Spring naar bijdragen

Beautiful Music FM-100, WLOO Chicago


Ben

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Ben:

Naar aanleiding van de Sky Radio posting, waarbij ter sprake kwam dat het station ook wel Saai Radio werd genoemd, hierbij een posting van WLOO, "The Music Station"(en hoe noemde Sky zichzelf ook alweer?). In 2012 heeft Paul de Haan een artikel over dit concept hier op het forum gepost : Please login or register to see this link.

 

Als je toen (1984) door Chicagoland reed zag je dit soort Billboards, die op zo'n hoogte van (ik schat) 6-10 meter stonden:

 

FM100.thumb.jpg.cd73aef7c63d4eb198104105dbc5d497.jpg

 

Please login or register to see this link.

 

WLOO was toen erg populair.

 

 

2012 Ben......toen  was ik al weer ....eh.....ehhhh.... 60 jaar. Nog 2 jaar verwijderd van mijn pensioen. In het genoemde schrijfsel werd oa Jones College Radio genoemd, helaas inmiddels uit de lucht. Hedentendage komen Jib on the Web< zoek  maar even op die omschrijving> KLUX en KABL heel goed in die richting van het Beautiful Music Format uit de 60er en 70er jaren. Hoe groter het aandeel van de strijkers was in de de muziek hoe "beautifuler " het was. In de mid sixties was ik ook al een fervent aanhanger van Radio 390.

 

Dank voor het in herinnering brengen.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig dit station. De presentatiestyle is wat je zou kunnen omschrijven als bone dry, maar dat past bij het format. De Amerikanen hebben op de radio iets met het weer, de temp en de vochtigheidsgraad ....een beetje veel. < even de underlining weer uitgezet> Dit station doet me denken aan de manier waarop Britain Radio klonk in mei 1966. Meer altijd welkom. 

 

Paul de Haan.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.