Spring naar bijdragen

Archief van Cas


Cas

Aanbevolen berichten

Op 21-3-2024 om 15:07 zei Gerard van den Ende:

Maar is het niet beter om het allemaal een beetje te doseren en zo elke dag wat uit jouw collectie te delen.

 

Je kunt ook gedoseerd downloaden. 🙂

 

Heb alleen de Radio Caroline uren uit 1984 gedownload, toch ook al weer 12 uren.

 

Bedankt Cas!

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Vooral de begin periode 74/75 vond ik leuk van Radio Mi Amigo, Radio Monique nooit veel aan gevonden.

Ik vind juist de eindperiode van Mi Amigo leuk met DJ's zoals Marc Jacobs, Frank van der Mast, Rob Hudson en Johan Visser. Om er enkele te noemen. Het was ook wat meer op Nederland gericht dan in het begin.

In 1974 had je DJ's zoals Norbert, Mike Moorkens die zich meer richten op Vlaanderen. Peter van Dam is dan weer wel goed.

 

En van Monique waardeerde ik vooral de live-programma's, niet die van Music Media (op band).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Gerard van den Ende:

Ik vind juist de eindperiode van Mi Amigo leuk met DJ's zoals Marc Jacobs, Frank van der Mast, Rob Hudson en Johan Visser.

 

Vooral tijdens het programma Baken 16.

 

Maar vooral de begin periode via de 259 vond ik achteraf toch het leukste, zeker (ook) in 1974 met ook nog de Engelstalige uitzendingen.

 

5 minuten geleden zei Gerard van den Ende:

En van Monique waardeerde ik vooral de live-programma's, niet die van Music Media (op band).

 

 

Nee teveel slechte dj's en een onsamenhangend geheel, gemiste kans wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)
6 uur geleden zei bert ree:

Even wat verwarrend je schrijft 26 27 juli 76 en e bestandsnaam is 27 28 juli 76

 

Vermoedelijk is het wel 27 28 juli 76 als volgt:

 

000 Caroline 0000-0002 Caroline 259-Jonathan Day 27 7 76

2min27: MI Amigo: 1300-1326 Baken 16 Bart van Leeuwen 27 7 76

28min40: Caroline: 1900-1915 Kenny James 27 7 76  (op 26 7 76 kondigde hij zich nog aan als Kenny Page)

42min 46: caroline: 5 min losse fragmenten CAroline

46min29 Mi Amigo: 28 7 76: Stan Haag 0814_0816

48min03 Mi Amigo: 28 7 76 Baken 16 Bart van Leeuwen 1255-1311

62min26 Mi Amigo: 28 7 76 Marc Jacobs nieuws 1758-1800

 

 

 

Hoi Bert,

 

Per abuis schreef ik 26 en 27 juli, terwijl het 27 en 28 juli is, net zoals de bestandsnaam.

Heel fijn dat je de omschrijving van het bestand hier hebt geplaatst.

 

Cas

 

 

 

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cas:

Ben er zo'n beetje doorheen wat de cassettes betreft.

Heb er nog een aantal, maar dit zijn Basf tapes die berucht zijn vanwege het piepen.

Dit wil ik graag oplossen als dit mogelijk is, zijn uren van Caroline uit 1984.

Dan duik in in de bandrecorder tapes en hoop dat deze nog af te spelen zijn.

 

Cas

Cas,

 

Nogmaals dank voor het delen van jouw materiaal.

We kunnen even vooruit de komende tijd.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cas:

Dan duik in in de bandrecorder tapes en hoop dat deze nog af te spelen zijn.

 

Kans is groot dat je "Piepende banden" hebt, dat gebeurde vooral bij de goedkopere merken zoals Shamrock, Shannon, Concertape, Ampex, Capitol etc maar ook diverse merkbanden van o.a. Sony en Scotch gaan na 40 jaar krijsen dat het een lieve lust is.

De oorzaak was dat ze in de jaren 80 een nieuwe binderformule voor het magneetpoeder hadden, later bleek dat dit vocht uit de omgeving opnam en dit veroorzaakt het piepen en vooral de vuilafzetting op koppen en bandgeleiders.

Deze banden zijn nog prima te redden, overspoelen, en dan gewoon van reel naar reel zonder de bandgeleiders anders kan je na een spoelbeurt je hele bandgeleiding poetsen, naar een metalen spoel en dan 2 tot 5 uur verwarmen in een electrische oven bij een temperatuur van 50 graden. Negen van de tien keer ben je dan het vocht kwijt en is de tape weer prima af te spelen. Ook zijn die kleine fruitdrogers goed te gebruiken, mits de spoel erin past.

Na verloop van tijd neemt echter de band opnieuw vocht op en gaat ie later weer piepen. Let wel op dat je het NIET in een gas-oven doet want dan werkt het niet. Bij het verbranden van gas komt vocht vrij en dan heb je er niks aan.

Google maar eens op "Sticky head syndrome"...

Veel succes met het digitaliseren.

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Kans is groot dat je "Piepende banden" hebt, dat gebeurde vooral bij de goedkopere merken zoals Shamrock, Shannon, Concertape, Ampex, Capitol etc maar ook diverse merkbanden van o.a. Sony en Scotch gaan na 40 jaar krijsen dat het een lieve lust is.

De oorzaak was dat ze in de jaren 80 een nieuwe binderformule voor het magneetpoeder hadden, later bleek dat dit vocht uit de omgeving opnam en dit veroorzaakt het piepen en vooral de vuilafzetting op koppen en bandgeleiders.

Deze banden zijn nog prima te redden, overspoelen, en dan gewoon van reel naar reel zonder de bandgeleiders anders kan je na een spoelbeurt je hele bandgeleiding poetsen, naar een metalen spoel en dan 2 tot 5 uur verwarmen in een electrische oven bij een temperatuur van 50 graden. Negen van de tien keer ben je dan het vocht kwijt en is de tape weer prima af te spelen. Ook zijn die kleine fruitdrogers goed te gebruiken, mits de spoel erin past.

Na verloop van tijd neemt echter de band opnieuw vocht op en gaat ie later weer piepen. Let wel op dat je het NIET in een gas-oven doet want dan werkt het niet. Bij het verbranden van gas komt vocht vrij en dan heb je er niks aan.

Google maar eens op "Sticky head syndrome"...

Veel succes met het digitaliseren.

Groet

Henk Kruize

 

Hoi Henk,

 

Bedankt voor je reactie.

Wat de cassettes betreft heb ik alleen problemen met de bandjes van Basf met de oranje stickers.

Kwam op deze site Please login or register to see this link. ook waardevolle informatie tegen.

Met de bandrecorder tapes moet ik nog kijken wat er draaibaar is.

Kan je zo'n cassette ook in een magnetron doen op 50 graden??

Kan de spiritus en wattenstaafjes nog wel even laten liggen.

 

Groet, Cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho ho ho, ik heb het niet over een magnetron maar een electrische oven, dat is iets heel anders. Stop ze dus niet in de magnetron.....Met cassettes gaat het moeilijker, het vele plastic van de cassette gaat dan door de  warmte van de oven vervormen en dan is het helemaal gedaan. Soms helpt het om het cassette bandje in een andere behuizing te plaatsten.

Zelf heb ik ook nog veel BASF cassette's, waaronder ook de oranje uit de jaren 70 maar op mijn cassette decks ( Technics M65 uit 1979, SONY TC-WE475 uit 1992 en Realistic SCT 70 uit 1985) spelen ze prima. Soms help het om de 2 "handeltjes" van het SM-mechanisme te verwijderen, even ten overvloede.. SM staat hier voor "Speciaal Mechaniek".. dus niet verwarren. :) 

Wel geven sommige BASF cassettes uit de jaren 80 (die blauwe) soms wat magneetpoeder af.

Zelf gebruik ik geen spiritus maar 96% alochol, och, ieder doet het op zijn manier he?

 

Succes en een fijne 2e paasdag

 

Henk Kruize

reclame - BASF 1973.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Ho ho ho, ik heb het niet over een magnetron maar een electrische oven, dat is iets heel anders. Stop ze dus niet in de magnetron.....Met cassettes gaat het moeilijker, het vele plastic van de cassette gaat dan door de  warmte van de oven vervormen en dan is het helemaal gedaan. Soms helpt het om het cassette bandje in een andere behuizing te plaatsten.

Zelf heb ik ook nog veel BASF cassette's, waaronder ook de oranje uit de jaren 70 maar op mijn cassette decks ( Technics M65 uit 1979, SONY TC-WE475 uit 1992 en Realistic SCT 70 uit 1985) spelen ze prima. Soms help het om de 2 "handeltjes" van het SM-mechanisme te verwijderen, even ten overvloede.. SM staat hier voor "Speciaal Mechaniek".. dus niet verwarren. :) 

Wel geven sommige BASF cassettes uit de jaren 80 (die blauwe) soms wat magneetpoeder af.

Zelf gebruik ik geen spiritus maar 96% alochol, och, ieder doet het op zijn manier he?

 

Succes en een fijne 2e paasdag

 

Henk Kruize

reclame - BASF 1973.jpg

 

Hoi Henk,

 

Ik bedoelde een combimagnetron, was vergeten te melden.

In een gewone magnetron gaat het in rook op.

Die armpjes heb ik ook al uit de cassettes gehaald en door jouw tip heb ik diverse forums afgestruind.

Ook een tip was om de plastic inlegvelletjes te verwijderen, maar daar geloof ik niet in, het is een probleem van de tape.

Een andere tip was om de cassette een uur of 3 in het koudste deel van de koelkast te leggen en dan schijnt (?) die niet meer te piepen.

 

Ik ga nog wat fröbelen met die tapes en meld me sowieso weer.

 

Bedankt voor je reactie Henk!!

 

 

groet, Cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cas:

Caroline 963 op 2 juli 1977 van 15 tot 15.17 uur met Tony Allan.

 

Please login or register to see this link.

 

Cas

dit is Caroline op 953 khz, het is pas op 5 juli 77 dat Caroline die barslechte frequentie verliet en opschoof naar 962 khz (ook nog bekend van radio atlantis 312m). In het tweede kwartaal 77 was Caroline 's avonds veelal uit de lucht daar het signaal volledig werd weggedrukt vanuit Spanje. Met Pasen 79 was Caroline dan te horen op 963khz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bert ree:

dit is Caroline op 953 khz, het is pas op 5 juli 77 dat Caroline die barslechte frequentie verliet en opschoof naar 962 khz (ook nog bekend van radio atlantis 312m). In het tweede kwartaal 77 was Caroline 's avonds veelal uit de lucht daar het signaal volledig werd weggedrukt vanuit Spanje. Met Pasen 79 was Caroline dan te horen op 963khz.

Hoi Bert,

 

Nooit geweten dat ze ook op 953 kHz hebben uitgezonden, maar bedankt voor je info!

 

Cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei bert ree:

28min40: Caroline: 1900-1915 Kenny James 27 7 76  (op 26 7 76 kondigde hij zich nog aan als Kenny Page)

 

En ook onder de naam JIMMY James was hij nog even te horen.

1 uur geleden zei Cas:

Nooit geweten dat ze ook op 953 kHz hebben uitgezonden

 

Van 9 maart 1977 tot 5 juli 1977.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.