook ingescand door @Jan Veenstra als ik me goed herinner? Of althans, die had een digitale versie?🤔 Klopt die kopieën heb je van mij gekregen ooit. Wie er belang bij heeft graag een pm met je email. Dan stuur ik het. 9 uur geleden zei Jochem Bootsma: Het Zwarte Gat 171 - Ouijabord op Curaçao (h) (04-08-1985) Hier een aflevering uit 1985 waarin een item uit 1984 (aflevering 103) herhaald wordt. Dit is de eerste herhaling van dit onderwerp, want in 1990 (aflevering 432) is het nogmaals uitgezonden. Een uitzending daarvan staat ook op Youtube. 8 uur geleden zei Jochem Bootsma: Ah, omdat je het hoofditem al een beetje kende, doe ik er nog wel even een onbekende uitzending bij 😉😄 298 - Onderzoek naar Spookverschijnselen in Rotterdam (17-01-1988) Dit was 'm voor vandaag, enjoy!😎 Geweldig weer. Ben een paar dagen tussenuit geweest vanwege het mooie weer. Wordt weer een luistergenot. Bedankt Jochem.
Geplaatst 30 mei 20232 jr. Populair bericht Op 28-5-2023 om 09:27 zei Camal: @Jochem Bootsma toch even een vraag, op de Wikipedia pagina zijn bijna alle jaaroverzichten leeg wat betreft uitzending en onderwerp. Zijn deze ergens anders nog online te vinden? Of heb jij een compleet overzicht wat je kunt delen ? Dus het overzicht, bedoel niet dus niet de bestanden zelf 😉 Hallo @Camal zij bijlagen. Het eerste bestand (aflevering 1 t/m 270) is een HTML bestand die je kan openen met je browser. Deze kan ik niet plaatsen omdat het niet toelaat. Stuur mij een pm met je emailadres dan krijg je die van mij. De overige is betreft een jpeg. (aflevering 197 t/m 610) 30 mei 20232 jr. bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 30 mei 20232 jr. 9 minuten geleden zei Camal: Ha Jan, dank voor het delen. ik heb je mijn mailadres gestuurd via pm. Mijn reactie krijg je spoedig.
Geplaatst 31 mei 20232 jr. Beste mensen, Ik heb erg genoten van de gedeelde afleveringen van het zwart gat. Echter kon ik een paar bestanden via de link niet meer beluisteren, daar de links verlopen waren. Is er een mogelijkheid deze nog een keer te delen zodat ik deze kan beluisteren. Enorm bedankt alvast! Ben een groot fan van de afleveringen. 31 mei 20232 jr. bewerkt door sabou
Geplaatst 3 juni 20232 jr. Populair bericht Het Zwarte Gat nr. 396 - Jelle Veeman over kabouters Jelle Veeman praat over kabouters in en rondom Ter Idzard. Verder het forum op paranormaal gebied met Linda de Vries die kleuren ziet bij mensen. https://we.tl/t-b1IywMdWQJ Fijn weekend allen Groetjes Jan 3 juni 20232 jr. bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 4 juni 20232 jr. 17 uur geleden zei Jan Veenstra: Het Zwarte Gat nr. 396 - Jelle Veeman over kabouters Jelle Veeman praat over kabouters in en rondom Ter Idzard. Verder het forum op paranormaal gebied met Linda de Vries die kleuren ziet bij mensen. https://we.tl/t-b1IywMdWQJ Fijn weekend allen Groetjes Jan Enig idee van welke datum ? Zeer bedankt Jan voor deze leuke uitzending. Heb er toen veel gehoord.
Geplaatst 4 juni 20232 jr. Populair bericht Dank voor het delen Jan, deze had ik al in bezit. Misschien zelfs nog wel van YouTube gehaald. Toch bedankt!
Geplaatst 4 juni 20232 jr. Populair bericht 6 uur geleden zei martinja: Enig idee van welke datum ? Zeer bedankt Jan voor deze leuke uitzending. Heb er toen veel gehoord. Graag gedaan @martinja Helaas weet ik niet van welke datum de uitzending is. Ik vermoed eind 1989, maar misschien weet @Jochem het wel aan de hand van zijn informatie. 3 uur geleden zei Camal: Dank voor het delen Jan, deze had ik al in bezit. Misschien zelfs nog wel van YouTube gehaald. Toch bedankt! Graag gedaan @Camal Het heeft inderdaad op YouTube gestaan.
Geplaatst 5 juni 20232 jr. Populair bericht Ha, ik had deze ook al van YouTube. Maar geweldig zeg wat een verhaal over de kabouters, vuurwerkers oid. Enz. Maar dat ruimtestation is er nooit gekomen ondanks hulp van de kabouters. Jammer voor Friesland. Had vast leuk gestaan.
Geplaatst 5 juni 20232 jr. Populair bericht Hier en daar staan de Kabouters in de tuin.... Ze hebben helaas nog nooit geholpen met onderhoud van de tuin. Ze laten het massaal afweten..... Heb voor het onderhoud van de tuinen dan maar een goede tuinman in dienst genomen. Ook vrijwilligers willen best graag helpen. Maar helaas willen die Kabouters niet aan de slag gaan met hun tuin,en houden ze zich met heel andere dingen bezig Verrassend is dit niet.
Geplaatst 5 juni 20232 jr. Auteur Populair bericht Haha ja mooi 😁 Deze kabouter aflevering(en) zijn echt precies waarom ik me vol op Het Zwarte Gat heb gestort: te bizarre radio om te bedenken bijna... De uitspraken van Jelle Veeman in verschillende afleveringen van Het Zwarte Gat gaan echt heel ver 😅 Intrigerend tegen beter (denken te) weten in, zeg maar 😉 5 juni 20232 jr. bewerkt door Jochem Bootsma
Geplaatst 6 juni 20232 jr. Populair bericht 16 uur geleden zei Moby: Hier en daar staan de Kabouters in de tuin.... Ze hebben helaas nog nooit geholpen met onderhoud van de tuin. Ze laten het massaal afweten..... Heb voor het onderhoud van de tuinen dan maar een goede tuinman in dienst genomen. Ook vrijwilligers willen best graag helpen. Maar helaas willen die Kabouters niet aan de slag gaan met hun tuin,en houden ze zich met heel andere dingen bezig Verrassend is dit niet. Je bent toch wel lief voor ze? 🤣🤣
Geplaatst 7 juni 20232 jr. On 6/3/2023 at 5:30 PM, Jan Veenstra said: Het Zwarte Gat nr. 396 - Jelle Veeman over kabouters Jelle Veeman praat over kabouters in en rondom Ter Idzard. Verder het forum op paranormaal gebied met Linda de Vries die kleuren ziet bij mensen. https://we.tl/t-b1IywMdWQJ Fijn weekend allen Groetjes Jan Heel erg bedankt! Ik miste deze al, want deze stond voorheen op youtube, maar is door de uploader later weer verwijderd.
Geplaatst 7 juni 20232 jr. Populair bericht 7 uur geleden zei Sootje: Heel erg bedankt! Ik miste deze al, want deze stond voorheen op youtube, maar is door de uploader later weer verwijderd. Met alle liefde gedaan. @Sootje Beste @Jochem Bootsma HZG heeft ooit een uitzending gemaakt over de vier in 1640 verdwenen Minderboeders of paters in de mergelgrotten van Maastricht. Ik durf het haast niet te vragen, maar ik denk dat dit ook de wens is van @Camal, Zou je die hier willen plaatsen om te beluisteren? Ik denk dat net als ik, velen je dankbaar zijn. Is een mooie spannende uitzending. Alvast heel veel dank. 7 juni 20232 jr. bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 8 juni 20232 jr. Populair bericht On 1/24/2023 at 8:02 PM, Jochem Bootsma said: Ik heb trouwens (als er iemand is die dat leuk vindt...) een afspeellijst gemaakt met achtergrondmuziek uit Het Zwarte Gat. Wordt af en toe door mij geupdate als er belangrijke muziek blijkt te ontbreken. De lijst is hier te vinden: Hoi Jochem, ik wilde jou nog heel erg bedankt voor deze mooie muzieklijst. Los van de meer bekendere nummers zoals de intro en muziek van Vangelis, was veel muziek qua artiest en titel mij onbekend. Soms lieten de zwartegatters hinten vallen (zoals: Dit was mooie muziek van...), maar heb jaren mij afgevraagd welke nummers dat allemaal waren. Waar haal jij de muziek informatie vandaan? Heb jij toevallig een lijst ervan?
Geplaatst 8 juni 20232 jr. Populair bericht Op 7-6-2023 om 20:12 zei Jan Veenstra: Met alle liefde gedaan. @Sootje Beste @Jochem Bootsma HZG heeft ooit een uitzending gemaakt over de vier in 1640 verdwenen Minderboeders of paters in de mergelgrotten van Maastricht. Ik durf het haast niet te vragen, maar ik denk dat dit ook de wens is van @Camal, Zou je die hier willen plaatsen om te beluisteren? Ik denk dat net als ik, velen je dankbaar zijn. Is een mooie spannende uitzending. Alvast heel veel dank. Zou ik zeker leuk vinden, eigenlijk is alles welkom. Maar spannende uitzendingen, zeker die van kastelen en grotten zijn meer dan welkom. 8 juni 20232 jr. bewerkt door Camal
Geplaatst 8 juni 20232 jr. Auteur Populair bericht Op 7-6-2023 om 20:12 zei Jan Veenstra: Met alle liefde gedaan. @Sootje Beste @Jochem Bootsma HZG heeft ooit een uitzending gemaakt over de vier in 1640 verdwenen Minderboeders of paters in de mergelgrotten van Maastricht. Ik durf het haast niet te vragen, maar ik denk dat dit ook de wens is van @Camal, Zou je die hier willen plaatsen om te beluisteren? Ik denk dat net als ik, velen je dankbaar zijn. Is een mooie spannende uitzending. Alvast heel veel dank. Ik moest even denken, want het zit net iets anders in elkaar. Het stuk over de monniken is eigenlijk niet eens het main item van de aflevering en komt pas in het tweede deel aan bod! Maar ik denk dat je aflevering 421 bedoelt 🙂 Mooie bijvangst naast dit verzoek is dan een (vaak door fans zo geliefd) spookkasteel 😉 Hierbij dan: https://we.tl/t-OO8ISKpSA5 (paar minuutjes na jouw berichtje Camal, haha!) 12 uur geleden zei Sootje: Hoi Jochem, ik wilde jou nog heel erg bedankt voor deze mooie muzieklijst. Los van de meer bekendere nummers zoals de intro en muziek van Vangelis, was veel muziek qua artiest en titel mij onbekend. Soms lieten de zwartegatters hinten vallen (zoals: Dit was mooie muziek van...), maar heb jaren mij afgevraagd welke nummers dat allemaal waren. Waar haal jij de muziek informatie vandaan? Heb jij toevallig een lijst ervan? Wat betreft de playlist met muziek van Het Zwarte Gat: ik ben met apps die muziek herkennen een heleboel te weten gekomen en die nummers heb ik bij elkaar gezet. De lijst wordt nog steeds aangevuld, dus af en toe eens spieken daar kan lonen 🙂 Er is verder geen lijst met muziek (achtergrondmuziek of gedraaide nummers) uit de afleveringen. Die zou ik dan moeten maken, maar dat heeft geen prioriteit. 8 juni 20232 jr. bewerkt door Jochem Bootsma
Geplaatst 9 juni 20232 jr. 14 uur geleden zei Camal: Zou ik zeker leuk vinden, eigenlijk is alles welkom. Maar spannende uitzendingen, zeker die van kastelen en grotten zijn meer dan welkom. Vind ik ook een van de mooiste uitzendingen @Camal 14 uur geleden zei Jochem Bootsma: Ik moest even denken, want het zit net iets anders in elkaar. Het stuk over de monniken is eigenlijk niet eens het main item van de aflevering en komt pas in het tweede deel aan bod! Maar ik denk dat je aflevering 421 bedoelt 🙂 Mooie bijvangst naast dit verzoek is dan een (vaak door fans zo geliefd) spookkasteel 😉 Hierbij dan: https://we.tl/t-OO8ISKpSA5 (paar minuutjes na jouw berichtje Camal, haha!) Wat betreft de playlist met muziek van Het Zwarte Gat: ik ben met apps die muziek herkennen een heleboel te weten gekomen en die nummers heb ik bij elkaar gezet. De lijst wordt nog steeds aangevuld, dus af en toe eens spieken daar kan lonen 🙂 Er is verder geen lijst met muziek (achtergrondmuziek of gedraaide nummers) uit de afleveringen. Die zou ik dan moeten maken, maar dat heeft geen prioriteit. Allereerst heel veel dank @Jochem Bootsma voor de prachtige uitzending. Ik weet bijna zeker dat voor de uitzending met de spook in de Mergelgrotten van de St. Pietersberg in Maastricht, HZG eens eerder op bezoek is geweest in de grotten. Volgens mij ging het over de verdwenen monniken. Misschien kan @Camal het zich ook herinneren. Ik kan het ook mis hebben hoor en dat het pas werd uitgezonden. Met de uitzending die je nu stuurde ben ik heel blij mee. Nogmaals heel veel dank en we blijven je dankbaar. 9 juni 20232 jr. bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 9 juni 20232 jr. Auteur Populair bericht Graag gedaan! Ja, dit verhaal over monniken in Maastricht komt er natuurlijk wel dichtbij... ik kan het zo snel anders niet bedenken. Je hebt de serie over de Pietersberg idd, en de Kazematten ook. Misschien zit het weggestopt in een van de vroege uitzendingen over een paranormale grenstocht. Ik zal er eens naar kijken. Vreemd dat het me niet bekend voor komt. Maar jij hebt het op de lijsten dus ook niet teruggevonden qua info? Ik heb flink gebladerd, maar kwam er niet uit 😄 9 juni 20232 jr. bewerkt door Jochem Bootsma
Geplaatst 9 juni 20232 jr. Super bedankt Jochem! Altijd weer blij met een “nieuwe” Ik ben niet zo op de hoogte van het hoe en wanneer. Maar wat ik mij kan herinneren is of zijn er vaker uitzendingen geweest waarin er is gezocht naar entiteiten of spoken in de een van de Mergelgrotten. Maar of dat echt zo is weet ik niet, maar in mijn beleving wel.
Geplaatst 9 juni 20232 jr. Populair bericht 4 uur geleden zei Camal: Super bedankt Jochem! Altijd weer blij met een “nieuwe” Ik ben niet zo op de hoogte van het hoe en wanneer. Maar wat ik mij kan herinneren is of zijn er vaker uitzendingen geweest waarin er is gezocht naar entiteiten of spoken in de een van de Mergelgrotten. Maar of dat echt zo is weet ik niet, maar in mijn beleving wel. Het is allemaal voor ons weer een tijdje geleden @Camal. Dankzij @Jochem Bootsma is veel van die tijd weer tot ons gekomen. Mijn dank voor Jochem is groot en ik denk ook namens velen. 7 uur geleden zei Jochem Bootsma: Graag gedaan! Ja, dit verhaal over monniken in Maastricht komt er natuurlijk wel dichtbij... ik kan het zo snel anders niet bedenken. Je hebt de serie over de Pietersberg idd, en de Kazematten ook. Misschien zit het weggestopt in een van de vroege uitzendingen over een paranormale grenstocht. Ik zal er eens naar kijken. Vreemd dat het me niet bekend voor komt. Maar jij hebt het op de lijsten dus ook niet teruggevonden qua info? Ik heb flink gebladerd, maar kwam er niet uit 😄 Ik ook niet @Jochem Bootsma Ik heb respect voor je inzet dat je dit alles ook voor ons doet. Nogmaals mijn dank.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.