Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

GOEDEMORGEN BEN wat mooi dank je wel hiervoor fijne dag nog

groetjes romy

Geplaatst

Deze serie cassette's werd, dacht ik. in 1975 door de VOO op de markt gebracht, het waren "programma's" van Veronica.

Zijn de andere cassette's uit die serie misschien ook iets om online te zetten? Ik heb daar wel interesse in want, een jaartje of wat na 1975 had ik interesse in de serie (ook op LP waren ze, geloof ik) en waren ze niet meer leverbaar.

Groet

Henk Kruize

Geplaatst
  • Auteur

Hi Henk,

De voorraad uit het archief van Helmut is met deze op. Ooit heb ik wel 's wat van deze cassettes gekocht via MP, echter ik heb geen idee waar die liggen (ben niet in de wieg gelegd voor archivaris :(). Mocht ik ze ooit weer 's tegenkomen dan kan ik ze digitaliseren en on-line zetten. Maar mocht iemand anders deze cassettes hebben, indien gewenst kan ik ze digitaliseren.

Geplaatst
1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Deze serie cassette's werd, dacht ik. in 1975 door de VOO op de markt gebracht, het waren "programma's" van Veronica.

Zijn de andere cassette's uit die serie misschien ook iets om online te zetten? Ik heb daar wel interesse in want, een jaartje of wat na 1975 had ik interesse in de serie (ook op LP waren ze, geloof ik) en waren ze niet meer leverbaar.

Groet

Henk Kruize

Henk ik zet ze hier niet neer omdat het niet mag heb ze dus wel . en kan ze je sturen per email

Geplaatst
  • Auteur

Tijdens één van de Veronica events in Lapershoek (weet niet meer wanneer, mogelijk meer dan 10 jaar geleden) verkocht Ad Bouman een aantal CDs van deze serie, mogelijk kwamen die van de originele tapes.

bewerkt door Ben

Geplaatst

Ik denk ik had drie van dit soort cassettes. Ik was één of twee keer op bezoek bij Veronica en Stichting Nederlandse Top 40 en als je daar veer vanuit het buitenland langs kwam.... kreeg ik toen deze cassettes cadeau^^

Geplaatst
  • Populair bericht
1 uur geleden zei Jaap De Vries:

Henk ik zet ze hier niet neer omdat het niet mag heb ze dus wel . en kan ze je sturen per email

die LP's zijn al "100 jaar" niet meer te koop en het is een documentaire met fragmenten dus in mijn optiek zou het moeten kunnen.

Geplaatst
18 minuten geleden zei Juul:

die LP's zijn al "100 jaar" niet meer te koop en het is een documentaire met fragmenten dus in mijn optiek zou het moeten kunnen.

Okee Juul dan zet ik ze er neer .

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
25 minuten geleden zei Helmut:

Ik denk ik had drie van dit soort cassettes. Ik was één of twee keer op bezoek bij Veronica en Stichting Nederlandse Top 40 en als je daar veer vanuit het buitenland langs kwam.... kreeg ik toen deze cassettes cadeau^^

Dat klopt, Helmut. Ik heb ze inmiddels alledrie hier op 't forum neergezet:

28 minuten geleden zei Juul:

Da's toch een kopie van de lp ?

De cassette bevat dezelfde inhoud als de LP, maar is geen kopie van de LP. Naast de LPs werden deze cassettes toen ook uitgebracht. Op 8-track ben ik ze nog nooit tegengekomen.

Geplaatst
  • Populair bericht

Veronica Gaat Door (01) - Top 40 <admin: link verwijderd, betreft muziek>

Veronica Gaat Door (02) - Jukebox <admin: link verwijderd, betreft muziek>

Veronica Gaat Door (03) - Muziek Bij De Lunch <admin: link verwijderd, betreft muziek>

Veronica Gaat Door (04) - Ook Goeie Morgen <admin: link verwijderd, betreft muziek>

bewerkt door de redactie
admin: link verwijderd, betreft uitgebracht muziek

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Jaap, dat zijn volgens mij niet de LP's, die in 1975 zijn uitgebracht. Dit zijn allemaal mp3's van de nummers, die op de LPs stonden. Vergelijk jouw Top 40 maar 's met die van de cassette van Helmut. Die Veronica LPs/cassettes waren allemaal in de vorm van programma's, niet van losse mp3's van de nummers, die gebruikt werden.

Geplaatst
  • Populair bericht

Veronica Gaat Door (05) - De Lexjo Adje Boumanshow <admin: link verwijderd, betreft muziek>

Veronica Gaat Door (06) -<admin: link verwijderd, betreft muziek>

Veronica Gaat Door (07) - Rob Out Show <admin: link verwijderd, betreft muziek>

11 uur geleden zei Ben:

Jaap, dat zijn volgens mij niet de LP's, die in 1975 zijn uitgebracht. Dit zijn allemaal mp3's van de nummers, die op de LPs stonden. Vergelijk jouw Top 40 maar 's met die van de cassette van Helmut. Die Veronica LPs/cassettes waren allemaal in de vorm van programma's, niet van losse mp3's van de nummers, die gebruikt werden.

Ben zo heb ik ze altijd gehad al een aantal jaren geleden via een link van een download site.

bewerkt door de redactie

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb de cassettes nooit gehad maar wat ik er van weet is dat ze die maakten op de Oude Enghweg  toen ze, de VOO, nog geen zendmachtiging hadden.    Maar men wilde toch niet de kennis verloren laten gaan en ook de binding met de achterban niet verloren laten gaan.  Men bouwde een studio op de zolder op de Oude Enghweg.  De foto's komen uit het archief van Lex.

Ik zie ook 2 mixers staan. Vraag mij niet waarom. Ik was er niet bij betrokken.

Foto' techn. Karel van der Woerd en Rob Out.

screen 1.548.jpg

screen 1.558.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst
11 uur geleden zei Jaap De Vries:

Ben zo heb ik ze altijd gehad al een aantal jaren geleden via een link van een download site. En mijn deel 12 is gelijk aan welke jij aanbied van Helmut hoor Ben zo staan ze ook op Discogs met de hoesjes van de elpee of cassette 

Geplaatst
  • Auteur
14 minuten geleden zei Jaap De Vries:

En mijn deel 12 is gelijk aan welke jij aanbied van Helmut hoor Ben zo staan ze ook op Discogs met de hoesjes van de elpee of cassette 

Dat kan ik me voorstellen, da's een documentaire. En jouw deel 1 (Top 40), is die volgens jou hetzelfde als die van Helmut die hier staat?

Geplaatst
9 uur geleden zei Ben:

Dat kan ik me voorstellen, da's een documentaire. En jouw deel 1 (Top 40), is die volgens jou hetzelfde als die van Helmut die hier staat?

Ja zelfde muziek etc 

Geplaatst
  • Auteur
29 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Ja zelfde muziek etc 

Dan had ik me vast vergist. Prima, dan heb je ze dus al allemaal in de originele uitvoering. Ik had gisteravond laat m'n andere cassettes ook weer teruggevonden, maar die leg ik nu maar weer terug.

Geplaatst
27 minuten geleden zei Ben:

Dan had ik me vast vergist. Prima, dan heb je ze dus al allemaal in de originele uitvoering. Ik had gisteravond laat m'n andere cassettes ook weer teruggevonden, maar die leg ik nu maar weer terug.

Ja is een serie cassettes geweest die ik ooit had als cassettes na 1974 maar ja zoals met vele dingen zijn ze uitgeleend en nooit terug gegeven later kon ik ze krijgen via een download .ken ze niet anders.  

Veronica Gaat Door (09) - Goud Van Out <admin: link verwijderd, betreft muziek>

deel 10 en 11 komen later

bewerkt door de redactie

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
15 uur geleden zei Helmut:

Dan heb je toen vermoed ik ook deze foto gemaakt, Helmut.

HS-DIA-081s.jpg.5926e692ef0ec5d259fc97d616f16ff9.jpg

Geplaatst

Klopt Ben, moest echt wat over nadenken, zó lang geleden. Maar op deze dag van deze foto heb ik ook de cassettes ontvangen.

Geplaatst

Daar ben ik nog geweest in 2013 toen de Stichting Nederlandse Top 40 ambassadeurs zocht. Een plek met een lange en fascinerende geschiedenis.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.