Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

In 1970 was Spangles Muldoon (Chris Carey) een van mijn favoriete DJ's op RNI, helaas toen RNI in 1971 terug kwam was Spangles er niet bij en groot was mijn plezier toen ik hem in 1973 weer op Caroline hoorde. Een opname van de Internationale Service op 389 meter, en als ik eerlijk mag zijn, luisterde ik veel liever naar deze "Caroline" dan de Nederlandse uitzendingen op 259 meter die toen echt wat "suffer" klonken.. althans, dat is mijn mening... er zullen wel forumleden zijn die hier anders over denken, respect, ieder zijn "meug".

Een opname, in 2 delen, van Spangles Muldoon op 9 Juni 1973, het eerste deel is van 1219-1305 uur en het tweede gedeelte is van 1316-1402 uur en ook de start van Steve England zijn programma.

deel-1  https://pixeldrain.com/u/AMKasoBW

deel-2 https://pixeldrain.com/u/NvHVoHP4

Have fun 

Henk Kruize

Geplaatst

Ik herinner mij nog, de 389 m kwam goed door met alleen 10 kW. Maar jammer heeft het niet lang geduurd. Atlantis was met 385 m op de zelfde frequentie gepland maar dat werd dan 259 m. Was een geweldige tijd met 2 x Caroline, RNI en Veronica.

Geplaatst
25 minuten geleden zei Helmut:

Ik herinner mij nog, de 389 m kwam goed door met alleen 10 kW.

In Wuppertal?

Kon je ook de testuitzendingen van Radio Caroline op 389  (toen voor de Engelse kust uitzendend) ontvangen in 1975?

Geplaatst
  • Populair bericht

Henk-Anna Loog,

Mieters bedankt voor het plaatsen!😏

Helmut,

Helemaal met je eens; een GEWELDIGE tijd!

Ook bij mij, N. Nederland, kwam Caroline op 389 prima door. Ik 'zie' me nog fietsen van LTS naar huis, met m'n draagbare bij me op de fiets. Staat me vaag bij.... dat je de andere Caroline (259 audio) op de achtergrond (soms) kon horen....

Groet,

HA

Geplaatst
  • Populair bericht
vor 9 Stunden schrieb Robin Westhof:

In Wuppertal?

Kon je ook de testuitzendingen van Radio Caroline op 389  (toen voor de Engelse kust uitzendend) ontvangen in 1975?

Ik woonde toen in Erkrath, dit ligt tussen Dusseldorp en Wuppertal. Ja we waren aangesloten aan een van de eerste CATV netten, daar was een goede middengolf antenne installeerd. Maar ook met goede draagbare ontvangers was overdag in huis goede ontvangst mogelijk van Veronica, Caroline en RNI. Atlantis kwam met ruis erbij ook nog door. Ook nu is buiten de stad in de auto Caroline op 648 kHz bijna ruisvrij te ontvangen. En van een test in 1975 op 389 m van Caroline hoor of lees ik voor de eerste keer in mijn leven?

Geplaatst

Wuppertal, en als je richting het westen rijdt en in bv. Dusseldorp de Rijn oversteekt woordt de ontvangst nog een stuk beter.

Geplaatst
  • Populair bericht

Ruim 10 jaar geleden waren er eind augustus diverse zeezenderdagen te beluisteren via 1395 AM. Ik zat meestal in Düsseldorf in die periode en de ontvangst op 1395 AM kwam altijd goed door.

Geplaatst
  • Populair bericht
14 uur geleden zei Helmut:

En van een test in 1975 op 389 m van Caroline hoor of lees ik voor de eerste keer in mijn leven?

Vele weken in de zomer en herfst van 1975, met veel goede muziek en af en toe een live programma, redelijke ontvangst in het westen van Nederland.

"On the morning of Sunday 24th August some non-stop unannounced music broadcasts went out from the Mi Amigo on 773 kHz, 388 metres. These tests went on all day and the following morning as well but at midday both transmitters had to go off so that work could be carried out on the aerials.

The stations were off until the 28th and, when they returned, 1187 kHz was on low power. Caroline closed at midnight for engineering work for a number of days but, by the beginning of September, programmes were back to normal and on full strength. Music broadcasts continued on 773 kHz and jingles identified these as being from Caroline, although no announcements were made, and signal strength was low.

The first speech broadcast on that frequency took place on Sunday 14th September when, during a storm, a small boat sailing near the Mi Amigo got into difficulties and the taped shows on both frequencies were interrupted so that an appeal for help for the sailors could be transmitted.

At the beginning of October, some actual programmes, as opposed to non-stop music, went out on 773 kHz and reception reports were requested although the power was still very low. Too low. The signal was not strong enough.

On 15th October these test transmissions came to an end. It would be some months before Caroline would be able to launch a second service."

https://www.offshoreradio.co.uk/car76.htm

Geplaatst
  • Populair bericht

De herinneringen van Radio Caroline dj Phil Mitchell, betreffende de testuitzendingen op 389, in 1975.

"After months of only being able to broadcast in the evenings, we were excited to learn that we were to begin broadcasting on two frequencies. Caroline was to be on 389 metres during the day and on both 259 and 389 metres in the evenings, from seven in the evening when Radio Mi Amigo closed down.

At last, we assumed that we were going to be able to begin restoring Radio Caroline to her former glory as an all day music station. Chicago was in his element as he beavered furiously, building the diplexer to connect two transmitters to the same antenna and after a few weeks, he was ready to begin testing.

These tests were initially performed at night when both radio stations had ceased normal programming, but very soon after, we were running both transmitters during the day. Radio Mi Amigo on 259; and non-stop music from Radio Caroline on 389.

Despite our repeated pleas, Peter would not let us begin programming on the new frequency. None of us could understand why until we returned to England, only to find that the ancient 10-kilowatt transmitter used for 389, could only just be received on the south east coast barely eight or so miles away.

The experiment at this time was a complete failure and tests were abandoned soon after and any ideas of daytime programming shelved, as parts necessary to get the transmitter working properly were either not available or not affordable. We were at our lowest ebb at this point. All Chicago's work seemed to have been wasted and our efforts and plans to make Caroline an all day station were, at least temporarily, dashed.

The following year, after I had left Caroline to join the Voice of Peace in Israel, Chicago did eventually get the 389-transmitter going at somewhere near full power, and some worthwhile transmissions were made, but I was long gone by then and sunning myself in the hot Mediterranean sunshine on the MV Peace."

https://www.icce.rug.nl/~soundscapes/DATABASES/CAR/car19.shtml

• 2 weeks later...
Geplaatst
  • Populair bericht
Op 2-8-2022 om 13:58 zei Henk-Anna Loog:

In 1970 was Spangles Muldoon (Chris Carey) een van mijn favoriete DJ's op RNI, helaas toen RNI in 1971 terug kwam was Spangles er niet bij en groot was mijn plezier toen ik hem in 1973 weer op Caroline hoorde.

Vlak voor zijn tweede Caroline avontuur was hij ( in 1972) nog even terug vanaf de MEBO II

RNI 220-14-09-72-Spangles Muldoon-Kent Request Hour- 23.00-0.00.mp3

https://pixeldrain.com/u/rxn3TLGt

Geplaatst

Martin,

Caroline-19730609-2350-2400-NormanBarrington (HH).mp3

Hoor ook iets van een andere zeezender😄

Wel bedankt voor het plaatsen, Caroline on 389,

HA

Geplaatst
3 uur geleden zei Hotel Amigo:

Martin,

Caroline-19730609-2350-2400-NormanBarrington (HH).mp3

Hoor ook iets van een andere zeezender😄

Moet een piraat zijn 😉

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.