Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Koningsdag is echt zo'n dag om eens lekker te relaxen en oude opnames af te luisteren, zoals ook de volgende opname dit ik na jaren weer terug vond in mijn archief. Het is een testuitzending van Radio London op 277 meter in December 1966, de juiste dag heb ik niet kunnen traceren, misschien weet een van de Radio London fans hier op het forum dit....

Ik deel 'm met jullie.

Radio London - December 1966 - 21:58h.-22:16h. Paul Kaye - Test op 277 meter (opname stopt abrupt)

pixeldrain
No image preview

17 London 661200 2158-2216 paul kaye test on 277.mp3

This file has been shared with you on pixeldrain

Fijne Koningsdag

Henk Kruize

sticker 05 have you heard.jpg

Geplaatst

Ik heb hem als 7 december 1966 staan.

de text bij de file:

The chart placings and climbers in this recording reflect the Fab 40 for the week commencing Sunday 4th December, 1966. This test transmission probably took place towards the end of that week, as Paul Kaye announces - rather routinely - that Chuck Blair will be on air after him at midnight. Chuck's first day on Radio London, filling the vacancy that arose when Dave Dennis left, was Tuesday 6th December, 1966. This recording was thus likely made between the 7th and 10th December, 1966.

Groet, Jan

bewerkt door jan227

Geplaatst

Volgens de The Radio Rose of Texas site is het 6 december 1966.

'' Updated on December 6th, 2008. Anniversary date of the “Big L” “277” transmissions, 1966.''

''Russ Tollerfield at work in November 1966 when he and Dave were commissioning the 10kW “277” transmitter that operated briefly on 1079 kHz. (Was it tested more than on December 6th, 1966 from 2200 BST?-Editor) © David Hawkins.''

https://www.stellamaris.no/chapter11.htm

Geplaatst
2 uur geleden zei Robin Westhof:

'' Updated on December 6th, 2008. Anniversary date of the “Big L” “277” transmissions, 1966.''

''Russ Tollerfield at work in November 1966 when he and Dave were commissioning the 10kW “277” transmitter that operated briefly on 1079 kHz. (Was it tested more than on December 6th, 1966 from 2200 BST?-Editor) © David Hawkins.''

Ik begrijp hieruit dat de Galaxy naast de 50 kW-zender (RCA) ook een 10 kW-zender had?

Piet.

Geplaatst

Dank Robin!

6 december 1966 is de meest waarschijnlijke datum. Dank voor de verwijzing naar de Stella Maris site, die is heel verhelderend! Heeft iemand een link naar chapter 1 van die site? Ik vind alleen de hoofdtukken 2 t/m 12.

Geplaatst
  • Populair bericht
6 uur geleden zei Robin Westhof:

Hier sta ik samen met mijn "held" engineer Big L Dave Hawkins op de radiodag in 2011.

screen 231.jpg

Geplaatst
5 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Ik begrijp hieruit dat de Galaxy naast de 50 kW-zender (RCA) ook een 10 kW-zender had?

Ja.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Transmitter

50Kw RCA  BTA 50H transmitter. Initial power 17kW, increased to (claimed) 50kW in April 1966.

Standby transmitter - 10 Kw RCA BTA 10J

A new 75kW transmitter was claimed to have been installed in June 1966, but the apparent increase in signal strength was achieved by minor modifications to the aerial.

http://offshoreradiomuseum.co.uk/page246.html

______________________________________________________________________________________________________________________________

Geplaatst

50 kW en een 10kW reserve zender was een standaard configuratie inde VS.

Beter is 2x 25 kW parallel. Dynamische reserve, Als een zender kapot rrgaat gaat de ander naadloos verder.

Tegenwoordig is een reserve zender niet meer nodig. De zender zelf heeft ingebouwde redundancy, en de iets oudere zender staat er ook nog, doet het prima maar gebruikt wat meer stroom.

Geplaatst
12 uur geleden zei Robin Westhof:

Ja.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Transmitter

50Kw RCA  BTA 50H transmitter. Initial power 17kW, increased to (claimed) 50kW in April 1966.

A new 75kW transmitter was claimed to have been installed in June 1966, but the apparent increase in signal strength was achieved by minor modifications to the aerial.

______________________________________________________________________________________________________________________________

Dat van die 75 kW-zender bleek niet te kloppen. Het was een marketingtrucje omdat Radio Caroline ook een 50 kW-zender ging gebruiken. London zelf heeft ook met nooit meer dan 50 kW uitgezonden.

bewerkt door Piet van der Vooren

Geplaatst
17 uur geleden zei Robin Westhof:

Ja.

Transmitter

Het verschil in bereik tussen 50kW en 75kW is niet groot.

Wel 1,5 keer zoveel brandstof voor de zender. Volgens mij op een boot errug belangrijk.

Geplaatst

Ik had gisteren een reactie op dit onderwerp geplaatst en even terug gelezen....blijkt nu verdwenen. Is mijn reactie op dit onderwerp mischien verwijderd?

Paul de Haan.

11 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Dat van die 75 kW-zender bleek niet te kloppen. Het was een marketingtrucje omdat Radio Caroline ook een 50 kW-zender ging gebruiken. London zelf heeft ook met nooit meer dan 50 kW uitgezonden.

De 50 kw mocht dan wel aanstaan op de Galaxy, echter dit vermogen werd nooit bereikt, gaf teveel problemen. Overeenkomstig de zogeheten 100 kw output vanaf de MEBO 2...gaf teveel problemen.

Paul de Haan.

Geplaatst
9 uur geleden zei Juul:

Dag Paul, hoe weet je dit ?

Van RNI weet ik het van Nico Steenbergen persoonlijk. Nico was ook zendamateur maar bemoeide zich niet met de zenders.

Het was 35 kW , tijdens slecht weer nog minder.

Het had vooral te maken met de mis aanpassing zender - antenne. Die was voor 1610 k"Hz, de eerste frequentie waarop werd gezonden. Clear Channel want buiten de MG omroep band. 186 meter. 220 meter met 1367 kHz zat daar flink naast.

Gevolg slechte SWR, en dan moet het vermogen terug.

, 186. meter gaf een hoop gezeik, en werd helaas snel verlaten.

Toen Radio Vaticano, 186 ging gebruiken kon het kennelijk wel.

R Vatican werd door technici vd Wereldomroep gezien als de grootste piraat op aarde.

Geplaatst
22 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Goed blijven lezen, hier en elders in groepen. De 10 kw vanaf de Norderney op 538 werd toch ook niet gehaald?

Halen we niet twee dingen door elkaar? Het vermogen van de zender naar de antenne, en het effectief uitgestraalde vermogen (ERP)?

Geplaatst
4 minuten geleden zei radio tpot:

Ik denk dat de ERP minder was dan het toegevoerde vermogen 😀

Theo

Dat is het altijd, Theo! Het is in ieder geval nooit méér 😁

Piet.

bewerkt door Piet van der Vooren

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.