Spring naar bijdragen

Radio Caroline


Juul

Aanbevolen berichten

Op 2-8-2022 om 20:49 zei Helmut:

We hadden een interessante discussie in één thread over Radio Atlantis. Daar draaide het om het zendvermogen van Atlantis in 1974. Het ging ook om het verschil tussen een en drie of vier kilowatt. Sinds maandag zend Caroline uit met de oude Nautel zender met een vermogen van 1.6 kW. Zij zelfs ronden het op en spreken van half vermogen. Wanneer zij weer met de Harris zender terug zijn is het vermogen weer terug op 4 kW.  In Wuppertal hoor ik met 1.6 kW een zwak signaal waar ik nog tussen sprak en muziek kan onderscheiden. Met 4 kW is het zo even goed beluisterbaar maar nog met veel ruis.

voor zover ik het begrepen heb sturen ze op 648 1.6 kw in om 1 kw eruit te krijgen. Met de nieuwe zender wordt 6.5 kw uitgestuurd om 4 kw over te houden. De nieuwe zender is niet gebouwd om minder dan 5 Kw uit te sturen. 

De zendmast is natuurlijk optimaal gebouwd voor de bbc op 648. De ontvangst op 648 moet duidelijk beter zijn dan in de tijd van radio atlantis vanaf de Jeanine in Duitsland.  Op 1187 khz was natuurlijk het sterkste signaal en heel wat militairen in Duitsland wilden naar atlantis luisteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn informatie werkt de nieuwe Harris zender met 6 kW om dan met 4 kW EMRP van de rondantenne af te stralen. De oude Nautel zender heeft een vermogen van 2.5 kW en gaan 1.6 kW EMRP er uit vanaf de richtantenne waar hè nu vast op is aangesloten. Natuurlijk Caroline is nu duidelijk sterker dan Atlantis in 1974 was.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.