Spring naar bijdragen

Heimwee naar het Caroline 1974-1980?


Marinebroadcasters

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Marinebroadcasters:

In Groningen hadden we de luxe positie dat we 2 Carolines konden ontvangen, nl South and North. Het noordschip hoofdzakelijk via de skywave in de vroege ochtend en na middernacht .

De meer noordelijk gelegen zendschepen van Caroline , 270 en Scotland lagen gunstig tov Nederland. 

Ik bedoelde Noord Nederland Groningen.

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 30-1-2024 om 10:15 zei Marinebroadcasters:

Af en toe doe ik een NL radio  board aan dat over het medium radio schrijft en zie in de nieuws overzichten dan vaak de opmerking "nieuws van Joe Radio" of "nieuws  van Radio Veronica". Met belangstelling  in de hoop mededelingen te kunnen lezen over uitbreiding van de playlist in verband met het enge knellende karakter van die kleine playlists ga ik dan naar die rubrieken. Maar nee.....het gaat altijd over die kliek egodriven  neuzelende zogeheten deejays met hun wormvormige aanhangsel die de functie omschrijving "sidekicks" hebben gekregen. Het zijn vlooien en  die ozo makkelijk hoppen van het ene naar het andere radiostation in het NL medialand, zowel NPO als die verfoeide commerciele radiostations   met commercial breakes die de lengte hebben van een elpee kant vooral at the top of the hour. Af en toe luister ik om mij een beeld te kunnen vormen over de hieperdepieper manier waarop deze lieden hun programma's vullen, het lachen om eigen infantiliteit en domheid en het dan meelachen van de wormvormige aanhangsels is de rode draad in hun "shows". Het is van een tenenkromtrekkende armoede afkomstig van lieden die ipv forse beloningen geld zouden moeten betalen om deze volkomen overbodige flauwekul de ether in te laten slingeren. Verplicht vrijwillig in de zorg werken heeft voor deze lui ook een helende en genezende werking. Op dan weer een Engels radio board lees ik met regelmaat dat de grote roerganger, die zichzelf Pirateradiolegend noemt ,  van dat board de presentatiestyle van Caroline bonedry vindt  en niet zany genoeg < zany= doldwaas- komisch- dynamisch.> Op weer een ander Engels board reagageert weer een andere roerganger. De man die al sinds 1991 de rust binnen de Caroline gelederen houdt en in de laatste offshore periode zijn best deed de zaak gaande te houden. Een man met prestige. Wat ik dan weer niet begrijp is dat deze roerganger vaak refereert aan de nonsens van roerganger Pirateradiolegend. Als je boven aan de ladder staat bekommer je je niet om de onzin van de lager geplaatste in aanzien, das fataal voor de mans goede reputatie. Mijn advies is ga er aan voorbij- negeer en vaar eigen koers in de communicatie, maar dat ter zijde. 

Maar nu terug naar de opening "heimwee naar". 

Eind 2023 gaf ik mijzelf de opdracht om een geluidsdocument te produceren met als inhoud Caroline commercials and more 1964-2024. Every commercial heard on Caroline between 64 and 24, well al but one ofcourse...or two...or three. Enfin....u begrijpt de nuancering van de omschrijving.

Het betekent wel dat ik door alle Caroline uren die ik in mijn archief heb, alle middengolfkwaliteit, moet ploeteren om per jaar een overzicht te kunnen maken. Dat betekent veel editen en bij slechte kwaliteit opnames de kwaliteit te verbeteren. Ik heb sinds juni 1964 een relatie met Caroline, da´s dus 60 jaar. Overigens de enige buitenechtelijke relatie die is toegestaan door mijn echtgenote waar ik inmiddels 50 jaar mee ben getrouwd. 

Dus heimwee naar... Ik herinner mij uit lang vervlogen tijden het toen unieke geluid van Caroline tussen Februari 1974 en Maart 1980, Caroline....Europes first and ONLY albumstation. Nu in 2024 Caroline Europe´s First  Album station, een terechte titel. Gelukkig....gelukkig geen `zany`presentatie style maar degelijk en onderkoeld...laid back. Waardig aan de prestigieuze AM frequentie 648 waar in het verleden op dezelfde waardige manier de wereldfeiten werden uitgezonden door de BBC Worldservice. `Zany `presenteren moet je aan idioten overlaten. 

Ik herinner mij een site waar veel werk is gemaakt van overzichten van de muziek gedraaid in die perioden 74/80 op Caroline. Toen noemden we dat Albumrock. Nu kun je het als Softrock omschrijven....rock voor de 70plus boomers / dinosaurussen  van nu waar ik ook onder val. Mis ik wel een beetje op het huidige Caroline the Album station. Waar ik vroeger een wereld luisteraar was via de korte golf gebruik ik daar nu internet voor. Er zijn vele vele radiostations die iets geheel eigens brengen, ver weg van mainstream music en egotrippende horken die in microphoons bulken. 

Mijn luistertip voor gelijkgestemden is Soft Rock Radio uit de US. Zie hier  https://www.softrockradio.net/ of via deze link  https://www.radio-nederland.nl/us/soft-rock-radio?gclid=EAIaIQobChMIpOvt5sWEhAMVBZODBx01fAmdEAAYASAAEgJGMfD_BwE

Inderdaad bonedry in de presentatie, maar dat hoor ik graag. En de muziek? Ja das feitelijk de muziek van Caroline 74-80.

Oja.....hier de link naar die prachtige site over het Caroline tussen 74 en 80, vol feiten en foto´s.

Please login or register to see this link.

 

Foto Steven Pragnell/ Mike Stevens

 

Paul de Haan

Mi Amigo downstairs Caroline studio foto Mike Stevens Steven Pragnel.jpg

Ik luister ook af en toe naar iets 'moderns' en haak dan al snel af vanwege de door jou perfect beschreven manier van presenteren van zelfvoldane dj's en hun sidekicks die b.v. op 1 februari bij Veronica om 6 uur in de ochtend waar het ruim 6 minuten ging over hoe blij ze waren dat zij weer alcohol mochten drinken.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Walvlis:

Ik luister ook af en toe naar iets 'moderns' en haak dan al snel af vanwege de door jou perfect beschreven manier van presenteren van zelfvoldane dj's en hun sidekicks die b.v. op 1 februari bij Veronica om 6 uur in de ochtend waar het ruim 6 minuten ging over hoe blij ze waren dat zij weer alcohol mochten drinken.

We worden oud Walter. Gelukkig wel. 😉

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Walvlis:

Ik luister ook af en toe naar iets 'moderns' en haak dan al snel af vanwege de door jou perfect beschreven manier van presenteren van zelfvoldane dj's en hun sidekicks die b.v. op 1 februari bij Veronica om 6 uur in de ochtend waar het ruim 6 minuten ging over hoe blij ze waren dat zij weer alcohol mochten drinken.

Vreselijk, gelukkig luister ik niet. Tijd voor een nieuwe drooglegging.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb heimwee naar radio Seagull. Vanaf de Mi Amigo. De rustige manier van presenteren o.a. door Tony Allan die pop afwisselde met klassieke muziek. Die Mi Amigo zender op 259 meter had een geweldige modulatie. Veel zuiverder dan die van Radio Noordzee , die modulatie was een ramp op 220. Veronica , die had wel een goede modulatie, maar was vrij dof in ontvangst. 

De ontvang locatie in die tijd was overigens Valkenburg (ZH).

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.