Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het REM-eiland - RTV Noordzee (1964) - 96 foto's

Featured Replies

Geplaatst

Ik vraag mij wel eens af "wie is nu de rechthebbende?"  Want het komt uit een collectie maar dat zegt niks.

Ik heb in ons Veronica archief ook foto's zitten waar wij de rechthebbende niet van zijn maat ze komen wel uit onze collectie - archief.

Hoe zit dat ? Weet iemand dat?

Laat onverlet dat het mooie foto's zijn.

bewerkt door Juul

Geplaatst

Vroeger, als je als fotograaf bij een krant werkte kwam het auteursrecht automatisch bij de uitgever te liggen.

Tegenwoordig niet meer, tenzij anders overeengekomen.

Hoe dat nu met historisch materiaal precies zit weet ik niet.

Geplaatst
  • Populair bericht
18 uur geleden zei Juul:

Ik vraag mij wel eens af "wie is nu de rechthebbende?"  Want het komt uit een collectie maar dat zegt niks.

Ik heb in ons Veronica archief ook foto's zitten waar wij de rechthebbende niet van zijn maat ze komen wel uit onze collectie - archief.

Hoe zit dat ? Weet iemand dat?

Laat onverlet dat het mooie foto's zijn.

Leeswerk: www.villamedia.nl/n/nvj/auteursrecht/index.shtm

Piet.

bewerkt door Piet van der Vooren

Geplaatst

Je zou bij het Noord-Hollands archief kunnen navragen hoe dat zit met de foto's van persbureau de Boer. Op hun website kan ik daar niets over vinden.

Geplaatst
  • Populair bericht

Dit staat er op hun beeldbank website:

Auteursrecht en hergebruik

Alle beelden zijn vrij downloadbaar en kosteloos te gebruiken. De rechten van de collectie van Fotopersbureau De Boer berusten bij het Noord-Hollands Archief. Het Noord-Hollands Archief stelt de gehele collectie voor hergebruik beschikbaar met een Creative Commons Zero publieke domein licentie (CC0). Bij gebruik van afbeeldingen wordt bronvermelding wel zeer op prijs gesteld. Voorbeeld bronvermelding:

[beschrijving], Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer, [inventarisnummer]

Mocht je menen dat jouw toestemming voor publicatie van beeldmateriaal was vereist, dan verzoeken wij contact met ons op te nemen via info@noord-hollandsarchief.nl.

Zie ook : https://noord-hollandsarchief.nl/collecties/beeld/collectie-fotopersbureau-de-boer/overbeeldbankdeboer

Geplaatst

Als je de foto's goed bekijkt dan zie je ook dat de bovenbouw van het REM eiland niet als een geheel op het onderstel is geplaatst, de bovenbouw zie je als 2 gescheiden delen op het dek van het schip staan.

Bij de sloop werd het wel als een geheel van het onderstel gehaald..

Mooi om deze foto's te zien, is ook al weer 58 jaar geleden..

Fijn weekeinde

Henk Kruize

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.