Geplaatst 28 mei28 mei Populair bericht Op verzoek van Helmut heb ik deze opname van hem gedigitaliseerd.Radio Telstar International (RTI) 01-01-1987 15:00-18:00 Helmut Peters, Stephan Kaiser, Tim Mix - Openingsprogramma 28 mei28 mei bewerkt door Ben
Geplaatst 28 mei28 mei Radio Telstar International/RTI was een samenwerking met Radio Telstar uit Den Haag. Van 6 uur tot 15 uur zonden we de Nederlandstalige uitzendingen, van 15 uur tot middernacht volgden de Duitse programma's. De zender of beter gezegd de antennes hingen boven aan een 35 meter hoge uitkijktoren. Deze stond aan het drielandenpunt. 10 meter naast de Duitse en Nederlandse grens. De antenne bestond uit 4 dipolen, 2 verticaal gericht naar Nederland, de twee anderen waren horizontaal gericht naar Duitsland. De zender was tot Eindhoven te ontvangen. De frequentie was 104.2 MHz, de Radio 3 frequentie was vlag naast op 103.9 MHz.Mijn dank gaat uit naar Ben voor het digitaliseren van deze opname en de anderen honderden opnames, video's, foto's enz.. 28 mei28 mei bewerkt door Helmut
Geplaatst 28 mei28 mei Interessant om te lezen dat Telstar Den Haag de grens over ging. Ongeveer dezelfde tijd zond men ook uit vanuit de Vlaamse grensplaats Wuustwezel. Ik ben daar weleens op bezoek geweest bij René Loos. Later zat op die locatie de housezender Channel X.
Geplaatst 29 mei29 mei In Wuustwezel was ik ook een keer op bezoek. Het leuke bij RTI was dat van het drielandenpunt volledige zicht was op Aken, wat in een daal ligt. RTI was in Aken sterker dan de WDR/Westdeutscher Rundfunk. Maar naar 5 maanden was het afgelopen. Er waren meer Duitstalige zenders die van Oostbelgië naar Duitsland uitzonden en die vonden ons niet leuk....
Geplaatst 29 mei29 mei Dank voor het delen van deze opname; gaaf!Telstar Den Haag was 1 van de grote vier in Den Haag, kwam zelfs met een Telstar 2 en begon met een editie in Leiden. Nadat het in Den Haag te vaak de sjaak was heeft het nog een tijdje vanuit Zoetermeer uitgezonden. Daarna werd er uitgeweken naar de grensstreek met idd uitzendingen vanuit Wuustwezel, Arendonk en Gemmenich. Ook in Alkmaar heeft er een Telstar gezeten, maar geen idee of deze een link had met Den Haag. 29 mei29 mei bewerkt door Richard079
Geplaatst 29 mei29 mei 20 uur geleden zei Helmut:Radio Telstar International/RTI was een samenwerking met Radio Telstar uit Den Haag. Van 6 uur tot 15 uur zonden we de Nederlandstalige uitzendingen, van 15 uur tot middernacht volgden de Duitse programma's. De zender of beter gezegd de antennes hingen boven aan een 35 meter hoge uitkijktoren. Deze stond aan het drielandenpunt. 10 meter naast de Duitse en Nederlandse grens. De antenne bestond uit 4 dipolen, 2 verticaal gericht naar Nederland, de twee anderen waren horizontaal gericht naar Duitsland. De zender was tot Eindhoven te ontvangen. De frequentie was 104.2 MHz, de Radio 3 frequentie was vlag naast op 103.9 MHz.Mijn dank gaat uit naar Ben voor het digitaliseren van deze opname en de anderen honderden opnames, video's, foto's enz..Helmut,je schrijft over foto's staan die ook ergens op het internet?Ben benieuwd hoe de constructie op de 3 landen punt er uit zag.
Geplaatst 29 mei29 mei Jammer genoeg heb ik geen foto's. Misschien zijn die nog ergens. Maar ik zul Stephan Kaiser vragen. Tim Mix, de derde van de 3 programma's heete later Patrick Lynen en werkte voor RTL Radio, SWF 3, WDR TV enz. Stephan Kaiser is nu nog de horen op Radio NRW, de programma leverancier voor de NRW lokalradios.
Geplaatst 30 mei30 mei Op 29-5-2025 om 09:58 zei Helmut: Er waren meer Duitstalige zenders die van Oostbelgië naar Duitsland uitzonden Maar ook gewoon commerciële Nederlandse stations deden dat.538 ook nog gedaan vanuit Lanaken
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.