Posted June 8Jun 8 Popular Post Op 20 Oktober 1978 raakte ook de tweede (de eerste was al geruime tijd defect) grote generator aan boord van de Mi Amigo defect en was het om 11:55 uur einde oefening voor Radio Mi Amigo en Radio Caroline. Rond 20 uur( NL tijd) was Caroline heel kort even in de lucht, Mike Stevens gaf de codenummers door en daarna gaat de zender weer uit.... voor de rest van het jaar.Deze opname heb ik 20 jaar geleden via de downloadclub gekregen.Caroline - 20 Oktober 1978 - 20:00 uur (NL tijd) - Mike Stevens - codenummerspixeldrain12 781020 mike stevens codenumbers.mp3This file has been shared with you on pixeldrainFijne Eerste PinksterdagHenk Kruize Edited June 8Jun 8 by Henk-Anna Loog tiepvaut
June 8Jun 8 Dank je wel Henk. Wat een unieke opname. Blij mee!En een fijne pinksterdag! Feest van de geest (die jij kreeg om dit de plaatsen)
June 8Jun 8 Daarna werd het lange lange tijd stil. Waar las ik het toch....even kwijt....de lange radiostilte tot pasen 79 was gekochte stilte. Tja, wat moeten we daar van denken?
June 9Jun 9 Op 8-6-2025 om 17:58 zei Marinebroadcasters:Daarna werd het lange lange tijd stil. Waar las ik het toch....even kwijt....de lange radiostilte tot pasen 79 was gekochte stilte. Tja, wat moeten we daar van denken?Dank je Henk voor dit unieke stukje Caroline plaatsen...Ben benieuwd naar het antwoord cq. reactie over "de gekochte stilte"...Groet Michel...
June 10Jun 10 Het was een "lange stilte", zeker voor de fans van de zeezenders. Ik was zo verknocht aan Mi Amigo en Caroline, dat er bijna geen leven meer was voor mij.Iedere dag schuimde ik de MW af naar een geluid uit zee. 's Nachts na het uitgaan, luisterde ik nog een beetje naar Caroline om te "bekomen". Dat kon op dat moment niet meer. Om 19u de overschakeling van Mi Amigo naar Caroline, bij sommige DJ's waren dat echt shows op zich. Die waren er niet meer....Overdag onze vertrouwde Mi Amigo, die was er niet meer. Ik heb dat moment juist gemist dat men uit de lucht ging. Ik wist niet wat er gebeurd was... Het was verschrikkelijk....GroetenRicky
June 10Jun 10 Ergens daaromtrent zonk het schip toch?En waarom was het een 'gekochte' stilte Paul?Het hele gebeuren toen die tijd op zee, is praktisch kompleet lang mij heen gegaan.Ik woonde toen die tijd in een zusterflat voor mijn opleiding verpleegkundige , en had niet veel tijd over toen 😆Theo
June 10Jun 10 Author 26 minuten geleden zei Rob Veld:De Mi-Amigo zonk in maart 1980.Misschien leuk voor de "duiksporters" onder ons, in de Noordzee ligt de "Mi Amigo", bij Libië, in de baai van Sidra ligt de "El Fatah" (v/h "Mebo 2") en voor de kust van Israël ligt de "Peace".Heeft ooit iemand van de forum leden hier onderwater foto's van gevonden? Ik heb zelf wel een aantal sonar foto's van het "Mi Amigo" wrak.GroetHenk Kruize
June 10Jun 10 34 minuten geleden zei Rob Veld:De Mi-Amigo zonk in maart 1980.Rob V.Dat weet ik maar tussen 1978 en Pasen 1979 was gekochte stilte merkt Paul op.Dat was nog voor het zinken en de daarna volgende stilte totdat de Ross in actie kwam.Theo
June 10Jun 10 Daarna of daar tussen in was nog Radio Caroline in het Nederlands en s'avonds in het Engels.
June 10Jun 10 Popular Post 2 uur geleden zei radio tpot:Dat weet ik maar tussen 1978 en Pasen 1979 was gekochte stilte merkt Paul op.Het verhaal over de stille periode oktober 1978 / april 1979 zal deze zomer hier op de site te lezen zijn. Even geduld nog.
Friday at 09:08 PM3 days Op 8-6-2025 om 17:58 zei Marinebroadcasters:Daarna werd het lange lange tijd stil. Waar las ik het toch....even kwijt....de lange radiostilte tot pasen 79 was gekochte stilte. Tja, wat moeten we daar van denken?Hans Knot heeft deze periode uitgebreid beschreven in "20 jaar Radio Caroline"