Spring naar bijdragen

Radio London Satellite 1998


Aanbevolen berichten

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Martin

 

RadioLondonSatelliteViaMNO-14thAugust1998-1400-1800-RayAnderson

Please login or register to see this link.

 

RadioLondonSatelliteViaMNO-15thAugust1998-1430-1830-RayAnderson

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-5-2024 om 15:00 zei Marinebroadcasters:

En...dan is er ook nog die éénmalige London Testuitzending via Hilversum 2 op 290 meter middengolf ook met Anderson. Wie kan dat nog aanbieden alhier?

 

op 298m heb ik in de tijd dat Hilversum nog uit de lucht ging om middernacht een station uit New York ontvangen in 1978. De testuitzending van London was veel later in een periode dat Hilversum al uit de lucht was via die zender. Ik moet daar ergens wel opnames van liggen hebben. Het kan wel een tijdje duren vooraleer ik dit terugvind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei bert ree:

op 298m heb ik in de tijd dat Hilversum nog uit de lucht ging om middernacht een station uit New York ontvangen in 1978. De testuitzending van London was veel later in een periode dat Hilversum al uit de lucht was via die zender. Ik moet daar ergens wel opnames van liggen hebben. Het kan wel een tijdje duren vooraleer ik dit terugvind.

 

Ik ben geduldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bert ree:

De testuitzending van London was veel later in een periode dat Hilversum al uit de lucht was via die zender. Ik moet daar ergens wel opnames van liggen hebben. Het kan wel een tijdje duren vooraleer ik dit terugvind.

 

Een paar jaar geleden hebben we het op dit forum ook al gehad over deze testuitzending, de volledige testuitzending op 1008 kHz was officieel van 13.00 - 15.00  uur Nederlandse tijd op 22 juli 2003 en kwam niet boven water.

 

De muziek in die twee uur was veelbelovend voor de oldies liefhebbers, maar al was de ontvangst in Nederland en Vlaanderen goed, de ontvangst in het doelgebied (het zuidoosten van Engeland) was helaas matig.

 

Nog steeds jammer, dat er toen geen gebruik kon worden gemaakt van de 675 kHz en (nog perfecter) vanaf een locatie in het zuidwesten van Nederland.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 1008 stond ZW NO gericht, dus niet op UK

Met Nozema was al afgesproken dat Peter Chicago dit zou aanpassen.

Is niet doorgegaan omdat Radio 10 van Talpa de 1008 heeft overgenomen.

 

De 675 hadden we ook aangevraagd voor BigL, maar ging naar Country Music maar omdat Arrow Classic Rock geen FM kreeg werd 675 Arrow.

We hebben deze nog met Ad Ossendrijver van Arrow proberen te ruilen met mijn 828 waar Arrow daarvoor op zat, maar is niet gelukt.

 

1395 van mij is toen naar BigL gegaan en zou naar Zeeland gaan met Broadcast Partners.

Maar lukte niet door lokale tegenstand tegen zendmasten.

1395 vanaf Trintelhaven haalde helaas UK niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zat nou nooit een lekker mee wat dat project betreft.

 

Ook niet met de 1395 , al snel zenderproblemen, een antenne die niet gericht was op het doelgebied, dus overdag daar amper ontvangst, problemen met de stroomvoorziening ( generator), problemen met de verbinding, een vervormde    (metaalachtige) modulatie, op een beetje afstand van de zender (ook) in Nederland vrijwel heel de dag al lichte fading.

 

Tijdens drie uren in de avond, ook nog die zware onstabiele Chinese roestbak in Albanië, die de 1395 kHz in een groot gedeelte van Europa onmogelijk maakte voor BIG L.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 17-5-2024 om 19:59 zei bert ree:

op 298m heb ik in de tijd dat Hilversum nog uit de lucht ging om middernacht een station uit New York ontvangen in 1978. 

Dat was 1010WINS, op 1010 kHz,  dichtbij 1008.

Is belngrijke nieuwszender voor NYC. 

2e Kamer voorzitter Bosma zei tegen mij dat hij daarvoor gewerkt heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-5-2024 om 18:40 zei ruudam:

Dat was 1010WINS, op 1010 kHz,  dichtbij 1008.

Is belngrijke nieuwszender voor NYC. 

2e Kamer voorzitter Bosma zei tegen mij dat hij daarvoor gewerkt heeft. 

en je moet dan weten dat ik een dag eerder uit New York was vertrokken (maar daar had ik geen radio bij mij), door het tijdsverschil had ik dan tijdens de dag geslapen en werd ik wakker rond middernacht. Als ik aan de radio thuis draaide hoorde ik Hilversum nog uit de lucht gaan en wat later inderdaad WINS.  Stevie Gordon presenteerde nog dezelfde nacht twee programma's op Caroline 312m, enkele kanalen verder.  31 juli 78. Ja, ik was terug in Europa. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.